Răspunsul primit de UNTRR de la Ministerul german al Muncii pe tema aplicării legii MiLoG

Ministerul Federal al Muncii și Afacerilor Sociale din Germania a răspuns UNTRR cu privire la aplicarea legii salariului minim din Germania – MiLoG transportatorilor români.

„Urmare numeroaselor demersuri ale Uniunii Naționale a Transportatorilor Rutieri din România – UNTRR adresate Guvernului Federal al Germaniei cu privire la problemele legate de aplicarea legii salariului minim din Germania-MiLoG transportatorilor români, Ministerul Federal al Muncii și Afacerilor Sociale din Germania a  transmis asociației noastre clarificări privind calcularea diurnei plătite șoferilor români ca parte a salariului minim conform MiLoG și precizări privind documentele pe care transportatorii români trebuie să le prezinte Administrației Vamale din Germania în cazul unui control”, precizează UNTRR, într-un comunicat remis redacției.

„De la intrarea în vigoare a MiLoG la începutul acestui an, asociația noastră a realizat numeroase demersuri adresate Guvernului Federal al Germaniei: UNTRR a semnalat Cancelarului Germaniei – doamna Angela Merkel faptul că prevederile protecționiste ale legii germane MiLoG  afectează libera circulație a serviciilor în UE și de asemenea, UNTRR a intervenit la Ministrul Muncii și Afacerilor Sociale din Germania și la Administrația Vamală din Germania solicitând clarificări privind aplicarea MiLoG transportatorilor români. UNTRR a semnalat aceste demersuri și Ambasadei României în Germania”, adaugă reprezentanții UNTRR.

Întârzierea primirii unui răspuns din partea Guvernului german a dus la creșterea incertitudinii transportatorilor români, obligați în mod abuziv să respecte o lege națională a Germaniei fără a avea informații clare privind aplicarea acesteia, mai spun reprezentanții Uniunii.

„În această situație critică, asociația noastră a realizat două acțiuni de protest luna aceasta: protestul UNTRR împotriva MiLoG din 18.03.2015 în fața Ambasadei Germaniei din București și protestul împotriva neoprotecționismului în transporturi organizat de UNTRR, alături de asociații colege din Cehia, Polonia, Lituania și Ungaria pe 25.03.2015 în fața Parlamentului European la Bruxelles”.

Toate demersurile UNTRR la autoritățile germane, române și europene pot fi consultate pe www.untrr.ro și  www.stopneoprotectionism.eu.

„În urma tuturor acestor demersuri realizate de asociația noastră, Ministerul Federal al Muncii și Afacerilor Sociale din Germania a  răspuns UNTRR comunicând clarificări referitoare la aplicarea Legii privind salariul minim din Germania în sectorul transporturilor”, precizează reprezentanții Uniunii.

Calculul salariului minim – clarificări privind diurna

La solicitarea UNTRR ca diurna plătită șoferilor români pentru operațiunile de transport internațional efectuate pe teritoriul Germaniei să fie considerată ca element al salariului minim conform MiLoG, având în vedere că aceasta are natura unei indemnizații de delegare care se acordă, conform Codului muncii din România, suplimentar față de sumele reprezentând cheltuielile de transport și cazare și de regulă compensează costul sporit al vieții în afara localității de domiciliu,

Ministerul Federal al Muncii și Afacerilor Sociale din Germania precizează că „în măsura în care se plătește o diurnă suplimentar la rambursarea cheltuielilor efective ale angajatului pentru transport şi cazare, şi anume servește scopului de a compensa dezavantajele care se creează prin aceea că angajatul nu își poate executa munca în locul său de reședință și în mediul său obișnuit, iar mărimea acestora depinde de ţara în care este utilizat angajatul şi astfel sunt compensate costurile de viaţă diferite dintre România şi Germania, atunci o astfel de diurnă poate fi luată în calcul ca fiind o parte din salariul minim” (traducere din lb.germană).

Documentele pe care transportatorii români trebuie să le prezinte Administrației Vamale din Germania în cazul unui control

Ministerul Federal al Muncii și Afacerilor Sociale din Germania precizează că de regulă, Administrația Vamală din  Germania poate solicita următoarele documente:

  • contract de muncă, respectiv documentele din care să rezulte conţinuturile principale ale raporturilor de angajare,
  • documente de evidență pentru timpul de lucru, calculul salariilor şi documente de evidență a efectuării plăților salariilor.

Răspunsul complet al Ministerului Federal al Muncii și Afacerilor Sociale din Germania poate fi consultat AICI în limba germană și AICI pentru traducerea în română.

Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) este o organizație profesională și patronală, neguvernamentală, independentă, apolitică, fondată în 1990 pe principii democratice, care promovează și apără interesele transportatorilor rutieri pe plan intern și internațional, înregistrând de la înființare până în prezent peste 13.000 membri – operatori care efectuează transporturi interne și internaționale de marfă și persoane.

Explicație foto: Radu Dinescu, secretarul general al UNTRR, i-a înmânat la Bruxelles vicepreședintelui Comisiei de Transport PE și Comitetul de Turism, Istvan Ujhelyi, petiția comună a UNTRR, MKFE, ZMPD, CESMAD Bohemia și LINAVA – asociațiile de transport rutier din România, Ungaria, Polonia, Republica Cehă, Lituania care au protestat în 25 martie. (M.S.)

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.