Maria Grapini, ministrul delegat pentru IMM-uri, Mediu de afaceri şi Turism, va propune miercuri, în şedinţa Guvernului, modificarea legislaţiei astfel încât şoferii temporari, care lucrează în altă parte, să fie interzişi în transportul de persoane. Iniţiativa vine după ce s-a aflat că unul dintre cei doi conducători auto ai autocarului prăbuşit duminică într-o prăpastie din Muntenegru este angajat al Poliţiei Capitalei. Amintim că 18 turişti români şi-au pierdut viaţa în urma accidentului şi 29 au fost răniţi. Culmea este că propunerea nu vine din partea ministrului Transporturilor, Relu Fenechiu, care ar fi fost mai potrivit să ceară acest lucru, deoarece la mâna lui se află întreaga legislaţie privind transporturile.
Potrivit legii, poliţistul aflat la volanul autocarului – şi care lucra ca şofer la Serviciul de Logistică din cadrul Primăriei Capitalei – avea dreptul, legal, să îndeplinească şi alte activităţi remunerate, în condiţiile în care acest lucru nu împieta desfăşurarea optimă a activităţii de funcţionar public cu statut special.
“Astăzi, în şedinţa de Guvern, propun cel puţin un lucru care să se schimbe în lege, după ce am văzut că şoferul de la Poliţie avea prin contract dreptul, în concediu, să lucreze în altă parte. Eu cred că în situaţia transportatorilor de oameni – cu autocare, microbuze – nu trebuie să luăm şoferi temporari, care lucrează în altă parte, care nu fac continuu această activitate, pentru că aici este vorba de viteză de reacţie la secundă, de îndemânare şi ştim cu toţii că dacă practici din când în când şoferia ţi se poate întâmpla ca instinctul să nu funcţioneze. De aceea, eu voi propune modificarea legii ca să nu mai existe pe mijloace transport persoane posibilitatea ca şoferii să lucreze parţial undeva şi să lucreze temporar, a intrat în concediu şi a preluat un autocar şi pe un traseu foarte dificil”, a spus Grapini, la un seminar organizat de Directoratul General al Comisiei Europene pentru Întreprinderi şi Industrie.
Pe de altă parte, aceasta a arătat că funcţionarii publici trebuie responsabilizaţi iar aceia care controlează şi avizează, în momentul când dau un aviz, să nu-l dea din birou, să verifice calitatea, fie că este vorba despre şofer sau despre mijlocul de transport. De asemenea, nerespectarea prevederilor legale trebuie urmată de sancţiuni foarte dure care pot merge până la ridicarea licenţei de transport.
„Din punctul meu de vedere, ar trebui să mergem până la ridicarea licenţei de transport a unei companii care duce la asemenea cazuri, aşa se întâmplă în lume”, a mai spus Grapini.
Magda SEVERIN
Imagine: Jean-Mihai PÂLŞU
Daca soferii ar fi sanctionati pentru neatentii in condus ar fi mai prudenti, dar sunt sanctionate societatile de transport si acei soferii pleaca la alte societati.. la care fac si acolo acelesi greseli .. deoarece ei nu sunt sanctionati personal …. doar societatile …………