15 ani de parteneriat Dacia – Renault

La centrul Renault Technologie de la Titu, s-au sărbătorit 15 ani de la preluarea uzinei Dacia de către Renault. De la intrarea sa în grupul Renault, pe 2 iulie 1999, Dacia a devenit un actor important al economiei româneşti, fiind astăzi cel mai mare exportator al României şi compania cu cea mai mare cifră de afaceri din ţară.

În cei 15 ani de la privatizarea Dacia, compania Renault a făcut investiţii de 2,3 miliarde de euro, acum la Dacia fiind angajaţi 17.000 de oameni direct în producţie. La evenimentul aniversar, printre invitaţi s-au regăsit Călin Popescu Tăriceanu – preşedintele Senatului, senatoarea Ecaterina Andronescu, Constantin Stroe – directorul Dacia de la momentul privatizării, reprezentanţi din managementul companiei Renault, precum şi multe nume ce conduc destinele judeţului Dâmboviţa. În 15 ani, Dacia a ajuns, dintr-o companie aflată în pragul falimentului, cel mai mare exportator al României. La momentul privatizării, Dacia se confrunta cu probleme severe: un aparat industrial uzat, o gamă de produse învechită, absenţa culturii clientului, o structură financiară fragilă, capacitate de inovare limitată şi o reţea de furnizori depăşită. Acum, Dacia are cea mai densă şi dezvoltată reţea comercială din ţara noastră şi este lider autoritar al pieţei auto din România (cu o cotă de peste 30%), fiind, în acelaşi timp, un succes internaţional, cu modele comercializate în 42 de ţări de pe patru continente.

Noul Duster Pick-Up

La aproximativ o săptămână de la sărbătoare, Dacia a livrat primele 10 vehicule Dacia Duster Pick-Up în cadrul unui eveniment desfăşurat la uzina din Mioveni. Acest model este rezultatul unui proiect de transformare a modelului de serie de către echipele centrului de inginerie Renault Technologie Roumanie, în colaborare cu partenerul său în carosări, Romturingia, pentru a răspunde cerinţelor clientului OMV Petrom. Parteneriatul dintre cele trei companii prevede livrarea a peste 500 de vehicule până la finalul anului 2015. Vehiculele Duster Pick-Up produse pentru OMV Petrom sunt derivate din modelul 4×4 de serie şi sunt echipate cu motorul 1.5 dCi, de 110 CP, fiind modificate pentru a răspunde nevoilor specifice industriei de petrol şi gaze. Ele oferă o cabină simplă, cu două locuri şi o lunetă de dimensiuni medii, protejată de un grilaj. Cabina este ranforsată exterior. Bena are o lungime de 1,7 m şi poate transporta o încărcătură de până la 450 de kg.

Nicolas Maure, director general Dacia şi Renault Romania:

Privim în urmă şi ne dăm seama cât am construit împreună, în România. În 1999, Renault nu a preluat doar o uzină, pe care a transformat-o radical, ci a pus bazele unei construcţii solide, a ceea ce astăzi numim Renault România: un lanţ complet de activităţi specifice industriei auto, de la studii de piaţă şi produs, la design, inginerie, testare, fabricaţie, până la comercializare şi post-vânzare.“

Alexandru STOIAN

alexandru.stoian@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.