Mai mult de un sfert dintre locuitorii din mediul urban (28%) vor face cumpărături de Black Friday (“Vinerea Neagră”), eveniment ce va avea loc anul acesta în România în week-endul 21-23 noiembrie (cu o săptămână mai devreme decât în SUA), arată rezultatele unui studiu privind obiceiurile de cumpărare de produse electronice, electrocasnice și IT, dat publicității astăzi.
Principalele categorii de produse „vânate” sunt electrocasnicele (28%), telefoanele mobile (18%), televizoarele (18%), produsele de îmbrăcăminte/încălțăminte (12%) și laptopurile/notebookurile (10%).
Conform cercetării, mai mult de jumătate (54%) din locuitorii din mediul urban nu știu sigur dacă vor face cumpărături, urmând să ia o decizie în acest sens în funcție de promoțiile existente.
În același timp, consumatorii au declarat că preferă să cumpere produse electronice, electrocasnice și IT în special din magazinele tradiționale specializate (63%), urmate de magazinele online specializate (36%) și de hipermarketuri/supermarketuri/magazine de tip “Do It Yourself” (31%).
Vârsta clienţilor: între 25 şi 44 de ani
Studiul relevă, de asemenea, că vor achiziționa produse de Black Friday în special persoanele cu vârsta cuprinsă între 25 și 34 de ani (38%), precum și consumatorii din categoria de vârstă 35-44 de ani (34%).
Pe de altă parte, femeile par mai indecise, 59% dintre acestea (față de 49% dintre bărbați) afirmând că nu știu sigur dacă vor face cumpărături cu acea ocazie.
În ceea ce privește promoțiile așteptate, laptopurile și telefoanele sunt dorite, în special, de către consumatorii tineri, din intervalul de vârstă 15-24 de ani (22% sunt interesați de laptopuri și 30% de telefoane). De asemenea, interesul pentru promoțiile la telefoane este ridicat în rândul consumatorilor cu vârsta cuprinsă între 25 și 34 de ani (27%).
În plus, 29% dintre respondenții din această categorie de vârstă își doresc promoții la televizoare, în timp ce electrocasnicele sunt vizate de către persoanele cu vârste între 45 și 54 de ani (41%).
Sondajul a fost realizat online pe un eșantion de 1.000 de persoane, membrii ai Panelului ResearchRomania.ro. Datele sunt reprezentative pentru persoanele cu vârsta de peste 15 ani, din mediul urban din România, iar rezultatele au un grad de eroare de +/-3%, și un nivel de încredere de 95%.
Vânzări de 100 mil euro în 2013
Anul trecut, peste 4 milioane de români și-au manifestat intenția de face cumpărături din magazinele tradiționale și online în ‘Vinerea Neagră’, vânzările ajungând la 100 de milioane de euro.
La nivel mondial, ultima zi de vineri din luna noiembrie – Black Friday – dă semnalul începerii promoțiilor de sărbători, originea zilei cu mari reduceri de preț fiind în SUA, unde prima vineri de după Ziua Recunoștinței marchează debutul cumpărăturilor pentru Sărbătorile de iarnă, iar retailerii oferă discounturi semnificative. (M.S.)