Membrii Federaţiei Mecanicilor de Locomotivă din România (FMLR), care protestează de 3 zile în faţa sediului Ministerului Transporturilor, au aflat de la ministrul Relu Fenechiu că, până la sfârşitul anului, vor fi disponibilizaţi câte 1.000 de angajaţi de la cele 3 societăţi ale CFR, respectiv CFR Marfă, CFR Călători şi CFR Infrastructură, potrivit vicepreşedintelui FMLR, Gigi Bobolicu.
Protestul celor 80 de membri ai federaţiei este autorizat să dureze în fiecare zi de la ora 9.00 la 14.00, până la 30 iunie, iar ei susţin că vor veni în următoarele 10 zile şi dacă astăzi la prânz va fi adjudecat pachetul de 51% din acţiunile CFR Marfă singurului investitor rămas în cursă – Grup Feroviar (GFR).
Una dintre revendicările lor este stoparea privatizării CFR Marfă şi reluarea evaluării acestei societăţi, deoarece nu poate fi scoasă la mezat cu numai 180 de milioane de euro, când valoarea reală a companiei este de cel puţin un miliard de euro.
A doua este păstrarea locurilor de muncă. O delegaţie condusă de preşedintele FMlR, Iulică Măntescu, a avut, luni, o întrevedere cu ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, ocazie cu care protestatarii au aflat şi despre concedieri.
Nu în ultimul rând, mecanicii de locomotivă cer mărirea salariilor, care nu s-a mai produs de 6 ani, îar din 2010 şi-au pierdut şi toate sporurile.
Protestul continuă joi, în faţa sediului Ministerului Transporturilor.
Magda SEVERIN
Scandal cu adeverinţe false la Regionala CFR Craiova
Mai mulţi şefi din Regionala CFR Craiova se află în atenţia poliţiei din Gorj, după ce un impiegat de mişcare de la Gara Târgu Jiu a reclamat faptul că în numele lui a fost întocmită o adeverinţă falsă pentru obţinerea unui împrumut.
Un impiegat de mişcare de la Gara Târgu Jiu a depus o plângere penală împotriva unui fost coleg de serviciu, dar şi a unor şefi din cadrul Regionalei CFR Craiova. Cristinel Gîrlea, din localitatea Bumbeşti Jiu, a aflat cu uimire că avea calitatea de girant pentru un coleg de serviciu, care, ulterior, a fost dat afară din cauza unor abateri. „Ceferistul“ s-a trezit cu reţineri din salariu, cu toate că împrumutul a fost făcut fără ştirea lui şi nu şi-a dat acordul pentru a-l gira pe fostul lui coleg. „Viorel Blendea a completat o adeverinţă-angajament pe numele meu pentru a obţine un împrumut de la CAR ARIAS Craiova CFR, în sumă de 2.500 de lei. Nu am ştiut nimic de această adeverinţă, de care am aflat mai târziu“, a spus Cristinel Gîrlea. Acesta s-a adresat poliţiei şi a depus o plângere penală împotriva fostului coleg de muncă, pentru fals, dar şi a unor şefi din cadrul Regionalei CFR Craiova, care au semnat adeverinţa.
Cercetări îndreptate şi asupra unor şefi
Biroul Judeţean de Poliţie Transporturi Gorj l-a înştiinţat, printr-o adresă, pe Cristinel Gîrlea că s-a început urmărirea penală împotriva lui Viorel Blendea pentru fals în înscrisuri sub semnătură privată şi înşelăciune, iar în privinţa celor care au semnat adeverinţa se fac cercetări. „Adeverinţa a fost formulată în fals şi semnată de conducerea Regulatorului de Circulaţie Craiova, respectiv ing. Gheorghe Popa, Gina Diaconeasa şi Arsenic, contabilul-şef al Compartimentului Financiar. Consider că aceştia au făcut un fals şi abuz în funcţie, întrucât adeverinţa trebuia semnată atât de director în prezenţa mea, cât şi de şeful de staţie, aşa cum reiese din formular“, a spus Cristinel Gîrlea. De pe respectiva adeverinţă lipsesc ştampila şi semnătura directorului unităţii.
Vinovaţi şi nu prea
Directorul Regionalei CFR Craiova, Dorel Ciucă, nu-şi dă seama dacă subordonaţii săi au greşit sau nu. „E o problemă cu aceste adeverinţe. Nu e normal să purtăm noi responsabilitatea pentru semnarea lor, atâta timp cât sunt ale unui CAR. În acest caz, CAR ARIS Craiova CFR este o structură privată, înfiinţată de foşti angajaţi ai CFR, şi este cu circuit deschis, adică oricine se poate înscrie. De aceea, în urmă cu o lună, am schimbat modelul de adeverinţă, la sesizarea sindicatelor“, a spus Ciucă, după ce iniţial declarase că nu ştie nimic despre scandalul cu adeverinţa falsă de la Gorj. Acesta a dat vina pe procedura greşită care s-a aplicat de-a lungul a 18 ani şi a susţinut că nu va lua nici o măsură împotriva angajaţilor cercetaţi, decât dacă va primi o informare oficială de la Cristinel Gîrlea sau de la organele de anchetă.
„Ei nu sunt vinovaţi, procedura e greşită. Aştept procesul prin care Gîrlea i-a dat în judecată pe angajaţii regionalei şi apoi mai vedem“, a mai spus Ciucă, deşi a recunoscut că persoanele care au ştampilat adeverinţa-angajament trebuia să facă acest lucru doar în prezenţa lui Gîrlea.
Controalele demarate de Casa Judeţeană de Pensii printre pensionarii pe caz de boală din Dolj au scos la iveală mari nereguli. Potrivit directorului CJP Dolj, Daniel Baciu, în momentul confruntării bazei de date cu salariaţii care contribuie la pensii şi cea a pensionarilor pe motiv de invaliditate, a fost descoperit cazul unui bărbat care era pensionat cu gradul I de invaliditate şi, ca atare, avea şi însoţitor, iar în acelaşi timp lucra cu acte în regulă la CFR, la siguranţa circulaţiei. „I-am făcut debit pe perioada în care a lucrat şi a beneficiat şi de pensie şi a reieşit că are de returnat aproximativ 200 de milioane de lei vechi. Nici cei de gradul II nu au voie să lucreze, dar găsim cazuri cu zecile”, a spus Daniel Baciu. Potrivit acestuia, în ultimele trei săptămâni, lucrătorii CJP Dolj Dolj însoţiţi de poliţişti comunitari au demarat o amplă acţiune de verificare a pensionarilor pe caz de boală la domiciliu. Daniel Baciu a precizat că sunt vizaţi în primul rând cei peste 7.000 de pensionari cu grad de invaliditate care primesc pensia direct pe card. Până acum, au fost verificate aproape 1.000 de persoane, din care 200 nu au fost găsite la domiciliu. „Aceste 200 de persoane vor fi notificate de comisia de expertiză în vederea reexpertizării. Celor care nu se vor prezenta, li se va suspenda pensia până în momentul în care vin să-şi clarifice situaţia privind domiciliul”, a mai spus Baciu. Află mai multe despre controalele Casei Judeţene de Pensii Dolj azi, în Adevărul de Seară Craiova!
Citeste mai mult: adevarul.ro/locale/craiova/craiova-pensionar-gradul-i-invaliditate-angajat–cfr-1_50ae7ea77c42d5a6639d4101/index.html
DACA UN DIRECTOR ESTE URMARIT PENAL CE MAI CAUTA LA CONDUCEREA SUCURSALEI CREIR CRAIOVA FOSTA REGIONALA CFR CRAIOVA?
Nr. unic (nr. format vechi) : 17680/318/2011
Data inregistrarii 23.11.2011
Data ultimei modificari: 11.04.2013
Materie: Penal
Obiect: plângere împotriva rezoluţiilor sau ordonanţelor procurorului de netrimitere în judecată (art.278 ind.1 C.p.p.)
Stadiu procesual: Fond
Părţi
Nume Calitate parte
GÎRLEA CRISTINEL Petent
FRĂSINOI VICTOR Intimat
CIUCĂ DOREL Intimat
POPA-INGINERIU GHEORGHE Intimat
SCĂUNAŞU DORU FREDI Intimat
BĂROIU CRISTINA Intimat
CIOBESCU GHEORGHE Intimat
STATIE MARIUS Intimat
GLODEANU CONSTANTIN Intimat
SILANOVICI BARBU Intimat
DRAGĂ NICOLIŢĂ Intimat
Şedinţe
11/01/2012
Ora estimata:
Complet: C03 penal
Tip solutie: respinge cererea
Solutia pe scurt: Admite plângerea formulată de petiţionarul Gîrlea Cristinel, în contradictoriu cu intimaţii Frăsinoi Victor, Ciucă Dorel, Popa –Ingineru Gheorghe, Scăunaşu Doru .Fredi, Băroiu Cristina, Ciobescu Gheorghe, Statie Marius, Glodeanu Constantin, Silanovici Barbu şi Dragă Nicoliţa. Desfiinţează rezoluţia din 13.10.2011 adoptată în dosarul nr.4805/P/2010 al Parchetului de pe lângă Judecătoria Tg-Jiu şi trimite cauza la procuror, în vederea începerii urmăririi penale. Definitivă. Pronunţată în şedinţa publică din data de11.01.2012, la Judecătoria Tg-Jiu.
Document:
14/12/2011
Ora estimata:
Complet: C03 penal
Tip solutie: Amânat
Solutia pe scurt: ACORDA UN NOU TERMEN DE JUDECATĂ AVÂND ÎN VEDERE LIPSA DE PROCEDURA CU INTIMAŢII
Fostul şi actualul director al ex-Regionalei CFR Craiova, urmăriţi penal în Gorj
Popa Ingineru Gheorghe, director al fostei Regionale CFR Craiova, numită acum Sucursala-Centrul Regional de Întreţinere şi Reparaţii, alături de Victor Frăsionoi, cel care a ocupat postul până în iulie 2012, de Dorel Ciucă, ex-director al Regionalei până în 2008 şi alţi 7 salariaţi de la Craiova şi de la staţia CFR Târgu-Jiu, sunt urmăriţi penal pentru abuz în serviciu, fals şi uz de fals într-un dosar instrumentat de Judecătoria Târgu-Jiu. Totul urmare a unei plângeri penale formulate de unul dintre salariaţii staţiei CFR Târgu-Jiu, la Parchetul de pe lângă Judecătoria Târgu-Jiu, în urmă cu doi ani de zile.
În 2010, Cristinel Gârlea, salariat pânâ în 2008 la staţia CFR Târgu-Jiu, sancţionat atunci în dosarul numit de presă “apă minerală pentru preşedinţie”, s-a adresat Parchetului Local cu o plângere penală împotriva celor care s-au făcut vinovaţi de sancţionarea sa abuzivă şi transferarea sa disciplinară la Valea Sadului. Au trecut însă un an până când procurorii Parchetului Târgu-Jiu au decis că dosarul trebuie soluţionat cu neînceperea urmăririi penale pentru cei zece salariaţi. Gârlea a atacat ordonanţa procurorului şi dosarul a ajuns la Judecătoria Târgu-Jiu, instanţă care a decis urmărirea penală pentru cei reclamaţi şi reîntoarcerea dosarului la procuror. În 2012, procurorii decid să îi amendeze pe învinuiţi, cu câte 1000 de lei amendă administrativă şi 400 de lei cheltuieli judiciare.
A doua contestaţie
Reclamantul nu a fost mulţumit de soluţie şi a contestat iar în instanţă, dosarul fiind înregistrat în iulie 2012 pe rolul Judecătoriei Târgu-Jiu. Cauza a rămas în propunţare pe 21 noiembrie 2012 instanţa decizând acum următoarele: “admite plângerile formulate de petiţionarii Silanovici Barbu, Ciucă Dorel, Scăunaşu Doru Fredi şi Gîrlea Cristinel, împotriva ordonanţei Parchetului de pe lângă Judecătoria Tg-Jiu nr.4805/P/2010 din 20.06.2012, în contradictoriu cu intimaţii Frăsinoi Victor, Popa Ingineru Gheorghe, Dragă Nicoliţa, Băroiu Cristina, Ciobescu Gheorghe, Staţie Marius şi Glodeanu Constantin. Desfiinţează rezoluţia atacată şi trimite cauza la procuror pentru completarea cercetărilor şi redeschiderii urmăririi penale. Cheltuielile judiciare rămân în sarcina statului. Definitivă”. Câştig de cauză au de acestă dată şi încă trei salariaţi CFR de la Craiova, cărora li s-au anulat amenzile prin desfiinţarea primei ordonanţe date de procuror.
Directorul Regionalei CFR Craiova, urmărit penal, dar la cârma sucursalei
Carmen Burnea | 32 views | Jun 21, 2013 | 0 comentarii
Gheorghe Popa-Ingineru, director al fostei Regionale CFR Craiova, cunoscută acum ca Sucursala Centrul Regional de Întreţinere şi Reparaţii CF Craiova, (CRIER), face obiectul unui dosar de cercetare penală pentru abuz în serviciu, fals şi uz de fals. Cu toate că speţa se judecă încă din anul 2008 şi a trecut poarta mai multor instanţe, directorul îşi exercită funcţia de conducere fără menajamente şi reţineri.
În urmă cu doi ani, un salariat al CFR Târgu-Jiu, Cristinel Gârlea, a formulat o plângere penală la Parchetul de pe lângă Judecătoria Târgu-Jiu, în care solicita verificarea mai multor aspecte de abuz în serviciu, fals şi uz de fals. Aceste fapte ar fi fost săvârşite de actualul director, Gheorghe Popa-Ingineru, alături de fostul director al regionalei, Victor Frăsionoi, cel care a ocupat postul până în iulie 2012. Şi directorul care a condus sucursala înaintea acestuia, Dorel Ciucă, şi-a găsit nănaşul, împreună cu alţi şapte salariaţi de la Craiova şi de la staţia CFR Târgu-Jiu.
„Apă Minerală pentru Preşedinţie“, dosarul în care au căzut capete
Conform rechizitoriului, în anul 2010, impiegatul Cristinel Gârlea, salariat la staţia CFR Târgu-Jiu, a fost sancţionat şi transferat disciplinar la Valea Sadului. Întâmplările care l-au mazilit pe acesta sunt amplu detaliate în celebrul dosar numit de presă „Apă minerală pentru Preşedinţie“. La data de 28 septembrie 2008, o garnitură de tren cu aparente defecţiuni a fost oprită pe Valea Jiului şi repornită câteva ore mai târziu, cu surle şi trâmbiţe, tocmai de la Ministerul Transporturilor, condus la acea vreme de democratul Radu Berceanu.
Frăsinoiu şi Ciucă, cercetaţi şi pentru evaziune fiscală
Victor Frăsinoiu şi Dorel Ciucă au mai făcut obiectul unui dosar de cercetare penală, aceştia fiind urmăriţi pentru că au mutat banii salariaţilor într-un alt cont, dar au omis să să anunţe Fiscul. Direcţia Generală a Finanţelor Publice Dolj a atras atenţia asupra evaziunii fiscale, constând în reţinerea şi nevirarea la bugetul de stat a impozitului pe salariile angajaţilor. Concret, între 2008 – 2010, cei doi au deschis un cont la o bancă din judeţul Olt, prin care ar fi derulat 90% din operaţiunile financiare ale regionalei, iar valoarea prejudiciului este de peste patru milioane de lei.
Transferul la Valea Sadului, contestat în instanţă
Salariatul Cristinel Gârlea, după ce a fost mutat disciplinar la Valea Sadului, s-a adresat Parchetului Local cu o plângere împotriva conducerii sucursalei. Cele 10 persoane acuzate de Gârlea au căpătat, în primă fază, neînceperea urmăririi penale. Frăsinoi Victor, Ciucă Dorel, Popa-Ingineru Gheorghe, Scăunaşu Doru.Fredi, Băroiu Cristina, Ciobescu Gheorghe, Statie Marius, Glodeanu Constantin, Silanovici Barbu şi Dragă Nicoliţa nu au scăpat aşa uşor, căci Gârlea a atacat ordonanţa procurorului şi dosarul a ajuns la Judecătoria Târgu-Jiu, instanţă care a decis urmărirea penală pentru cei reclamaţi şi reîntoarcerea dosarului la procuror. În decembrie 2012, procurorii decid să îi amendeze pe învinuiţi cu câte 1.000 de lei (amendă administrativă) şi câte 400 de lei (cheltuieli judiciare). În iulie 2012, Gârlea a formulat o nouă contestaţie. Câştig de cauză au avut de acestă dată salariaţii CFR de la Craiova, cărora li s-au anulat amenzile prin desfiinţarea primei ordonanţe date de procuror.
După nouă funcţii la Căile Ferate, retrogradat la necalificat
Gârlea a contestat decizia de sancţionare, dând în judecată Regionala CFR Craiova, Divizia Trafic. „La această oră sunt pensionat medical, dar pot munci patru ore pe zi. Am câştigat în instanţă drepturile salariale din urmă şi repunerea pe funcţia anterioară, funcţia din 2008. Eu am fost retrogradat la rangul de muncitor necalificat, după 25 de ani de căi ferate şi nouă funcţii în cadrul societăţii. Curtea de Apel Craiova a dat în dosarul 4336/2012 o decizie irevocabilă, în luna martie a anului 2012, prin care eu trebuia să fiu repus în funcţie şi a dispus plata drepturilor salariale. Vorbim aici de 400 de lei, pe 24 de luni. La un an şi patru luni distanţă de la pronunţare, eu sunt tot necalificat, tot cu 400 de lei în minus la plată“, a declarat CFR-istul Cristinel Gârlea.
„Voi respecta, fără doar şi poate, deciziile instanţei“
Fostul director al CFR Craiova, Victor Frăsinoi, cel care l-a retrogradat pe impiegatul Gârlea la rangul de muncitor necalificat şi care este pârât în dosarele sus-menţionate, nu a vrut să facă declaraţii cu privire la acuzaţiile care i se aduc. „Pe rol sunt mai multe dosare. Unele s-au finalizat, altele sunt în pronunţare. Eu nu am nimic de spus. Eu doar respect deciziile pe care instanţele de judecată le pronunţă. Nu pot eu să comentez deciziile luate de intanţe de judecată. Pot doar să spun că le voi respecta, indiferent care vor fi acestea“, a declarat Victor Frăsinoi. În ceea ce îl priveşte pe actualul director al Sucursalei-Centrul Regional de Întreţinere şi Reparaţii CF Craiova, Gheorghe Popa-Ingineru, acesta nu a putut fi contactat pentru a-şi exprima un punct de vedere.
Încă un gorjean îşi caută dreptate la CEDO – Un proces, zece “bâlbe” grave ale magistraţilor
Gorjeanul Cristinel Gârlea se poate considera, cu uşurinţă, o victimă a sistemului primitiv de justiţie atât din judeţul nostru cât şi din judeţul vecin, Dolj. Şi asta deoarece, în decursul unui an şi jumătate, de când se judecă cu Regionala CFR Craiova-Divizia Trafic, contestând în instanţă decizia şefiilor săi de a fi sancţionat din funcţie, pentru o faptă care nu contrazicea regulilor de serviciu, omul a avut parte de numeroase greşeli flagrante făcute de magistraţi. Astfel, în sentinţele date de Tribunalului Gorj şi Curtea de Apel Craiova apar pe puţin zece greşeli care au determinat tărăgănarea procesului şi au influenţat, potrivit reclamantului, chiar decizia judecătorilor. Omul arată cu degetul, în special, spre magistratul Stelian Victor Ulmet, de la instanţa gorjeană.
Cristinel Gârlea a început să îşi apere drepturile în instanţă pe 4 decembrie 2008. Omul, fusese sancţionat la serviciu, acesta lucra în funcţia de impiegat de mişcare în Gara Târgu-Jiu, pentru că nu ar fi anunţat şeful staţiei, pe data de 28 septembrie 2008, cu privire la situaţia trenului nr.30402, care ar fi staţionat nejustificat în gară, peste două ore. Instanţa de judecată nu spune nimic însă despre ,,valurile” care s-au făcut atunci în Gara Târgu-Jiu, deoarece trenul de marfă respectiv, încărcat cu apă minerală, trebuia să ajungă la Bucureşti de urgenţă iar încărcătura trebuia să fie livrată Administraţiei Prezidenţiale.
Defecţiunea trebuia acoperită
Astfel, în acea zi, la orele 10.06, în staţia CFR a municipiului soseşte trenul 30402, ,,nesemnalizat instrucţional, adică neavând cârlig de tracţiune la unul din vagoanele semnal, discul roşu fiind agăţat pe cutia vagonului”. Defecţiunea, constatată la ultimul vagon din compunerea trenului, a fost sesizată în staţia CFR Strânbuţa, aflată la intrarea pe Defileul Jiului, la orele 8.40, angajaţii de aici emiţând şi o dispoziţie care prevedea şi verificarea trenului de către Revizia Vagoane în staţia Târgu-Jiu. Cristinel Gîrlea, impiegat de mişcare în Gara Târgu-Jiu alături de un alt coleg de serviciu, Florin Ştraţ, constată că, marfarul aparţinând firmei private SERVTRANS INVEST Bucureşti, nu era însoţit de şef de tren şi nici de revizie de vagoane a societăţii, fapt de care nu avea cunoştinţă însă operatorul de circulaţie. Cei doi i-au cunoştinţă şi despre destinaţia trenului şi despre încărcătura acestuia. La orele 10.35, impiegatul de mişcare dispozitor, Cristinel Gîrlea, aduce la cunoştinţă toate aspectele constatate, printr-o telefonogramă, operatorului de circulaţie. La aceeaşi oră, mecanicul marfarului, înscrie neregula constatată, şi la Târgu-Jiu, în registrul de mişcare, prezentând şi un proces-verbal încheiat cu şeful staţiei CFR Baru Mare, în care se arată că trenul a avut probleme tehnice, la vagonul de semnal, fiind consemnată existenţa cârligului de tracţiune rupt. Impiegatul din Târgu-Jiu îl întreabă pe mecanic, prin staţie, ce va face în legătură cu expedierea trenului, mecanicul răspunzând că aşteaptă un răspuns adecvat în privinţa părăsirii staţiei din municipiu de la firma în posesia căruia se afla marfarul. La orele 11.55, mecanicul trenului face o nouă însemnare în registrul de mişcare expeditor, prin care consemnează că, în urma dispoziţiei unuia dintre operatorii SERVTRANS, s-a dispus ca trenul să nu plece din staţia CFR, fără vagon semnal, până la remedierea cârligului rupt.
Trenul pus în mişcare, ca urmare a ameninţărilor
Regulatorul de circulaţie Craiova, ing. Popa Ingineru Gheorghe, cât şi regulatorul de circulaţie Craiova, Constantin Glodeanu, cer însă ameninţător celor doi să expedieze trenul, cu neregula arătată. La 14.25 trenul este repus în mişcare deşi exista riscul major al unei catastrofe feroviare. Cei doi, în loc să fie lăudaţi, pentru constatarea lor, sunt anchetaţi şi sancţionaţi. Cristinel Gârlea ajunge în spital ca urmare a evenimentelor, starea sa de sănătate fiind afectată. Ambii sunt transferaţi la două staţii CFR mult mai mici, fiind înlocuiţi din funcţii.
Procesul şi erorile lui
Procesul început la Tribunalul Gorj la sfârşitul lui 2009 nu este nici în prezent finalizat, pe data de 6 iulie magistraţii Curţii de Apel Craiova judecând contestaţia în anulare depusă de Cristinel Gîrlea. Pe parcursul procesului sentinţele sunt pigmentate de greşeli în locul petentului, Cristinel Gârlea, fiind pus, de mai multe ori, un alt nume din dosar, de regulă cel a lui Gheorghe Ciobescu. Mai mult intimata SNTFM CFR Trafic apare, tot de mai multe ori, drept SNTFM CFR Marfă în acelaşi dosar. În redactarea sentinţei instanţa se contrazice, de asemenea, de mai multe ori asta în condiţiile în care omului i se spune să abandoneze procesul deoarece se luptă cu morile de vânt.
Oprirea-CEDO
,,De cel puţin zece ori mi s-a greşit în dosar, am sesizat, am cerut să se corecteze şi în replică se făceau alte greşeli. Nu este posibil aşa ceva”, susţine Cristinel Gârlea care speră încă să îşi facă dreptate dacă nu în ţară măcar la CEDO. ,,Sper să mi se facă dreptate şi asta deoarece mi s-a încălcat un drept al meu. Dacă nu mi se rezolvă pozitiv contestaţia în anulare mă duc la CEDO, nu mai am încredere în justiţia românească. Am văzut prea multe bâlbe, am pierdut prea mulţi bani”, a declarat impiegatul. Omul a făcut şi plângeri penale împotriva celor implicaţi în evenimentele din 2008, Gheorghe Ciobescu şi Victor Frăsinoiu, dar celor doi li s-a dat neînceperea urmăririi penale.
Gârlea susţine însă că va continua acest demers,indiferent de consecinţe.
ZECE CEFERISTI LA PARCHET! FOSTA SEFA A GARII TG-JIU,URMARITA PENAL.
Judecătoria Târgu-Jiu, prin sentinţa dată în 11 ianuarie, decide ca zece salariaţi ai CFR din cadrul staţiei Târgu-Jiu cât şi din conducerea Centrului de Exploatare Întreţinere şi Reparaţii Craiova(fosta Regională CFR Craiova), să fie urmăriţi penal de Parchetul de pe lângă Judecătoria Târgu-Jiu. Totul ca urmare a unei plângeri adresate Parchetului, în 2010, de Cristinel Gârlea, salariat al CFR-Staţia Târgu-Jiu, care a fost soluţionată de procurorii de aici cu neînceperea urmăririi penale.
Gârlea îi acuza pe cei zece, unii colegi de-ai acestuia de muncă, alţii şefii ai lui, de abuz în serviciu, fals şi uz de fals. Acesta atacă NUP-ul în instanţă, şi abia acum, în 2012, i se dă câştig de cauză admiţându-i-se plângerea formulată. Instanţa decide ca această cauză să revină la Parchetul Local, în vederea începerii urmăririi penale pentru cei zece. Printre aceştia se află inginer Victor Frăsinoi, director al fostei Regionale CFR Craiova, Dorel Coică, fostul director al aceleiaşi foste regionale cât şi Barbu Silanovici, revizor sector, cel care l-a cercetat abuziv pe Gârlea în 2008. Urmăriţi penal sunt şi Cristina Băroiu, fosta şefă a Staţiei Târgu-Jiu, dar şi Doru Fredi Scăunaşu, şeful Revizoratului fostei Regionale Craiova. “În sfârşit justiţia a făcut dreptate în această cauză, iar cei vinovaţi vor răspunde penal pentru abaterile pe care le-au săvârşit. Tot în această cauză m-am adresat CEDO, Curtea admiţându-mi anul trecut cererea formulată”, a declarat acum Cristinel Gârlea care are ,,un dinte” împotriva a doi magistraţi de la Tribunalul Gorj, Stelian Ulmet şi Tinela Moţa, care i-ar fi judecat cu superficialitate dosarul, dând respingerea acţiunii.
Un pensionar cu gradul I de invaliditate a fost prins de inspectorii Casei Judetene de Pensii (CJP) Dolj ca lucra, in acelasi timp, si in cadrul CFR, la Siguranta Circulatiei.
In luna mai 2010, angajatii CJP Dolj au suprapus baza de date a salariatilor care contribuie la sistemul de pensii cu cea a pensionarilor pe caz de boala. Asa au fost depistati 16 doljeni care s-au angajat cu acte in regula la stat sau la firme private, chiar daca erau pensionati din motive de boala sau anticipat. In top este cazul unui barbat din judet care s-a pensionat cu gradul I de invaliditate, cel mai grav existent si care beneficia si de insotitor. Potrivit directorului Casei Judetene de Pensii Dolj, Daniel Baciu (foto), pensionarul lucra in acelasi timp cu acte in regula la CFR, desi, teoretic, ar fi trebuit sa fie netransportabil. “In aceste cazuri e vorba de o incompatibilitate pentru ca pensionarii cu gradele I si II de invaliditate si cei pensionati anticipat nu pot sa lucreze”, a spus Baciu. Angajatul CFR trebuie sa dea inapoi statului 13.161 de lei. Directorul Regionalei CFR Craiova, Victor Frasinoi, nu a dorit sa comenteze subiectul, spunand ca se afla in concediu de odihna. Da 13.161 de lei inapoi Potrivit purtatorului de cuvant de la Casa Nationala a Pensiilor, Angelica Mihail, in momentul depistarii, ceferistul si-a parasit imediat jobul si a ramas cu pensia de invaliditate, pe care o mai primeste si acum. In fiecare luna, Casa Judeteana de Pensii ii retine o treime din pensie, pana la recuperarea integrala a celor 13.161 de lei. Doljeanul ar mai putea avea si alte probleme, fiindca dosarul sau de pensionare va fi luat la puricat de catre specialistii Institutului National de Expertizare Medicala si Recuperare a Capacitatii de Munca. La finalul revizuirii, ceferistul ar putea ramane chiar fara pensie. Ce inseamna gradul I de invaliditate O persoana cu gradul I de invaliditate nu se poate descurca singura. Aici sunt incadrate persoanele care nu vad, au cancer in stare avansata, nu se pot deplasa singure (nu au picioare, au probleme grave cu coloana, paralizii si semiparalizii), au diagnostic de schizofreni etc.
Directorii Regionalei CFR Craiova, cercetaţi pentru evaziune
Actuala şi fosta conducere a Regionalei CFR Craiova este urmărită penal pentru că a „jonglat“ cu banii salariaţilor printr-un cont de care au „uitat“ să anunţe Fiscul. Ancheta este derulată de Secţia Regională de Poliţie Transporturi Craiova, la sesizarea Direcţiei Generale a Finanţelor Publice Dolj.
În acest dosar – despre care poliţiştii nu doresc să ofere detalii, motivând că nu s-au încheiat cercetările – ar fi anchetate, potrivit unor surse apropiate Fiscului, trei persoane: Victor Frăsinoi, directorul general al Regionalei CFR Craiova, Dorel Ciucă, fostul director general al regionalei, şi Constantin Mihart, contabilul-şef al regionalei CFR craiovene.
Bani reţinuţi de la salariaţi, dar neviraţi la buget
Acuzaţiile vizează săvârşirea infracţiunii de evaziune fiscală, constând în reţinerea şi nevirarea la bugetul de stat a impozitului pe salariile angajaţilor. Faptele ar fi fost săvârşite în perioada 2008 – 2010, iar valoarea prejudiciului se ridică la circa patru milioane de lei. Potrivit sesizării penale întocmite de Fisc, fostul şi actualul director general al regionalei, împreună cu contabilul-şef al instituţiei, ar fi deschis în perioada menţionată un cont la o bancă din judeţul Olt, prin care ar fi derulat 90% din operaţiunile financiare ale regionalei (inclusiv plăţi către anumiţi beneficiari), cu scopul de a se sustrage popririi instituite de Finanţele Publice asupra conturilor oficiale ale Regionalei CFR Craiova. Am încercat să-l contactăm ieri pe directorul general al Regionalei CFR Craiova, pentru a-i cere opinia despre dosarul penal în care este cercetat, dar nu a răspuns la telefon.
Din analiza dosarelor cu acte care au stat la baza sancţionării dvs. a rezultat că măsurile luate de SRCF Craiova au fost în conformitate cu prevederile legale în vigoare. Având în vedere că deciziile de sancţionare au fost atacate în justiţie, conform prevederilor Codului Muncii, pe cale de consecinţă, instanţa este singura în măsură se pronunţe şi să soluţioneze această cauză”. Ceferiştii trimit un memoriu asemănător şi Sindicatului Mişcare-Comercial Bucureşti. Bâlb ele sistemului gorjean de justiţie Ajunşi în instanţă, în 13 noiembrie 2008, după ce atacă deciziile de sancţionare, cei doi impiegaţi se lovesc de alte probleme. În momentul în care, la data de 5 martie 2009, s-a dat pronunţarea în dosar, prin Sentinţa Civilă nr.1455, instanţa respingând contestaţia formulată de Cristinel Gîrlea, în locul numelui acestuia figurează numele martorului din dosar, Gheorghe Ciobescu. ,,Am constatat că în sentinţa civilă apărea în locul numelui meu cel al lui Gheorghe Ciobescu, iar la partea intimată era trecută SNCFR Marfă-Regionala Craiova în loc de Regionala Craiova, Divizia Trafic”, susţine Gîrlea. Instanţa se sesizează din oficiu de eroarea apărută şi o săptămână mai târziu se modifică cele două greşeli, dar se comite o a treia. De această dată numărul dosarului cauzei este trecut greşit. Impiegatul face însă recurs la Curtea de Apel Craiova, însă are temerea că aici vor fi trimise alte documente, în condiţiile în care numărul dosarul în care ceferistul se judecă este altul. ,,Mă tem că se încearcă intenţionat tărăgănarea procesului, este deja a treia greşeală apărută într-un proces ce părea simplu la început”, spune angajatul de la staţia CFR Valea Sadului. CFR nu se disculpă Repreze ntanţii CFR îşi explică aplicarea sancţiunilor referitoare la cei doi salariaţi chiar în decizia de sancţionare emisă acestora. ,,Salariatul nu şi-a recunoscut vinovăţia răspunzând că nu a expediat trenul deoarece impiegatul de mişcare Gheorghe Ciobescu nu a vrut să înmâneze ordinul de circulaţie mecanicului, cu condiţiile de circulaţie primite de la IDM, a considerat că dispoziţia RC contravine înscrierilor făcute de mecanicul trenului în registrul de mişcare al impiegatului iar următoarele dispoziţii le-a luat la cunoştinţă sub semnătură abia la orele 13.00, din cauza presiunilor făcute de RC Craiova”, se arată în decizie. În acelaşi document se menţionează că Cristinel Gîrlea a fost sancţionat în perioada 2005-2008 de patru ori, pentru activităţi în activitatea de mişcare, ,,dovedindu-se că nu poate conduce activitatea de mişcare într-o staţie cu activitate complexă ca Staţia Târgu-Jiu”. Impiegatul contestă însă aceste remarci şi declară că, dacă va câştiga în instanţă, va solicita să îi fie şterse din cartea de muncă aceste sancţionări pe care nu le recunoaşte ca fiind reale. În ciuda tuturor acestor neînţelegeri, trenul marfar a ajuns la destinaţie, deşi pe parcursul traseului circulaţia feroviară nu a fost în siguranţă, fapt ce reiese din documentele cu care cei doi îşi susţin spusele.
Sancţionaţi că au ,,însetat” Preşedinţia României Un tren de marfă care transporta apă minerală către Preşedinţia României, pe ruta Timişoara-Târgu-Ji u-Caracal, a provocat ,,valuri” de-a lungul întregii regionale CFR. Evenimentul s-a petrecut anul trecut, la sfârşitul lunii septembrie, iar cei aflaţi în tură, în ziua respectivă, nu au scăpat nici acum de urmările nefericite ale incidentului care le-a schimbat viaţa. Doi impiegaţi de mişcare au fost sancţionaţi, fiind mutaţi disciplinar cu serviciul din Gara Târgu-Jiu la două staţii CFR de mai mici dimensiuni din judeţ, reducându-li-se considerabil şi salariul. Aceştia au fost acuzaţi că au oprit nemotivat trenul de marfă privat în gara municipiului, deşi ambii ceferişti, dar şi alţi colegi de pe traseul CFR, făcut atunci de mijlocul de transport, au sesizat că marfarul avea o defecţiune la unul din vagoane, fapt ce impunea remedierea de urgenţă a defecţiunii. Foştii salariaţi ai staţiei CFR Târgu-Jiu, impiegaţii de mişcare (IDM) Cristinel Gîrlea şi Florin Ştraţ se aflau în tură la data de 28 septembrie 2008, zi de duminică în calendar, în gara municipiului. Pentru că şeful de staţie era liber, Gîrlea era IDM dispozitor, Ştrat era IDM localist, iar IDM expeditor era Gheorghe Ciobescu, cel care are şi el un rol important în felul în care s-au petrecut lucrurile atunci în gară. La orele 10.06, în staţia CFR a municipiului soseşte trenul 30402, ,,nesemnalizat instrucţional, adică neavând cârlig de tracţiune la unul din vagoanele semnal, discul roşu fiind agăţat pe cutia vagonului”. Această defecţiune, constatată la ultimul vagon din compunerea trenului, a fost sesizată în staţia CFR Strânbuţa, aflată la intrarea pe Defileul Jiului, la orele 8.40, angajaţii de aici emiţând şi o dispoziţie care prevedea şi verificarea trenului de către Revizia Vagoane în staţia Târgu-Jiu. Cei doi impiegaţi de mişcare constată că trenul marfar aparţinea societăţii SERVTRANS INVEST Bucureşti, că nu era însoţit de şef de tren şi nici de revizie de vagoane a societăţii, fapt de care nu avea cunoştinţă însă operatorul de circulaţie. Se constată, de asemenea, că trenul avea în compunere vagoane încărcate cu apă minerală, ce trebuiau să ajungă la Caracal. Pe parcurs, Cristinel Gîrlea află, întâmplător, că marfa ar fi trebuit să ajungă la Preşedinţia României.
Demers uri conform regulamentelor CFR La orele 10.35, impiegatul de mişcare dispozitor Cristinel Gîrlea aduce la cunoştinţă toate aspectele constatate, printr-o telefonogramă, operatorului de circulaţie. La aceeaşi oră, mecanicul marfarului, Ion Coacă, înscrie neregula constatată, şi la Târgu-Jiu, în registrul de mişcare, prezentând şi un proces-verbal încheiat cu şeful staţiei CFR Baru Mare, în care se arată că trenul a avut probleme tehnice, la vagonul de semnal, fiind consemnată existenţa cârligului de tracţiune rupt. Impiegatul din Târgu-Jiu îl întreabă pe mecanic, prin staţie, ce va face în legătură cu expedierea trenului, mecanicul răspunzând că aşteaptă un răspuns adecvat în privinţa părăsirii staţiei din municipiu de la firma în posesia căruia se afla marfarul. La orele 11.55, mecanicul trenului face o nouă însemnare în registrul de mişcare expeditor, prin care consemnează că, în urma dispoziţiei unuia dintre operatorii SERVTRANS, s-a dispus ca trenul să nu plece din staţia CFR, fără vagon semnal, până la remedierea cârligului rupt. Curg ameninţările ,, Între orele 10.30 şi 14.00 am fost ameninţaţi (n.r. Cristinel Gîrlea şi Florin Ştraţ), presaţi, cât şi întrebaţi, atât de către regulatorul de circulaţie Craiova, ing. Popa Ingineru Gheorghe, cât şi de regulatorul de circulaţie Craiova, Constantin Glodeanu, să expediem trenul cu neregula arătată”, se precizează în memoriu semnat de cei doi impiegaţi de mişcare şi adresat ministrului Transporturilor, Radu Berceanu. Mai mult, Florin Ştrat este întrebat de regulatorul de circulaţie Craiova dacă ştie sau are la cunoştinţă ,,cine este director la SERVTRANS”, fapt ce implică, în opinia celor doi, expedierea trenului. La această întrebare, Ştrat ar fi răspuns că nu ştie şi că nici nu îl interesează acest aspect. ,,În urma presiunilor şi ameninţărilor, trenul a fost expediat la orele 14.25, pe baza unei dispoziţii emise de şeful de tură RC, Constantin Glodeanu, şi semnată de şeful diviziei Trafic, Victor Frasinioni”, se arată în acelaşi document ajuns pe masa ministrului Berceanu. Memoriul nu primeşte însă răspunsul scontat de cei doi angajaţi CFR, deoarece reprezentanţii Ministerului Transporturilor le transmit iniţial celor doi salariaţi ai Gării Târgu-Jiu, în mail, următoarele: ,,Aveţi răbdare, cu siguranţă veţi primi răspuns în termenele legale”. Anchetă şi sancţiuni După un concediu medical, luat la puţin timp după înregistrarea acestui eveniment, şi după câteva zile petrecute în spital, ceferistul Cristinel Gîrlea se întoarce la serviciu, stresat în urma celor întâmplate. Imediat este anchetat de revizorul de sector al Gării Târgu-Jiu. Între timp, colegul acestuia, Florin Ştrat trece deja printr-o anchetă asemănătoare care se finalizează cu sancţionarea acestuia. Ştrat este astfel înlocuit din funcţia de IDM I de la staţia Târgu-Jiu, în IDM II la staţia Rovinari, ancheta în cazul lui nefiind atunci finalizată. Cristinel Gîrlea are şi el parte de acelaşi tratament, fiind obligat să răspundă la o serie de câteva zeci de întrebări legate de oprirea marfarului în staţia CFR, deşi această măsură nu ar fi fost contrară reglementărilor CFR, în legătură cu siguranţa circulaţiei feroviare. În urma anchetei, şi acest salariat este sancţionat cu înlocuirea din funcţia de IDM I de la Staţia CFR Târgu-Jiu, cu IDM III la staţia Valea Sadului. ,,Noi nu ne face vinovaţi de nereguli”, spun într-un glas ambii ceferişti, fapt ce îl susţin în memoriul înmânat conducerii Regionalei CFR Craiova.