50 de lei trecerea TIR-ului cu gabara la Agigea

Gabara care transportă TIR-urile de la Agigea de pe un mal pe altul al Canalului Dunăre-Marea Neagră  a început cursele joi, 14 noiembrie, dar nu fără peripeţii: camioanele atingeau cu partea de jos suprafața de rulare, astfel că a fost necesară coborârea cu cel puțin 10 cm a nivelului apei în canal. Traversarea se face în 2 minute dar costurile sunt piperate: 50 de lei pentru mașinile ce depășesc 10 tone și 25 de lei pentru cele sub acest tonaj. Ruta ocolitoare este de circa 100 de km, aşa că fiecare calculează cum poate ieşi cu pagubă mai mică. Îniţial premierul Victor Ponta a anunţat că “va fi adus bacul de la Galaţi, să nu ocolească 100 şi ceva de km camioanele”, însă de la închiderea podului de la Agigea a trecut o lună şi jumătate până să fie instalată gabara.

Pentru primele TIR-uri urcate pe gabară nu s-a perceput niciun cost, deoarece cu ele au făcut testele reprezentanții Navrom Galați, proprietarii utilajului, pentru a depista problemele din timpul tranzitului, informează reporterntv.ro.

gabara, agigea, tir, bac 3

Așa au apărut ceva avarii la mașinile de mare tonaj. Soluția afost coborârea cu circa 10 cm a nivelului apei, cu ajutorul pompelor de la ecluze, au decis reprezentanții Administrației Canalelor Navigabile.

gabara, tir, bac, agigea 4

Pe o gabară încap 9 – 10 camioane iar programul de traversare a canalului este de dimineață până la 10 seara.

gabara, tir, pod plutitor, bac

Până anul viitor în iunie, când autorităţile speră să fie gata cel de-al doilea pod din zona Agigea, gabara este singura soluție pentru traficul greu de evitare a unui ocol de peste 100 de km.

gabara, tir, bac, agigea

Actualul pod este închis de la începutul lunii octombrie vehiculelor mai mici de 3,5 tone, însă şi autoturismele au restricţii. (M.S.)

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.