A2 si 10 drumuri sunt inchise, 7 au restrictii de tonaj. Boagiu: “Urmarim sa nu se opreasca transportul de marfuri”

CNADNR a inchis, vineri, Autostrada Soarelui pe tronsonul Bucuresti-Lehliu si inca 7 drumuri nationale, devenite impracticabile alaturi de cele 3 deja cu circulatia intrerupta de 3 zile. Totodata, sunt instituite restrictii de tonaj pe 7 drumuri, inclusiv pe DN 5 Bucuresti-Giurgiu, drum care a asigurat toata noaptea deplasarea TIR-urilor spre Punctul de Trecere a Frontierei Giurgiu-Ruse. Viscolul puternic de pe Autostrada Soarelui a redus vizibilitatea pana la 50 de metri, astfel ca la ora 12.30 a fost inchisa pe jumatate, iar in cursul dupa-amiezii, cel mai probabil, va fi blocata total. La solicitarea FORT, soferii de pe mijloacele de transport rutier de calatori sunt informati prin ARR cu privire la alternativele de transport, in momentul in care se inchid drumurile.

Traficul este inchis pe urmatoarele drumuri nationale:

1. DN 2 Urziceni – Buzau

2. DN 2R Jitia – Vintileasca (judetul Vrancea)

3. DN 1D Albesti Paleologu – Urziceni.

4. DN 23B Maicanesti – Ciorasti

5. DN 22 Ramnicu Sarat – Braila

6. DN 2C Costesti – Slobozia

7. DN 24D Barlad – Galati

8. DN 23A Focsani – Gologanu

9. DN 2N Bogza – Dumbraveni – Jitia

10. DN 67C Novaci-Ranca

Pentru destinatia Galati, conducatorii auto au la dispozitie ca ruta alternativa:

  • DN 24A, Barlad – Murgeni
  • DN 26, Murgeni-Oancea – Galati.

Autostrada Soarelui (A2) a fost inchisa pe tronsonul Bucuresti-Lehliu, incepand cu ora 12.30. Au fost lasate in continuare sa iasa de pe autostrada  TIR-urile pe sensul dinspre Constanta spre Bucuresti.

Totodata, au fost instituite restrictii pentru vehiculele cu masa totala maxima adminsa de peste 7,5 tone pe urmatoarele drumuri:

1. DN 5 Bucuresti-Giurgiu

2. DN 5B Ghimpati-Giurgiu

3. DN 10 Buzau-Brasov

4. DN 3 Bucuresti-Lehliu

5. DN 4 Bucuresti- Oltenita

6. DN 1A Blejoi-Sacele

si de 3,5 tone pe DN 2B Buzau-Braila.

Potrivit CNADNR, joi noapte s-a actionat cu 565 de utilaje si au fost raspandite 3895,5 tone de material antiderapant. Cristian Andrei, director in Compania de Drumuri, anunta ca vineri intervin 2.127 de utilaje de deszapezire, iar in stoc sunt asigurate 62.000 de tone de sare si 113.000 de tone de nisip.

Totodata, Armata este pregatita sa intervina cu 4.000 de militari si 1.000 de mijloace tehnice, in misiuni de evacuare a persoanelor inzapezite, de degajarea a drumurilor si de deblocare a masinilor ramase pe drum.

Potrivit ministrului Traian Igas, 14.000 de lucratori ai MAI (jandarmi, politisti rutieri, politisti de frontiera, pompieri, forte ISU) sunt pregatiti sa intervina in operatiuni de salvare a oamenilor si de deszapezire a drumurilor.

Transporturile rutiere de calatori, indrumate de ARR

Dir. Cristian Andrei a precizat ca s-au luat masuri sa fie ajutat, prin Politia Rutiera si utilajele CNADNR, transportul de furaje pentru animale si al vehiculelor de pompieri, ambulante si, in general, al autospecialelor pentru situatii de urgenta. “De asemenea, in baza unui protocol cu patronatele din transporturile de marfuri si persoane, avem un reprezentant al dumnealor in Comandamentul de iarna, pentru a fi la curent cu toate masurile pe care le adoptam in privinta traficului rutier. Totodata, la solicitarea FORT, am stabilit ca transportul rutier de calatori sa fie informat prin ARR cu privire la alternativele de transport, in momentul in care inchidem anumite tronsoane de drumuri”, a adaugat el.

Pe Autostrada Bucuresti – Pitesti ninge abundent, iar vantul puternic ingreuneaza activitatea utilajelor de deszapezire care actioneaza permanent. Autostrada ramane inca deschisa traficului.

Boagiu: “Cand inchidem un drum, oferim alternativa de transport pentru marfuri”

Ministrul Anca Boagiu a precizat, joi, ca Ministerul Transporturilor a urmarit “sa nu se opreasca transportul de marfuri nici pe rutier, nici pe cale ferata”. “Am stabilit cu colegii de la patronate ca, imediat ce inchidem un drum, sa gasim alternativa de transport si sa-i anuntam imediat pe cei aflati cu TIR-urile in trafic. Serviciile trebuie in primul rand asigurate, fie ca discutam despre accesul masinilor de interventie, fie ca discutam despre aprovizionarea cu marfuri – fluxurile de marfuri de pe drumurile nationale, calea ferata, porturi etc.”, a insistat Boagiu.

“Nu suntem intr-o iarna normala”

Cat despre parazapezi, ministrul Transporturilor sustine ca ele au fost montate, “numai ca, fata de anul trecut, diferenta o fac vitezele de vant”. “Asta in ierni normale, numai ca noi nu suntem intr-o iarna normala”, a constatat Boagiu.

Ea a spus ca de anul acesta “vom planta perdele forestiere impreuna cu Ministerul Mediului si Padurilor”, care vor dubla sistemele de parazapezi, astfel incat viscolul sa nu mai troieneasca zapada pe carosabil.

Codul Galben de fenomene meteo periculoase a intrat in vigoare vineri la ora 10.00 si este valabil pana duminica la ora 20.00. Meteorologii anunta vant de 50-60 km/h, ninsori abundente, iar sambata lapovita si ploaie, ce vor forma polei, din cauza pamantului inghetat.

Trebuie precizat ca atentionarea este valabila pentru intreg teritoriul tarii, dar drumurile cele mai afectate sunt cele din sud.

Anulati calatoriile!

Politistii rutieri le recomanda soferilor sa nu porneasca la drum daca nu este absolut necesar. In cazul in care calatoria nu poate fi amanata, soferii sunt sfatuiti sa-si echipeze corespunzator autovehiculele pentru circulatia in conditii de iarna (anvelope specifice sezonului rece, lanturi antiderapante, lopata, saculet cu nisip, o rezerva de combustibil, sistem de climatizare-dezaburire functional etc.).

De asemenea, soferii trebuie sa ia in calcul si posibilitatea intreruperii circulatiei pe unele drumuri, iar in acest caz din autovehicul nu trebuie sa lipseasca haine groase, paturi, alimente, apa si unul sau mai multe telefoane mobile cu adaptor la priza auto.

Daca traficul rutier se intrerupe din cauza zapezii, soferii trebuie sa opreasca autovehiculele in afara partii carosabile, pentru a permite utilajelor de deszapezire sa intervina.

Magda SEVERIN

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.