UPS (NYSE:UPS) anunță câștiguri per acțiune diluată de 1,12 USD în primul trimestru (T1) al anului, marcând astfel o creștere de 14% comparativ cu perioada similară din 2014.
Profitul operațional a crescut cu 11% până la 1,7 miliarde USD, rezultat la care au contribuit toate cele trei segmente de business. Măsurile implementate la nivel de management pentru majorarea veniturilor și creșterea importantă a livrărilor internaționale au dus la îmbunătățirea profitului operațional.
Veniturile totale au crescut cu 1,4% față de primul trimestru al anului trecut, până la 14 miliarde USD. Creșterea veniturilor după ajustarea diferențelor valutare a fost de 3,6%.
„Rezultatele din primul trimestru au fost influențate pozitiv de investițiile noastre susținute și de inițiativele de management al veniturilor”, declară David Abney, CEO UPS. „Aceste inițiative au adus un plus de valoare pentru clienți și acționari. Suntem în grafic pentru atingerea obiectivelor financiare pe termen lung stabilite de companie.” Livrările totale au crescut cu 2,8%, până la 1,1 miliarde de colete, rezultatul fiind influențat de creșterea cu 9,4% a exporturilor în Europa.
Lichiditățile
UPS a generat un flux de numerar de 2,4 miliarde USD în primele trei luni ale acestui an, încheiate la 31 martie. Compania a plătit dividende de 636 milioane USD, în creștere cu 9% per acțiune comparativ cu anul trecut. De asemenea, compania a răscumpărat peste 6,7 milioane de acțiuni pentru suma de aproximativ 680 milioane USD.
Colete pe piața din SUA
Veniturile de pe piața din SUA au crescut cu 3,8% în primul trimestru al anului 2015, până la 8,8 milioane USD. Volumul zilnic de colete livrate a crescut cu 2,4%, fiind stimulat de creșterea cu 12% pe segmentul transporturilor aeriene Deferred cu 12% și cu 7% a serviciului UPS SurePost. Rata de creștere a livrărilor a încetinit, pe fondul deciziei companiei de a nu reînnoi unele contracte cu randamente scăzute.
Veniturile per colet au crescut cu 1,3%, în primul rând datorită randamentului serviciului UPS Ground, care s-a îmbunătățit cu 3,1%. Și creșterea tarifelor de expediere calculate în funcție de greutatea volumetrică, implementată pe 29 decembrie 2014, a contribuit la creșterea randamentelor. Profitul operațional a crescut cu 11%, până la 1 miliard USD, în timp ce marja operațională a crescut cu 70 de puncte de bază, pe fondul unei productivități mai bune.
Colete internaționale
Profitul operațional internațional a fost de 498 milioane USD, în creștere cu 14% comparativ cu primul trimestru din 2014. Creșterea volumelor, inițiativele de preț și reducerea chetuielilor cu combustibilul au contribuit la îmbunătățirea profitabilității. Marja operațională a crescut cu 280 de puncte de bază, la 16,8%.
Veniturile internaționale totale, în valoare de 3 miliarde de dolari, au crescut cu 2,4% dacă excludem diferențele valutare, comparativ cu scăderea raportată de 5%. Nivelul mai scăzut al suprataxelor aplicate combustibilului au influențat creșterea veniturilor.
Randamentul exporturilor internaționale au scăzut cu 5,2% dacă excludem diferențele valutare, pe fondul scăderii cu 300 de puncte de bază a veniturilor din suprataxe aplicate combustibililor. Schimbările în mix-ul de produse și avansul livrărilor intraregionale au contribuit la scăderea randamentului. Volumul expedițiilor la export a crescut cu 6,7%, fiind influențat de creșterea la nivel european de 9,4%. În Europa, volumul livrărilor UPS a crescut în ultimii zece ani cu o rată anuală de aproximativ 9%.
Distribuție și transport de mărfuri cargo
Veniturile din acest segment au crescut cu 1,3%, până la 2,2 miliarde USD, cele mai bune rezultate fiind realizate de Distribuție și UPS Freight. Creșterea veniturilor a fost temperată de diferențele de schimb valutar și de nivelul scăzut al veniturilor din suprataxa pe combustibil. Marja operațională a crescut până la 6,9%, generând un profit operațional de 151 milioane USD.
Deși veniturile diviziei Forwarding au scăzut pe fondul diferențelor valutare și a acțiunilor de management al veniturilor, profitabilitatea a crescut comparativ cu primul trimestru al anului trecut. Congestiile din porturile de pe Coasta de Vest au reprezentat reale provocări pentru clienții care foloseau transporturile de mărfuri cargo pe ocean. Cu toate acestea, flexibilitatea portofoliului UPS le-a permis clienților să își redirecționeze transporturile către porturile neafectate de congestii.
Business-ul de distribuție a înregistrat o creștere solidă, pe măsură ce tot mai mulți clienți din retail și din industria de îngrijire a sănătății înțeleg beneficiile lanțului de aprovizionare gestionat de specialiști. Profitul și marja operațională au fost limitate de investițiile continue în tehnologie și infrastructură.
Veniturile UPS Freight au crescut cu 2,3%, pe fondul rezultatelor pozitive ale expedițiilor de tip LTL și a produselor Ground Freight Pricing. Taxele de combustibil adăugate au fost ajustate în scădere, astfel că și veniturile din acest segment au scăzut. Expedițiile zilnice LTL au crescut cu 3,5% comparativ cu primul trimestru al anului trecut.
Perspective
„Rezultatele bune obținute pe toate cele trei segmente de business rezultă dintr-un context internațional pozitiv, din câștigurile generate de managementul veniturilor și de îmbunătățirea productivității în SUA”, spune Kurt Kuehn, CFO, UPS. „Ne menținem obiectivele pentru 2015, care presupun venituri diluate per acțiune cuprinse între 5,05 și 5,30 USD și o creștere a rezultatelor financiare de între 6% și 12% comparativ cu 2014”.
UPS (NYSE: UPS) www.ups.com este cea mai mare companie de curierat din lume şi unul dintre liderii mondiali în furnizarea de servicii de transport de mărfuri şi distribuţie, oferind o gamă largă de opţiuni pentru sincronizarea fluxurilor de bunuri, informaţii şi fonduri. Cu sediul central în Atlanta, SUA, UPS deserveşte peste 220 de ţări şi teritorii din întreaga lume. Acţiunile UPS sunt tranzacţionate la Bursa de Valori din New York (UPS). (M.B.)