Adunarea Generală FORT: Fără intervenţia statului, sectorul transportatorilor riscă să devieze ireversibil economia românească 

Cu ocazia Adunării Generale a Federaţiei Operatorilor Români de Transport (FORT), desfăşurată la Sighişoara în perioada 12-14 februarie a.c., delegaţii transportatorilor rutieri de mărfuri şi pasageri, ai şcolilor de şoferi, ai centrelor de formare profesională, asociaţiilor profesionale, asociaţiilor transportatorilor în regim de taxi şi închiriere, precum şi ai celor ce transportă vehicule avariate, au ajuns la o concluzie dramatică.

Iată care este concluzia: aceste activităţi se află într-un declin puternic, generat de haosul legislativ şi instituţional, dar şi de măsurile împotriva capitalului autohton, pe care guvernarea ultimelor 15 ani le-a aplicat greşit în mod repetat.

Provocările la care se aşteaptă FORT pentru perioada 2016-2020 au fost sintetizate într-un material ce va fi transmis Guvernului României, Ministerului Transporturilor, Ministerului de Interne, Ministerului Dezvoltării şi Administraţiei Publice şi se referă la:

– Disparitia resursei umane sectoriale, cuantificata in momentul de fata la un numar necesar de angajati de aproximativ 10.000.

– Discrepantele majore raportat costurilor operationale intre societatile autohtone si cele straine, avand ca si cauza supraaccizarea carburantilor, tarifele uriase practicate pentru RCA, finantarea extrem de costisitoare a materialului rulant, haosul legislativ si concurentei neloiale din partea celor ce practica activitati ilicite.

– Interesele politice in elaborarea actelor cu impact major la bugetul de stat, dar si activitatea companiilor de profil. Exemplu legea 92 a serviciilor de transport public local, prin a carei modificare, MDRAP incearca sa inlocuiasca firmele de transport neinregimentate politic cu firmele de casa ale baronilor locali, ce urmeaza sa finanteze prin compensari excesive “paraindaratul” catre buzunarul propriu.

– Neaplicarea legislatiei in ceea ce priveste transporturile si/sau serviciile specializate ilicite (transportul de personae, transportul vehiculelor avariate, scoli de soferi). Atat politia rutiera, cat si celelalte institutii abilitate, refuza cu insistenta sa intervina, constant si constient pentru starpirea activitatilor desfasurate in aceasta maniera.

Astfel, FORT isi propune sa clarifice pozitia Guvernului Romaniei si a ministerelor de resort fata de toate problemele care macina industria si serviciile sectoriale, urmand ca, in functie de pozitionarea acestora, sa actioneze in consecinta, incepand cu primavara acestui an.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.