Ahead Logistics merge înainte prin calitate

Transport intern, expediţie şi, mai nou, depozitare, Ahead Logistics continuă dezvoltarea diversificându-şi activitatea. Iar calitatea serviciilor oferite rămâne o prioritate.

Una din principalele investiţii ale companiei este reprezentată de achiziţionarea unui teren cu o suprafaţă de 67.000 mp, care oferă şi posibilitatea de depozitare. Este vorba de o suprafaţă de 8.400 mp în 4 clădiri. „O parte dintre clădiri sunt deja ocupate cu marfa unor clienţi. Sunt clădiri mai vechi, care au 4 m înălţimea la streaşină şi 8 m la acoperiş, dar, având în vedere că sunt ale noastre şi nu plătim chirie, putem stabili preţuri extrem de competitive. În plus, complexul este lângă Ploieşti, ceea ce reprezintă un avantaj, pentru că se află aproape de marii retaileri şi se pot crea aici, de către anumiţi furnizori, stocuri-tampon“, a arătat Mircea Mănescu, director general Ahead Logistics.

Zona este în dezvoltare şi, pe lângă depozitare, ar putea găzdui inclusiv facilităţi de producţie. A fost deja instalat un sistem de supraveghere permanentă cu camere, iar iluminatul a fost modernizat, realizându-se pe bază de LED. Acest lucru înseamnă o reducere a amprentei de carbon şi are avantajul unei economii la costurile cu electricitatea. Totodată, la sfârşitul anului trecut, a fost achiziţionat un utilaj multifuncţional pentru manipularea paleţilor.

Expediţia câştigă teren

Flota Ahead Logistics continuă să se extindă – trei capete tractor achiziţionate în ultimele luni şi urmează două autoşasiuri de 18 t şi alte patru capete tractor. La ora actuală, flota companiei este de 34 de camioane, destinate transportului de mărfuri la temperatură controlată şi pentru mărfuri generale. Printre planurile companiei se numără inclusiv dezvoltarea transportului internaţional. Totuşi, activitatea care s-a dezvoltat cel mai puternic a fost expediţia. „Partea de casă de expediţii reprezintă astăzi aproximativ 40% din activitatea firmei. Ne dorim să dezvoltăm în continuare partea de depozitare precum şi flota de camioane, însă accentul principal îl punem pe activitatea de expediţii, care ne permite să le dezvoltăm şi pe celelalte două“, a precizat Mircea Mănescu. Principalul ingredient pentru succesul activităţii de expediţii l-a reprezentat alegerea atentă a subcontractorilor (firme de transport). „Din păcate, nu toţi transportatorii înţeleg importanţa livrării la ora prestabilită, iar pentru unii ora 8 dimineaţa şi 18 seara este cam acelaşi lucru, însă clienţii nu acceptă devieri de la comandă, schimbarea ordinii de descărcare. Sunt nişte condiţii pe care trebuie să le îndeplinim întocmai“, a explicat directorul general Ahead Logistics. Anul acesta a adus o creştere a volumelor de mărfuri transportate, ceea ce creşte încrederea în planurile de dezvoltare. Totuşi, piaţa de transport rămâne dificilă, principalele probleme venind din relaţia directă dintre fiscalitatea în creştere şi concurenţa neloială. „Contractele încheiate au clauze care ne permit ajustări, în funcţie de mărirea preţului la combustibil. Totuşi, majorări de costuri cauzate de impozitarea diurnei şoferilor nu sunt acceptate de către clienţi, pentru că la mulţi transportatori nu apare în preţuri, fiind plătită de ei la negru“, a arătat Mircea Mănescu. Transportul frigorific presupune o complexitate ridicată şi, totodată, investiţii importante în vehicule. Dar chiar şi în aceste condiţii preţurile de dumping nu lipsesc.

„Sunt firme care practică dumpingul pentru că au o flotă veche, de foarte slabă calitate şi, din păcate, sunt şi clienţi care acceptă tot soiul de semiremorci vechi de 10-15 ani şi nu mai fac frig cum trebuie, iar marfa nu mai este transportată în condiţii optime. În România sunt foarte multe semiremorci care au FRC-ul expirat, iar majoritatea clienţilor nu se uită la acest aspect“, a declarat Mircea Mănescu.

Alegerea sistemului IT corect

Implementarea unui nou sistem IT a devenit o necesitate pentru Ahead Logistics, pentru a putea menţine şi chiar a creşte calitatea serviciilor oferite în condiţiile dezvoltării companiei. „Încă de anul trecut am avut în proiect achiziţionarea unei platforme software în care să introducem toată activitatea firmei, să putem avea un control mai bun, să uşurăm derularea comenzilor, să evităm introducerea de mai multe ori a aceloraşi date, să creştem acurateţea informaţiilor… Practic, ţinta este să creştem productivitatea fiecărui angajat şi să reducem erorile“, a explicat Mircea Mănescu. Alegerea furnizorului potrivit reprezintă poate cea mai importantă etapă şi, totodată, cea mai dificilă. În general, aceste softuri sunt personalizate pentru fiecare firmă în parte şi astfel, ceea ce a mers la o companie nu înseamnă neapărat că va funcţiona şi la alta. De asemenea, specificaţiile şi funcţiile prezentate de furnizor ar putea să nu se potrivească cu modul de organizare a firmei. Totodată, costurile precum şi perioada de implementare sunt elemente importante în ecuaţia de implementare a unui sistem IT. În aceste condiţii, recomandările venite din piaţă, experienţa furnizorului de soft cu firme asemănătoare din punct de vedere al activităţii par să reprezinte cea mai bună soluţie în alegerea produsului IT ce urmează să fie implementat. „Iniţial, am demarat proiectul cu o firmă care nu era specializată în domeniu, în ideea de a construi împreună acest software, dar, din păcate, necesita mult prea mult timp. Atunci am contactat furnizorii specializaţi din piaţă şi am selectat un soft apropiat de ceea ce ne dorim noi, adică un mijloc de a ne uşura viaţa şi de a ne creşte productivitatea, în plus de a scăpa de erori“, a precizat Mircea Mănescu. Pentru a putea rula aplicaţia software inhouse şi a nu deveni dependenţi de conexiunea la Internet, compania va achiziţiona două servere proprii.

Noul sistem IT va acoperi întreaga activitate – dispecerat, management, contabilitate, casa de expediţii – de la preluarea comenzii până la facturare, la care se adaugă numeroase rapoarte utile pentru conducerea companiei în evaluarea activităţii.

Sistemul va oferi informaţii şi despre activitatea şoferilor, precum şi referitoare la maşini. „Sunt cazuri în care se solicită creşterea numărului de şoferi şi apoi avem surpriza să constatăm că nu prea fac nimic unii dintre ei. Acum vom vedea mai bine activitatea fiecărui şofer. Putem face o dimensionare a numărului şoferilor astfel încât să nu avem probleme nici cu autorităţile la timpii de condus şi nici şoferi neutilizaţi“, a spus Mircea Mănescu. Perioada de la contractare şi până la implementarea totală a sistemului este de două luni şi include realizarea softului şi pregătirea angajaţilor.

Mircea Mănescu, director general Ahead Logistics:

„Ne dorim o concurenţă loială, însă, din păcate, în România foarte mulţi cumpără motorină furată, foarte mulţi fac evaziune, iar măsurile luate de Guvern să acopere găurile produse de evazionişti, încurajează practic şi firmele corecte să aleagă drumul haiduciei.“

„Cifra de afaceri pentru compania noastră a crescut cu 30% în 2013, ceea ce ne încurajează să investim în flotă şi să extindem şi activitatea de casă de expediţii.“

„Clienţii sunt împărţiţi. Unii apreciază o flotă nouă, cu grad ridicat de fiabilitate, însă există şi aceia care se uită numai la preţ.“

Radu BORCESCU

radu.borcescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.