APIA cere sistarea Programului Rabla

Programul Rabla ar trebui sistat după ediţia din acest an, deoarece interesul pentru el este în scădere: media zilnică a înscrierilor a coborât cănstant, de la 162 unităţi în luna aprilie la 135 în luna mai, apoi la 103 în luna iunie şi la 87 în luna iulie, arată Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Autovehicule (APIA), într-un comunicat. “Aceasta confirmă poziţia adoptată de către APIA de a solicita sistarea programului după acest an”, precizează asociaţia.

Reprezentanţii APIA afirmă că un factor favorabil pe piaţa auto este creşterea disponibilităţii unor instituţii bancare de a acorda credite pentru achiziţia de autovehicule, situaţie care nu are totuşi la bază un cadru de reglementare îmbunătăţit faţă de cel de anul trecut.

“Apreciem că este nevoie de un cadru legal care să stimuleze achiziţia de autovehicule care încorporează tehnologii avansate (electrice, hibride sau care folosesc combustibili alternativi), orientate către eficienţă şi protecţia mediului, deoarece acestea poluează mai puţin sau deloc, contribuind, totodată şi la creşterea gradului de siguranţă rutieră precum si de măsuri eficiente de limitare a evaziunii fiscale din domeniul comerţului cu autovehicule rulate”, se mai arată în comunicat.

Programul “Rabla 2014” pentru persoane fizice a început în 8 aprilie, iar pentru instituţii publice şi persoane juridice, în 30 aprilie. Cei interesaţi să achiziţioneze un autovehicul nou se pot înscrie la dealerii auto şi, ulterior, să-şi caseze maşinile mai vechi de 8 ani la oricare dintre centrele REMAT autorizate de Agenţia Naţională pentru Protecţia Mediului.

Vor beneficia de o reducere de 6.500 de lei la achiziţia unui autoturism nou, iar dacă nu doresc acest lucru pot ceda dreptul de folosire a primei de casare altcuiva, cu care trebuie să meargă la dealer. Atunci când va fi eliberat tichetul electronic, acesta va fi pe numele celui care cumpără autoturismul.

După primele 7 luni, livrările totale de autovehicule (autoturisme şi vehicule comerciale) au înregistrat o creştere de 30,9% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, vânzările de autoturisme urcând cu 32,7%, potrivit datelor APIA. (M.S.)

Imagine: Jean-Mihai PÂLŞU

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.