APIA: Piaţa auto a urcat cu 30,9% în 7 luni

Livrările de autoturisme şi vehicule comerciale au însumat în primele 7 luni 57.019 unităţi, în creştere cu 30,9% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, în primul rând datorită autoturismelor, care au avut un avans la vânzări de 32,7% (+47% cele autohtone şi +27% cele din import), potrivit Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA). Vânzările sunt susţinute în continuare de achiziţiile persoanelor juridice (71%). În luna iulie, vânzările au scăzut însă cu 5%, la 9.982 unităţi.

Şi pe plan european se remarcă o evoluţie pozitivă a pieţei auto. Astfel, după primele 7 luni, vânzările de autovehicule au crescut în Franţa cu 1,9%, în Germania cu 3%, în Italia cu 3,6%, în Spania cu 16,6% şi în Marea Britanie cu 10,1%.

În acelaşi timp, înmatricularile de autoturisme rulate au scăzut cu circa 7% (9.300 unităţi). Cu toate acestea, volumul lor (119.200 unităţi în 2014) rămâne de circa 3 ori mai mare ridicat comparativ cu cel al autoturismelor noi, deşi în scădere faţă de situaţia din 2013 (când au fost 4,3 autovehicule rulate la unul nou).

Producţia a scăzut cu 8%, la 246.227 de autovehicule. Dintre acestea, 209.701 unităţi (85%) au fost produse de Dacia, 36.521 (14,8%) de Ford şi 5 unităţi de Roman Braşov.

Cele mai multe modele produse au fost Dacia Duster (99.485 unităţi, din care 16.784 în luna iulie), Dacia Logan (54.795 unităţi, din care 6.163 în iulie), Ford B-MAX (36.521 unităţi, din care 5.130 în iulie), Dacia Sandero (29.681 unităţi) şi Dacia Logan MCV (25.740 unităţi).

În luna iulie au fost exportate 34.327 autovehicule, ceea ce face ca după şapte luni livrările externe să ajungă la 227.867 unităţi, reprezentând o creştere de 1,1% faţă de perioada similară din 2013.

Cel mai exportat model în luna iulie a fost Dacia Duster (17.087 unităţi), urmat de Ford B-MAX (5.216 unităţi) şi Dacia Logan (4.798 unităţi). Topul în primele 7 luni este condus de Dacia Duster, cu 95.564 unităţi, urmat de Logan, cu 45.582 unităţi, şi Ford B-MAX, cu 36.521 unităţi.

La autoturisme, topul pe mărci după 7 luni este condus de către Dacia, cu 16.302 unităţi vândute (34,1% din total), urmată de Volkswagen (4.723 unităţi / 9,9%), Skoda (4.374 unităţi / 9,1%), Ford (3.313 unităţi / 6,9%), Renault (3.175 unităţi / 6,6%) şi Opel (2.161 unităţi / 4,5%).

Pe modele, situaţia este neschimbată: Dacia Logan rămâne cel mai bine vândut model în luna iulie, dar şi după 7 luni, model urmat de Dacia Sandero, Dacia Duster, Skoda Octavia şi Volkswagen Golf.

“Cu datele înregistrate în luna iulie 2014, consemnăm un număr de 13 luni consecutive de creştere faţă de lunile similare din anul precedent, ceea ce arată, la prima vedere, o consolidare a evoluţiei pozitive din ultima perioadă, remarcată inclusiv la nivel european”, se arată într-un comunicat al APIA transmis astăzi.

Totuşi, avertizează asociaţia, trebuie avut în vedere că vânzările cuprind, din analiza majorităţii jucătorilor din piaţă, şi unităţi care fac obiectul comerţului intracomunitar.

În acest context, datele comunicate de către INS şi cele privind înmatriculările efective în România arată o situaţie a pieţei mai puţin optimistă, deoarece cifra de afaceri din comerţul cu autovehicule înregistează la 6 luni o creştere de doar 4,7%, în timp ce numărul de autoturisme noi înmatriculate în România (în 7 luni) este cu 17% mai mic decât vânzările realizate, menţionează APIA. (M.S.)

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.