Reprezentanţii Asociaţiei Patronale a Transportatorilor Europa (APTE) 2002 şi ai F.T. Europa se vor reuni în perioada imediat următoare cu toate asociaţiile patronale din domeniul transporturilor, pentru a stabili un front comun de lucru privind problemele din transporturi şi impactul negativ al majorării accizei la carburanti cu 7 eurocenţi, anunţă Dorin Pop, vicepreşedintele APTE 2002, într-un comunicat remis redacţiei.
„Propunem inaintarea unei scrisori catre Ministerul Finantelor si cel al Industriilor in care vom explica situatia reala! Suntem convinsi ca acestia sunt rupti de realitate in privinţa domeniului transporturilor si, mai ales, a pierderilor pe care le va suporta statul roman prin alimentarea cu carburanti din tarile vecine”, reclamă transportatorii celor două asociaţii.
Reprezentantul APTE 2002 explică faptul că “prin majorarea accizei cu 7 eurocenti la litrul de motorină “un transportator cu o medie de 25 de autocamioane pierde lunar minim 10.000 de euro daca nu apeleaza la variante ajutatoare: alimentarea cu motorina si ad-blue din statele vecine din EU, de unde primesc inapoi prin firmele specializate in recuperari de TVA extern si acciza la fiecare 1.000 de litri de motorina alimentata, intre 120 – 140 euro”.
“State ca Austria, Slovenia, Olanda, Franta, Luxemburg si altele, unde si pretul este foarte bun si calitatea superioara, stiu sa atraga consumatorii prin diferite reduceri pentru cantitati mari alimentate si returnare partiala a accizei incasate”, mai arată Dorin Pop.
Solutiile gasite de APTE 2002:
* Renunţarea la măsura majorării accizei de 7 eurocenţi la litrul de carburanţi
sau
* Returnarea unei sume de 130 euro/1.000 litri de carburant alimentat.
„In cazul in care Guvernul nu va tine cont de propuneriile prezentate de catre asociatiile din domeniul transporturilor, ne rezervam dreptul de a inceta activitatea prin blocarea tuturor transporturilor de marfa, precum si alte actiuni stabilite impreuna cu membri nostri”, avertizează APTE 2002. (M.S.)