Câştigătoare a ediţiei 2013 a premiilor ARILOG, CEVA Logistics revine în 2014 cu trei proiecte, care vizează toate categoriile puse în concurs: Best Logistics Operational, Win-Win Partnership şi Best Logistics Team. Iată cum arată cele trei proiecte, prezentate pe scurt de către cei care le-au elaborat şi au asigurat implementarea lor.
Win-Win Partnership
CEVA Logistics – YAZAKI Romania
Outsource activitate depozitare – unitate de producţie
Luminiţa Borisov, Contract Manager
CEVA Logistics Romania:
„Yazaki Romania a luat în septembrie 2013 decizia de a-şi externaliza către CEVA activitatea logistică a fabricii de la Ploieşti. Obiectivul principal a constat în variabilizarea costurilor logistice în condiţiile menţinerii nivelului de calitate a serviciului. Noi am oferit o soluţie şi, încă de la început, aşteptările au vizat o maximizare a performanţei, creşterea eficienţei operaţionale şi o mai bună utilizare a resurselor în vederea acoperirii momentelor critice. Consider că vorbim despre un proiect Win-Win pentru că ambele companii au ieşit în avantaj. Yazaki are un partener care a generat o reducere a costurilor în primele 6 luni de contract, urmând ca reducerile ulterioare să fie obţinute din reorganizare şi redesenarea proiectelor. Al doilea câştig ţine, pe de o parte, de menţinerea indicatorilor de performanţă, încă de la începutul colaborării, iar pe de altă parte de diversificarea portofoliului CEVA de clienţi şi întărirea cunoştinţelor în sectorul automotive. Putem vorbi, în plus, despre creşterea posibilităţii de extindere, Yazaki având un potenţial ridicat de business. Într-o primă etapă a proiectului, a fost făcută o analiză a proceselor existente în depozit, după care a fost realizat un plan de implementare, de reducere a costurilor, menţinând aceleaşi volume. Implementarea a început în a doua parte a lunii noiembrie 2013, iar în prima jumătate a anului 2014 am obţinut, în condiţiile unor volume constante, o reducere importantă a costurilor. Rezultatul a fost posibil în contextul în care indicatorii (KPI), în cea mai mare parte, au ajuns la valorile agreate, de peste 99%.“
Best Logistics Operational
Un depozit mutat într-o singură zi
Marian Lazăr, Contract Manager
CEVA Logistics Romania:
„CEVA a hotărât mutarea unui depozit destinat unui client din zona technology într-unul legat de depozitul multi user, pentru a obţine o creştere a flexibilităţii în utilizarea forţei de muncă şi a echipamentelor. S-a decis, împreună cu clientul, ca această acţiune să nu genereze mai mult de o zi de întrerupere a activităţii şi rezultatul, constând în creşterea eficienţei în operare, să fie transferat către acesta. În timpul proiectului, au fost identificate oportunităţi noi, iar rezultatul a depăşit aşteptările iniţiale. Partea cea mai dificilă a constat în faptul că a trebuit să ne încadrăm într-un buget relativ mic pentru dimensiunea proiectului. În acest context, am folosit în depozitul nou rafturile din depozitul vechi. Acestea trebuiau dezinstalate, instalate ulterior şi mutată marfa. Totul cu o singură zi de întrerupere a activităţii. Secretul a constat în planificarea foarte bine pusă la punct, unde am utilizat metodologia CEVA: «Zero Defect Start-up». Această metodologie, care se aplică în cadrul grupului pentru orice proiect de anvergură, ne-a ajutat foarte mult. Planificarea s-a întins pe perioada a două luni, pentru că am analizat în detaliu fiecare acţiune şi am stabilit soluţii de back-up, care au vizat mai ales partea de reţea şi sistem. Putem spune că excelenţa reiese tocmai din această planificare, care a permis mutarea cu o singură zi de oprire a unui depozit cu 2.000 de paleţi, utilizând aceeaşi infrastructură. Totul a început prin a calcula spaţiul de care aveam nevoie, ţinând cont de noile cerinţe ale business-ului. Am clădit mai multe soluţii, după care am ales-o pe cea mai bună, care a presupus mutarea a două depozite. În acelaşi timp, am mutat şi depozitul multi user, pentru ca spaţiile să poată fi conectate printr-o poartă de acces. Am redesenat inclusiv layout-ul depozitului înainte de a muta rafturile, ceea ce a permis o creştere suplimentară a productivităţii. Mutarea staţiilor de lucru a reprezentat cea mai mare provocare, în condiţiile în care au fost utilizate doar materialele pe care le aveam deja. Am obţinut cu adevărat o optimizare a acestui proiect. Din momentul în care am construit, în prima fază, soluţia şi până în momentul în care am finalizat-o, pe parcursul ei am făcut atâtea schimbări pentru a reduce costurile, încât, în final, am folosit jumătate din bugetul alocat iniţial. A fost o îmbunătăţire continuă. Iar secretul a constat în primul rând în implicarea echipei din operaţiuni în construirea soluţiei.“
Best Logistics Team
Charter solution
Marian Rădună, Key Account Manager
CEVA Logistics Romania
„În urma unei modificări neaşteptate a cerinţelor unui producător de autovehicule, unul dintre clienţii CEVA a avut nevoie, timp de două săptămâni, de o soluţie de livrare între Vestul Europei şi România (1.500 km) cu un lead time de 5 ore. Proiectul implica două linii de producţie Leoni situate în Arad şi Beiuş, având timpi similari de producţie, dar distanţe sensibil diferite faţă de aeroportul care oferea facilităţi cargo. Pentru a putea proiecta o soluţie multimodală (rutier-aerian-rutier), care să se înscrie în cele 5 ore (prin reducerea timpului de livrare în trafic rutier la jumătate), CEVA a apelat la un aeroport civil, care nu avea facilităţi cargo. O dată ce am primit acceptul aeroportului, la momentul în care s-a discutat despre security-screening, s-a descoperit că nu putem utiliza ambalajele iniţiale din cauza dimensiunilor care nu corespundeau standardului echipamentului existent. Odată rezolvată această problemă, am descoperit că nu aveam posibilitatea de a realimenta avioanele, motiv pentru care am căutat (şi găsit) o soluţie de refueling. Abia apoi am putut merge mai departe, dar după ce am stabilit două soluţii de back-up. Am făcut 15 chartere în 10 zile, respectând lead time-ul de 5 ore.“
Cristian Ofiţeru, Country Manager
CEVA Logistics Romania:
„Aceste proiecte ne sunt foarte dragi nouă, pentru că reflectă în totalitate modelul noastru de business, care nu este un proces de vânzare, ci un model de cooperare cu partenerii şi clienţii noştri. Toate părţile care au participat la realizarea acestora au fost în totalitate dedicate şi angajate executării proiectelor. Vorbim despre echipele clienţilor, echipele locale şi globale CEVA, care au pregătit planul, soluţiile, precum şi despre echipele partenerilor şi colaboratorilor noştri, fără de care soluţiile nu ar fi putut fi puse în practică.“
Meda BORCESCU
meda.borcescu@ziuacargo.ro