ASF a modificat norma RCA: Asigurătorii sunt obligaţi să coreleze tarifele cu nivelul daunalităţii

1

La o săptămână de la protestul transportatorilor, Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a aprobat, astăzi, modificarea normei RCA astfel încât asigurătorii să fie obligaţi să coreleze tarifele cu nivelul daunalităţii pentru fiecare segment de asiguraţi.

„Consiliul Autorității de Supraveghere Financiară (ASF) a discutat astăzi modul de implementare a Protocolului încheiat cu ocazia întâlnirii cu reprezentanţii asigurătorilor şi transportatorilor desfăşurată în data de 21 decembrie 2015. Documentul cuprinde principalele solicitări ale transportatorilor referitoare la evoluţiile pieţei asigurărilor care afectează acest segment, precum şi măsurile pe termen imediat, mediu şi lung care pot fi adoptate de Autoritate pentru reechilibrarea pieţei asigurărilor”, informează ASF.

În acest sens, “Consiliul ASF a aprobat Proiectul Normei privind modificarea şi completarea art. 21 din Norma nr. 23/2014 privind asigurarea obligatorie de răspundere civilă pentru prejudicii produse prin accidente de vehicule. Proiectul de normă impune introducerea unei corelaţii între evoluţia nivelului tarifelor şi nivelul daunalităţii pentru fiecare segment de asiguraţi, precum şi obligaţia asigurătorilor de a utiliza suficiente date istorice pentru a putea efectua un calcul relevant statistic pentru fiecare categorie de riscuri omogene”.

Magda SEVERIN

1 COMENTARIU

  1. De asemenea, prin modificarea Art. 15 din Norma nr. 23/2014 privind RCA, trebuie marsat si pe liberalizarea toatala a pietei RCA, in sensul ca transportatorii romani sa poata incheia polite RCA si in alte tari UE. In acest fel, concurenta ar reduce automat preturile.
    Conform declaratiei lui Misu Negritoiu (inainte de intalnirea de marti, 22.12.2015), componenta RCA a portofoliului asiguratorilor din Romania este pe pierdere:
    “……Nu putem sa plafonam RCA-ul. Acest lucru contravine si Tratatului UE si pietei unice.
    De altfel noi suntem in discutii si cu EIOPA si aceasta este ultima precizare pe care o fac, si transportatorii s-au adresat EIOPA, si discutam care sunt cele mai bune practici si cum sa se organizeze aceste activitate incat aceasta sa fie sustenabila si sa nu produca pierderi nici pentru unii, nici pentru altii.
    Activitatea RCA nu produce venituri suplimentare pentru sectorul de asigurari si societatile de asigurari. Asigurarile RCA au o rata de daune de 130%. Pe RCA, puteti sa faceti interviuri cu toata lumea, nu se fac bani. Este o pierdere. Dar aceasta pierdere unde este si cum se imparte? Pe de o parte transportatorii sunt nemultumiti, societatile de asigurari sunt nemultumite si probabil va trebui o perioada de asezare a pietei.
    • Reporter HotNews.ro: Dar daca tot este pierdere pe RCA, de ce se mai continua cu aceasta linie de business? De ce se mai incheie aceste asigurari? De ce nu renunta la aceasta linie de business asiguratorii?
    Misu Negritoiu: Eu cred ca de asta vin si cu tarife de astea exagerate, pentru ca nu vor sa faca. Nimeni si nici un transportator daca are de la o firma de asigurari o cotatie de 4 ori mai mare se duce la altul care nu are nici o crestere. Si o sa fii surprins ca, spre exemplu, o societate zice la autovehiculele intre 3500 si 7500 tarifele au scazut cu 45%. Altul cu 53%. La remorci, semiremorci cu 40%, deci oferta este diversa. Asiguratorii sunt obligati sa coteze pentru ca noi avem prin directiva UE obligatie de acoperire a autovehiculelor aflate in circulatie cu asigurare obligatorie. Si atunci am obligat toate societatile de asigurare care au activitatea de RCA sa coteze. Sunt cei care nu vor sa faca pentru ca pierd bani si atunci probabil ca arunca niste preturi asa ca sa scape de clienti si sunt altii care se organizeaza. Sunt unii care acopera costurile dintr-o clasa de produse pe alta clase de produse. probabil cei care au CASCO pot sa vanda si RCA mai usor. De asta ofera. Sunt obligati sa ofere….”

    In consecinta, cred ca nu ar fi o problema ca pe baza acestei declaratii “sa-i ajutam” pe asiguratori si pe Misu Negritoiu ca preturile RCA sa fie liberalizate si prin deschiderea pietei catre asiguratorii care nu sunt membri BAAR, dar vor pune la dispozitia ASF lista asiguratilor (in viitor) din Romania. Este o falsa problema ca “banii din asigurarile RCA vor merge afara” … Oricum, prin faptul ca asiguratorii sunt preponderent firme straine (in consecinta si profiturile merg afara) si datorita faptului ca “RCA produce pierderi”, acest argument nu este real. Haideti “sa pagubim” asiguratorii externi cu incheierea politelor si in alte state unionale! Cred ca Primul Ministru Ciolos va accepta acest argument si s-ar putea sa nu mai fie nevoie de o actiune de infringement.
    Iata si interviul publicat de HotNews :
    https://economie.hotnews.ro/stiri-pensii_private-20682001-interviu-misu-negritoiu-presedintele-asf-lua-calcul-demisie-nu-putem-plafonam-rca-nu-putem-intervenim-preturi-tarife-pentru-incalca-legislatia-cerut-asiguratorilor-rca-refaca-tarifele-dar-daca-nu-refa.htm

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.