ATLASSIB Operatiunea PREMIUM

Indiferent de provocarile pietei, Atlassib si-a mentinut pozitia concentrandu-se pe a raspunde cat mai fidel nevoilor romanilor din strainatate. Astazi, directia principala de dezvoltare o reprezinta cresterea accentuata a confortului pentru calatori.

An de an, compania sibiana a reusit sa obtina performantele tintite in materie de numar de pasageri transportati si rezultate financiare, in ciuda schimbarilor care au loc pe piata transportului international de calatori. Practic, Atlassib arata astazi asa cum a aratat si acum un an sau doi: 170 de autocare, 640 de soferi, 45 milioane km pe an parcursi, 600.000 pasageri… „Am realizat niste statistici si, din 2012 incoace, am reusit sa pastram o constanta a rezultatelor. Incercam sa ne mentinem pe aceste cifre si, spre multumirea noastra, reusim. De 4-5 ani achizitionam 10-15 vehicule in fiecare an, mentinand flota la un nivel de calitate apreciabil, cu care sa multumim clientii. Trebuie sa avem in vedere faptul ca, in ultima perioada, pretentiile pasagerilor de pe cursele internationale cu autocarul au crescut”, a aratat Daniel Micu, director general Atlassib. Pe langa investitiile permanente in flota, Atlassib a cautat permanent sa preia si sa interpreteze dorintele calatorilor. De exemplu, durata calatoriei, care reprezinta marele dezavantaj al autocarului, fata de avion. „Am incercat prin calitatea parcului auto sa reducem durata calatoriei si, totodata, printr-o deservire mai buna a autocarelor, printr-o optimizare mai buna a intrarilor-iesirilor din statii, din orase etc. Spre deosebire de concurentii nostri, avem destul de multe situatii in care circulam cu 2-3 sau mai multe autocare pe aceeasi cursa. In aceste cazuri, optam pentru a dispeceriza autocarele in asa fel incat sa nu intre fiecare prin toate statiile si astfel reducem timpul de transport”, a explicat directorul general Atlassib.

Calatorii solicita confort

Intr-o masura din ce in ce mai mare, pasagerii de international solicita cresterea confortului, fiind dispusi sa plateasca in plus pentru acest lucru. Astfel, Atlassib a lansat anul trecut un concept nou: cursa „Premium”. Initial a fost vorba doar de destinatia Italia, urmand ca acest concept sa se extinda si pentru celelalte tari. „Este vorba despre o cursa care se aseamana cu clasa business de la avion. Sunt autocare noi, cu un grad de confort ridicat, dintre optionalele alese facand parte scaune de clasa business, distanta mai mare intre scaune, monitoare cu diagonala mai mare, convertoare si prize la 220 V pentru a permite incarcarea dispozitivelor electronice, routere wireless pentru a asigura internet la bordul autocarului… Avem si un plus de viteza, deoarece se circula fara remorci. De asemenea, asiguram la bordul autocarelor cafea, bauturi racoritoare, apa si mai oferim pe traseu o masa calda”, a precizat Daniel Micu. Noul concept a trecut printr-o perioada de tranzitie de 3-4 luni, iar spre finalul verii 2014 si-a demonstrat succesul. Compania a considerat oportuna configurarea unor autocare complete pentru cursele premium pentru a nu exista diferentieri intre pasageri. In viitor, Atlassib va dezvolta conceptul pe toate relatiile.

Sisteme IT tot mai performante

Atlassib a dezvoltat un sistem IT integrat care acopera atat partea de vanzari, cat si managementul flotei si contabilitatea. „Operam propriul nostru sistem, echipa IT a Grupului Atlassib fiind formata din 7-8 persoane. Pe partea de vanzari, pe langa agentiile noastre, avem in jur de 230-240 de comisionari care vand pentru noi si utilizeaza sistemul. Vindem bilete cu loc, dar nu reusim intotdeauna sa pastram aceste locuri. Daca se merge cu mai multe autocare pe o cursa, repartizarea finala pe locuri se realizeaza numai dupa dispecerizare”, a explicat Daniel Micu. Programul de rezervari este centralizat si astfel se poate vedea in timp real tot ce se vinde. Bineinteles, pozitia autocarelor este in permanenta cunoscuta si monitorizata. Totusi, din motive de confidentialitate, s-a decis ca aceasta informatie sa nu devina publica. Dispeceratul companiei lucreaza in acelasi program, iar alocarea numarului de masini se face in functie de numarul de pasageri. Deciziile sunt luate rapid, pe baza informatiilor care circula in timp real si corect intre departamente. Structura creata asigura operativitate, un control bun al costurilor, precum si respectarea prevederilor legale. „Avem opt dispeceri, repartizati pe tari. Sefii de coloane au fiecare in subordine intre 25 si 30 de autocare, cu soferii aferenti. Apoi sunt impiegatii de coloana care gestioneaza partea de documente, incepand de la evidenta expirarii documentelor, evidenta lucrarilor de intretinere si reparatii scadente… Avem inclusiv un modul care ne permite sa gestionam lucrarile de intretinere si reparatii. Practic este vorba despre acelasi soft integrat dezvoltat de noi, cu sectiuni diferite, inclusiv contabilitate. Tot timpul imbunatatim cate ceva la acest sistem informatic, in directia interconexiunii dintre departamente, a transmiterii si centralizarii datelor. La nivel de top management, avem acces la toate datele din sistem”, a precizat Daniel Micu.

Costuri in crestere

Principalele provocari ale pietei de transport sunt reprezentate de cresterea costurilor.

„Carburantul ajunsese la un moment dat si la 1,70 euro in Italia anul trecut, costurile cu combustibilul fiind de 40-42%. Este adevarat, in ultima perioada, au scazut preturile. Pe Autria sau Slovenia preturile sunt foarte atractive si incercam sa ne adaptam cu alimentarile. Si Romania a ramas pentru noi inca atractiva din acest punct de vedere. Avem contracte bune si pe vrac, si pe statii”, a spus directorul general Atlassib. Chiar daca pretul motorinei a scazut, presiunea pe costuri ramane ridicata. Amintim, de asemenea, costurile cu autostrada. Taxele in Ungaria au crescut incepand de anul acesta, iar Austria a modificat cuantumul taxelor in functie de nivelul de poluare. In Germania a aparut legea legata de plata soferilor. „Legat de plata soferilor in Germania, va trebui sa ne adaptam sistemul informatic, pentru evidenta foarte stricta a orelor de conducere pe teritoriul german”, a aratat Daniel Micu. In mod evident, transportul devine tot mai complicat in Europa, iar operatorii sunt fortati sa isi organizeze activitatea cu precizie, atat pentru a se asigura ca respecta toate regulile, cat si pentru mentinerea costurilor la un nivel cat mai coborat. Iar identificarea unor potentiale solutii inovatoare trebuie sa reprezinte o preocupare permanenta. „Biodieselul reprezinta o posibilitate la momentul acesta si va deveni o varianta interesanta in momentul in care va creste din nou pretul motorinei. Si, cu siguranta, va creste din nou”, a declarat Daniel Micu.

Daniel Micu, director general Atlassib:

„Vedem viitorul pe doua coordonate: scurtarea timpului de calatorie si cresterea calitatii serviciilor. Vom incerca in continuare optimizarea rutelor noastre, pentru ca romanii inca nu sunt asezati in Europa, sunt multe fluctuatii.”

„Ceea ce facem deosebit fata de alti operatori de transport este faptul ca 99% dintre agentiile noastre din strainatate ofera un pachet de servicii. Clientul poate sa isi cumpere bilet de calatorie, sa trimita un colet sau bani. In acelasi punct, are si Atlassib si Posta Atlassib si serviciul de transfer rapid de bani Meridiana.”

„Ceea ce facem deosebit fata de alti operatori de transport este faptul ca 99% dintre agentiile noastre din strainatate ofera un pachet de servicii. Clientul poate sa isi cumpere bilet de calatorie, sa trimita un colet sau bani. In acelasi punct, are si Atlassib si Posta Atlassib si serviciul de transfer rapid de bani Meridiana.”

„La inceput am crezut ca nu se umple un autocar intreg configurat pentru cursele Premium, dar am fost contrazisi de clienti. Am ajuns sa avem cate doua autocare pe fiecare plecare si chiar mai multe solicitari decat locuri disponibile pentru cursele Premium.”

Radu BORCESCU

radu.borcescu@ziuacargo.ro

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.