Din 20 iulie vom avea autostrada de la Bucuresti la Constanta, promite ministrul Transporturilor, Ovidiu Silaghi. Cu o singura exceptie, ca doar e treaba romaneasca: intre Medgidia si Cernavoda traficul se va desfasura pe o singura cale, in regim de drum national. Fostii ministri ai Transporturilor, Anca Boagiu si Alexandru Nazare, fagaduisera, la randul lor, ca din 30 iunie se va putea circula de la Bucuresti catre Constanta pe Autostrada Soarelui, iar de la Cernavoda la Medgidia pe o singura cale, pentru ca termenul de finalizare este abia in ianuarie 2013.
“In data de 20 iulie, pe sectorul Medgidia – Cernavoda se da drumul in regim de drum national, cu indicatoare de drum national, cu restrictiile de drum national, tocmai pentru a facilita accesul turistilor la mare. Se va circula cu maxim 80 km/h, pe o singura cale, pe doua benzi, cate o banda pe fiecare sens. De la Medgidia la Constanta, inclusiv Centura municipiului Constanta, va fi in regim de autostrada, cu toate segmentarile, cu masurile pentru siguranta circulatiei, se va circula cu 130 km/h. Consideram ca este foarte util sa asiguram accesul turistilor la mare, vedeti ce se intampla in fiecare sfarsit de saptamana si nu numai”, a declarat Ovidiu Silaghi, luni, dupa inspectia pe santierul Autostrazii Cernavoda-Medgidia.
Termenul de finalizare a tronsonului Cernavoda-Medgidia este inceputul anului viitor, dar autostrada ar putea fi terminata mai repede, sustine ministrul.
“Suntem multumiti de cum lucreaza constructorul, trebuie sa-i multumim si pentru faptul ca va reusi sa dea in folosinta pe o singura banda, pentru ca, in fond, obligatia lui era sa dea la termen toata lucrarea in folosinta. Lucreaza bine pe ambele tronsoare si, cu toate ca termenul de predare ar fi ianuarie 2013, dupa calculele dansilor va fi mai repede”, a explicat Silaghi.
270 mil lei datorii catre constructori
Ministrul Transporturilor a precizat insa ca, pentru a aduce platile la zi cei, CNADNR trebuie sa achite constructorilor 270 de milioane de lei. “Compania de Drumuri trebuie sa le dea constructorilor 270 de milioane de lei, cu TVA inclus, deci suntem noi oarecum in culpa si ne vom stradui sa le achitam acesti bani, pentru ca lucreaza bine, se descurca si avem datoria sa o facem”, a spus Ovidiu Silaghi.
Septimiu Buzasu, secretarul de stat in cadrul Ministerului Transporturilor, a spus ca pe Centura municipiului Constanta este o singura problema, in zona localitatii Ovidiu, cu o conducta de gaz care va trebui relocata, iar Centura va fi finalizata si deschisa circulatiei tot pe data de 20 iulie.
El a anuntat si care au fost costurile acestor tronsoane de autostrada:
- sectorul Cernavoda – Medgidia a costat 498 mil lei, fara TVA
- Medgidia – Constanta: 598 mil lei, fara TVA
- Centura municipiului Constanta: 438 mil lei fara TVA.
Astaldi – Max Boegl, in locul firmei Colas
Amintim ca fostul ministru al Transporturilor, Anca Boagiu, a reziliat anul trecut contractul cu firma franceza Colas, cea care ar fi trebuit sa realizeze tronsonul de autostrada Cernavoda – Medgidia. In vara a fost organizata o noua licitatie, care a fost castigata de consortiul Astaldi – Max Boegl, acelasi care lucreaza si la tronsonul Medgidia – Constanta.
Semnarea contractului a avut loc pe data de 21 septembrie 2011, iar in 7 octombrie au inceput lucrarile. Cei 20,5 km din acest tronson vor fie finalizati complet in ianuarie 2013, dar din vara se va putea circula pe o singura cale.
La sfarsitul lunii iulie 2011 au fost inaugurati 21 km din autostrada, de la Murfatlar la Constanta, iar timp de doua luni circulatia s-a desfasurat pe o singura cale pana la finalul lui septembrie, cand a fost data circulatiei si cealalta cale.
Magda SEVERIN