Guvernul a aprobat, în şedinţa de miercuri, indicatorii tehnico-economici aferenţi lucrărilor de consolidare a podului rutier de la Gârleni, jud. Bacău, şi de reparaţii a celui de la Posada. Ambele investiţii vor fi finanțate din împrumutul contractat de la BEI şi asigurat conform prevederilor OUG nr. 64/2007, precizează Executivul.
Valoarea lucrărilor de reabilitare a podului de pe DN1, km 115+347, peste torent la Posada, jud. Prahova, este de 801.000 lei.
Valoarea lucrărilor de consolidare şi reparaţii a podului de pe DN 15, km 358+315, peste pârâul Bistricioara, la Gârleni, jud. Bacău, este de 2.998.000 lei, se arată în documentaţiile tehnico-economice.
Podul, uitat de ani de zile de autorităţi, nu mai poate suporta camioane de peste 13 tone, astfel încât traficul greu este deviat pe rute ocolitoare. Pe traseul Bacău-Piatra Neamţ se face un ocol de aproape 60 de km prin oraşul Buhuşi, iar traseul prin Roman este aproape dublu, de 100 de km.
În urma unei expertize tehnice a celor de la Societatea de Drumuri Naţionale Bacău s-a constatat că podul este fisurat şi nu mai rezistă la greutăţi foarte mari. Astfel, s-au impus mai multe restricţii rutiere: circulaţia se desfăşoară pe o singură bandă în ax, accesul este interzis vehiculelor cu lăţimea de peste 3,5 metri, iar viteza este limitată la 30 km/h în apropierea podului şi la 5 km/h pe pod.
Multitudinea de semne de circulaţie cu care au fost împodobite capetele podului nu lămuresc prea iute şoferii asupra priorităţii de circulaţie – dinspre Buhuşi spre Bacău.
Amenda pentru şoferii autovehiculelor de peste 13 tone care se încumetă să treacă pe pod este de 4.000 de lei.
Magda SEVERIN