Centura Caransebeş rămâne închisă până la 1 octombrie, anunţă CNADNR, după ce, în 17 mai a.c., asigura că lucrările de reparaţii vor fi încheiate la 31 iulie. Numai că şantierul este abandonat de mai mult timp, spre disperarea transportatorilor. Astfel, în 4 iunie, Confederaţia Naţională Rutieră (CNR), ameninţa cu proteste împotriva “introducerii de către Consiliul Local Caransebeş a unei taxe ilegale de tranzit, pe o arteră de interes european, fără să existe o rută ocolitoare de acelaşi rang, cu aceleaşi condiţii de tranzit, care să nu provoace cheluieli nejustificate transportatorilor de marfă”. În 22 iulie, CNR reclama că şantierul este abandonat, iar transportatorii sunt siliţi să plătească în continuare taxa de acces în Caransebeş, considerată de transportatori ilegală. Astăzi, secretarul general al FORT, Mayer Siegfried, demonstrează cu imagini foto şi video că şantierul este pustiu, iar camioanele dau în continuare “dijmă” Primăriei Caransebeş.
IMAGINI VIDEO: https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=ZTCwYsEas94
CNADNR informează sec, fără nicio explicaţie, într-un comunicat remis vineri redacţiei, că „traficul rutier va fi menţinut închis şi perioada 31.07.2013 – 31.09.2013 pe traseul Variantei Ocolitoare a Municipiului Caransebeş km 0+320 – 9+158, în vederea executării lucrărilor de reparaţii la pod km 7+374”.
Rutele alternative recomandate pe direcţia Timişoara-Bucureşti pentru maşinile cu masa mai mare de 3,5 tone, sunt următoarele:
• DN 6 Timişoara – Lugoj – Caransebeş
• DN 68 Caransebeş – Haţeg
• DN 66 Haţeg – Simeria
Pe direcţia Bucureşti-Timişoara:
• DN 6 Timişoara – Lugoj – Caransebeş
• DN 58 Caransebeş – Reşiţa – Anina
• DN 57 B Anina-Bozovici – Iablaniţa (Intersecţie cu DN 6).
De asemenea, CNADNR recomandă ca, în punctele de frontieră, traficul de tranzit cu masa mai mare de 3,5 tone să fie dirijat şi pe alte rute.
Mayer Siegfried, FORT: Şantierul este pustiu, camioanele plătesc dijmă
Mayer Siegfried, secretarul general al Federaţiei Operatorilor Români de Transport (FORT), reclamă că reparatiile la Centura Caransebeş „continuă” în acelaşi ritm.
“Şantierul este pustiu. Între timp, transportatorii ocolesc sute de kilometri sau plătesc „dijmă” Primăriei Caransebeş pentru a utiliza vechiul drum european. Ce face Guvernul României? Nimic… Ministerul Transporturilor ne-a comunicat prin vocea d-lui ex. ministru Fenechiu (revocat din funcţie în 12 iulie, imediat după ce a fost condamnat la 5 ani de închisoare, n.r.) că nu este treaba MT, ci a d-lui Şova (Dan Şova, ministrul delegat al Departamentului pentru Proiecte de Infrastructură, n.r.)”, arată reprezentantul FORT.
Mayer Siegfried precizează că această porţiune din drumul european E 70, intrată „în reparaţie” încă din primăvară, face parte din coridorul Paneuropean IV şi, conform anunţurilor CNADNR, “lucrările trebuiau finalizate până la data de 1 august 2013”.
Protest în pregătire
“Ce fac transportatorii?… Le pregătesc celor iresponsabili o surpriză în zonă… un mic „protest” absolut întemeiat. Ce cer patronatele din transporturi? Tranzit liber prin Caransebeş până la finalizarea lucrărilor şi tragerea la răspundere a celor ce se fac vinovaţi de nefinalizarea în termen a acestora”, mai spune secretarul general al FORT.
Amintim că Guvernul intră în concediu de la 1 august până la 1 septembrie, astfel că ministrul Dan Şova, în subordinea căruia se află CNADNR, va fi de negăsit.
Evident că, şi dacă nu s-ar afla în vacanţă, reprezentantul Executivului n-ar reprezenta vreo salvare pentru transportatori, aşa cum n-a răspuns nici până acum solicitărilor acestora transmise Guvernului.
Magda SEVERIN
CNADNR-ul lucreaza la termene si calendare de pe planeta Marte, deoarece luna septembrie are doar 30 de zile , iar soferii vor circula pe centura Caransebes dupa estimarile CNADNR la 31 septembrie cand se sarbatoreste Sfantul Asteapta. Rusine sa va fie caci va intereseaza doar propriile interese, nici macar rutele ocolitoare nu le prezentati conform dispozitiilor Politiei Romane si dati rutele cum va convin ca sa fortati mana transportatorilor sa plateasca birul in Caransebes. Ruta data de politie este: Timisoara-Voiteg-Resita-Anina-Bozovici-Iablanita-Orsova-Craiova-Bucuresti si retur pentru cei care nu doresc sa plateasca.
S-au modificat rutele ocolitoare pentru cei care nu doresc sa plateasca birul din Caransebes astfel : pentru relatia Timisoara-Bucuresti; Timisoara-Voiteg-Resita-Anina-Iablanita-Bucuresti, Timisoara-Lugoj-Ilia-Bucuresti si pentru relatia Bucuresti-Timisoara; Bucuresti-Iablanita-Anina-Resita-Voiteg-Timisoara, CNADNR-ul a montat panouri de orientare suplimentare la intersectiile A1 cu DN6 si DN6 cu DN57B, rutele acestea sunt postate si pe site-ul CNADNR la rubrica situatia drumurilor.