Peste 50% dintre utilizatorii casnici ai Eurosender trimit pachete din București, Moldova fiind următoarea regiune care utilizează cel mai des serviciile companiei. Ponderea livrărilor din partea de vest a țării este de 15%, restul provenind din alte regiuni, conform analizei expedițiilor realizate în primele trei luni ale acestui an.
Comenzi recurente și majoritar din mediul urban
Aproximativ 40% dintre clienții persoane fizice au plasat comenzi pe platforma online mai mult de o dată în primele trei luni ale anului. Procentul este mai scăzut față de clienții business, care au nevoi de servicii de curierat în activitățile lor săptămânale, atât in intern, cât și internațional.
Dintre clienții persoane fizice ai Eurosender, 20% trimit pachete din zone rurale, recuerente fiind cele din regiunea Moldovei.
40% dintre clienții business sunt din București și Ilfov
În intervalul ianuarie – martie 2016, procentul clienților business care au trimis colete prin Eurosender a ajuns la 55%. Din totalul clienților business, 40% provin din București și Ilfov, 25% din județul Cluj, aproximativ 15% din județul Timiș și restul procentului de 20% provin din Sibiu, Brașov și alte zone ale țării.
În ceea ce privește ponderea clienților din mediul urban versus cei din mediul rural, segmentul de business din zona rurală este de doar 10%, în comparație cu un procent de 90% pentru clienții business din urban care, astfel, sunt cei mai comuni clienți ai Eurosender.
“Așa cum menționam și la începutul anului, am înregistrat o evoluție foarte bună pe segmentul B2B, acest lucru datorându-se în special serviciului nou lansat – SameDay Pick up. În același timp, ne-am concentrat pe dezvoltarea serviciilor pentru clienții casnici, având în vedere extinderea partenerilor curieri cu care lucrăm și menținerea unor costuri extrem de competitive”, declară Gabriela Buzoianu, Country Manager Eurosender.
Dintre clienții business înregistrați pe platforma online Eurosender, aproximativ 80% dintre aceștia au plasat mai mult de o comandă. De la începutul anului și până în prezent, situația arată în felul următor: aproximativ 30% dintre clienții business au plasat între 1-5 comenzi lunar, aproximativ 55% au plasat între 5-10 comenzi lunar, iar restul de 25% au plasat între 10-15 comenzi lunar.
Așteptările Eurosender pentru piața locală sunt susținute de avantajele competitive ale companiei și de serviciul Same Day, din ce în ce mai apreciat și mai utilizat, în principal de reprezentanții segmentului de business. Serviciul Sameday Pick-up este oferit în prezent doar clienților business. Peste 70% dintre comenzile plasate de către aceștia sunt pentru ridicare în aceeași zi.
Eurosender, prima platformă de expediții door-to-door la nivel european, a fost fondată în 2014. Prin agregarea nevoilor de expediere individuale ale clienților, compania poate negocia prețuri mai avantajoase cu furnizori de înaltă calitate. Colaboratorii companiei sunt exclusiv curieri internaționali de încredere, renumiți pentru serviciile de calitate și de înaltă siguranță.