CAF a livrat în avans primul metrou din noua serie pentru București

Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (CAF) anunță că primul metrou din seria de 8 noi trenuri pentru București a fost recepționat de Metrorex înainte de termen, la data de 20 decembrie.

Predarea vehiculului este prevăzută să se desfășoare în condiții optime, compania spaniolă respectându-și astfel în avans angajamentul contractual cu operatorul bucureștean.

„Am accelerat calendarul de livrare a celor 8 trenuri pentru că Bucureștiul constituie o prioritate pentru noi, linia de producție din Beasain fiind mobilizată pentru acest proiect. Prin livrarea înainte de termen a primului tren din noua serie, dorim să oferim bucureștenilor o garanție a angajamentului nostru de a contribui la un transport sigur, modern și confortabil în București,” a precizat Iñaki Barrenechea, CAF Area Manager, responsabil pentru România.

„Vom continua să păstrăm un ritm accelerat de producție. Bucureștiul are nevoie de aceste noi trenuri, iar compania noastră a luat toate măsurile pentru ca ele să fie livrate la timp și nevoile de transport ale capitalei să fie acoperite. Pe lângă impactul pozitiv asupra experienței călătorilor, noile trenuri vor aduce și un plus de eficiență în operare pentru operatorul bucureștean, prin scăderea consumului de energie electrică și reducerea costurilor cu mentenanța,” a adăugat oficialul companiei spaniole.

Primul tren CAF din seria comandată de Metrorex este în București la puțin peste un an de la semnarea contractului, care stipulează un termen de 15 luni pentru procesul de proiectare, producție, verificare și recepție finală.

De îndată ce toate probele din fabrică vor fi încheiate cu succes, operatorul bucureștean va efectua o serie de teste dinamice și verificări tehnice alături de specialiștii companiei CAF înainte de punerea efectivă în funcțiune a primei garnituri.

Toate cele 8 trenuri au fost deja inspectate la fabrica principală a companiei CAF din Spania, sub supravegherea oficialilor Metrorex, satisfăcând toate cerințele tehnice. Trenurile CAF sunt dotate cu sisteme automate de protecție și operare de ultimă generație.

Despre Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (CAF)

CAF este una dintre cele mai mari companii spaniole, un producător de talie mondială de vehicule și echipament feroviar de înaltă tehnologie și excepțională fiabilitate. În 2014, CAF a avut o cifră de afaceri de 1,5 miliarde de Euro și un portofoliu de comenzi în execuție de aproximativ 5,3 miliarde de Euro. Compania, cu sediul central în orașul Beasain, Guipúzcoa (Tara Bascilor, Spania), este listată la Bursa din Madrid.

CAF deține un portofoliu extins de material rulant, dezvoltat pe baza unor tehnologii proprii și adaptat pentru a răspunde întocmai cerințelor specifice ale operatorilor. Compania produce trenuri de mare viteză (Oaris), trenuri regionale, trenuri suburbane, metrouri, tramvaie (Urbos), metrouri ușoare, tramvaie-tren și locomotive.

Printre cele mai notabile proiecte ale CAF se numără:

• Trenul expres suburban către Heathrow (principalul aeroport din Londra, Anglia)
• Metroul din Washington, D.C.
• Metroul din Bruxelles
• Tramvaiul din Utrecht
• Tramvaiul din Stockholm
• Metroul din Helsinki
• Trenuri de mare viteză pentru RENFE, căile ferate din Spania
• Metroul din Roma
• Tramvaiul din Zaragoza
• Metroul din Madrid
• Trenurile de la aeroportul din Hong Kong – Linia Expres a Aeroportului
• Metroul din Hong Kong, linia Tung Chung

Proiecte câștigate recent de CAF:

• Mai 2015: CAF a fost desemnată câștigătoarea contractului pentru furnizarea a 21 de tramvaie de mare capacitate, în valoare de 83 de milioane de Euro, pentru prima rețea de tramvai ușor din Luxemburg;
• Martie 2015: CAF a câștigat contractul pentru furnizarea a opt trenuri de mare viteză Flytoget în Norvegia (noile trenuri expres către aeroportul din Oslo);
• Februarie 2015: CAF a semnat contractul de furnizare a 75 de vagoane de tren pentru Serco Caledonian Sleepers în Scoția.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.