Calatorul in centrul atentiei

Tabita Tour este compania de transport pasageri a anului 2015, obtinand 169 de puncte din 200 posibile. Locul al doilea a fost ocupat de Atlassib (122 puncte), pe pozitia a treia clasandu-se, la egalitate, Rombus Transport si Regia Autonoma de Transport Brasov (117 puncte).

La aceasta editie a RPTCY (Romanian Passenger Transport Company of the Year), au fost nominalizate in finala competitiei sapte companii de marca pentru piata romaneasca de profil: ATLASSIB, IONESCU, LIVIO DARIO, R.A.T. BRASOV, ROMBUS TRANSPORT, SIMPA TRANS si TABITA TOUR.

Aspectul principal care s-a desprins atat din dosarele completate de catre finalisti, cat si din prezentarile realizate in fata juriului competitiei, este legat de relatia cu pasagerii. Astfel, clientul devine centrul in jurul caruia se cladeste intreaga structura a companiei de transport. Nu sunt doar cuvinte, fiecare dintre companiile prezente la RPTCY a detaliat modul in care a facut ca acest principiu sa prinda viata. Cresterea continua a calitatii serviciului de transport presupune un nivel ridicat de atentie chiar si la cele mai mici schimbari survenite pe piata, investitii consistente pentru a asigura confortul, siguranta si, uneori, chiar surprinderea pasagerului si, bineinteles, o structura bine definita in interiorul companiei, care sa ofere garantia repetitivitatii serviciului de transport, la acelasi nivel de calitate. Flota de autovehicule reprezinta in continuare „mandria“ operatorilor de transport, iar aceasta trebuie sa asigure raportul corect intre costurile reduse de exploatare, pretul de achizitie, confortul si siguranta pentru pasageri si sofer. Instrumentele IT isi fac loc incet, dar sigur, in activitatea operatorilor de transport rutier de calatori. Si este vorba atat de zona de monitorizare, in acest sens controlul activitatii atingand nivele de precizie imposibile cu cativa ani in urma, cat si de relatia cu pasagerii, acestia beneficiind de o serie de instrumente notabile: rezervarea biletelor si plata online, alegerea locului in autocar la cumpararea biletului, instrumente de fidelizare (carduri), wi-fi in interiorul autovehiculelor… Totusi, in ciuda modernizarii accelerate pe care o cunoaste transportul de pasageri (in special in zona sa de top), exista probleme importante care trebuie infruntate. Lipsa soferilor bine pregatiti creeaza serioase dificultati de a mentine standardele, chiar si in cazul companiilor bine organizate. De asemenea, profitabilitatea scazuta ramane in general un factor de ingrijorare pentru intregul sector, aspect care pune sub semnul intrebarii capacitatea firmelor de a putea mentine si chiar accelera ritmul investitiilor pentru modernizare, in concordanta cu cerintele pietei. O concluzie importanta care se desprinde cu ocazia acestei editii a RPTCY este aceea ca pasagerii sunt pregatiti sa plateasca mai mult, daca astfel au acces la servicii cu o calitate superioara.

Tabita Tour este castigatorul RPTCY 2015

Compania bistriteana a castigat competitia „Romanian Passenger Transport Company of the Year“ (RPTCY), dupa ce a obtinut cel mai bun punctaj din partea juriului format din reprezentanti ai autoritatilor, ai asociatiilor patronale din transporturi si specialisti in domeniile financiar si al asigurarilor. Pornind de la conceptul serviciilor de excelenta, Tabita Tour a dezvoltat o structura ce isi dovedeste din plin eficacitatea. Practic, compania a gandit strategia de dezvoltare pe patru directii principale, botezand-o sugestiv „FAST“. Pe scurt, este vorba despre o flota moderna care beneficiaza constant de investitii importante (F), furnizori de marca meniti sa asigure cele mai inalte standarde disponibile pe piata (asociere cu branduri puternice – A), un sistem informatic care eficientizeaza activitatea pe fiecare departament in parte (S) si pregatirea continua a personalului (training – T). Reprezentantii Tabita Tour au fost de acord sa postam pe site-ul ziuacargo.ro dosarul lor realizat pentru concurs. Este un material pe care va invitam sa il parcurgeti, acesta incadrandu-se perfect in spiritul concursului organizat de Ziua Cargo – oferirea unor exemple de bune practici. De asemenea, in cadrul galei, Tabita Tour a primit premiile speciale pentru Siguranta Rutiera, IT si Stabilitate Financiara.

Curajul de a fi altfel

Pe podiumul concursului a urcat, de asemenea, Atlassib – care a obtinut premiul al II-lea. Compania sibiana a confirmat prestigiul de care se bucura la nivel national. Flota moderna, cu un program constant de innoire (10-15 autocare noi sunt achizitionate in fiecare an), deschiderea catre tehnologiile moderne si inovatia sunt atuuri importante ale Atlassib. Cu un parc de peste 160 de autocare si o retea dezvoltata in toata Europa, Atlassib a urmarit in permanenta nevoile romanilor plecati in strainatate, completand oferta de transport calatori cu cea de colete si transfer de bani. Compania a dezvoltat un sistem IT propriu, care asigura transferul de informatii in intreaga organizatie, in functie de nevoile fiecarui departament in parte, de la zona comerciala, la cea operationala. Lansarea curselor „Premium“, in care pasagerii se bucura de facilitati suplimentare, sunt o dovada clara a faptului ca tot mai multi oameni sunt gata sa plateasca mai mult, daca astfel obtin servicii superioare. Pentru juriu, a reprezentat o misiune foarte grea sa diferentieze companiile de pe primele locuri. O premiera, statistic aproape imposibila, s-a inregistrat pentru locul al treilea. Rombus Transport (companie membra a grupului Eurolines) si R.A.T. Brasov au obtinut acelasi numar de puncte, impartind astfel premiul al III-lea. Pentru Rombus Transport discutam de o reconfirmare a calitatii serviciului de transport prestat. „Obsesia pentru client“ se afla la baza deciziilor luate in interiorul companiei si, in acest sens, merita subliniate achizitionarea noilor autocare ce ofera clase diferentiate de confort, precum si sistemul pus la punct pentru solutionarea reclamatiilor. Relatia cu clientii atinge un nou nivel, Rombus Transport fiind gata sa isi asume eventualele neplaceri cauzate calatorilor si sa le „raspunda“ prin pachete (ce pot imbraca diferite forme) menite sa repare situatia. Discutam de un buget financiar alocat anual de catre companie in aceasta directie si, astfel, clientii nemultumiti se transforma in adevarati „suporteri“. Pe langa premiul al treilea, R.A.T. Brasov si-a adjudecat si Premiul pentru Popularitate, obtinand cele mai multe voturi din partea publicului. Iar acest aspect vorbeste cel mai bine despre conceptul pus la punct de catre transportatorul brasovean. Regia Autonoma de Transport Brasov si-a asumat faptul ca un transport de calitate inseamna plasarea calatorului pe primul plan – respectarea unui grafic precis de circulatie, terminale moderne la iesirile/intrarile importante din municipiu, wi-fi in toate mijloacele de transport sunt cateva elemente care vorbesc despre realizarile R.A.T. Brasov. Innoirea flotei de autobuze precum si implementarea unui sistem modern de taxare fac parte din planurile de dezvoltare pentru acest an. Exista un aspect pentru care toti candidatii la concursul RPTCY de anul acesta au fost apreciati – curajul de a fi diferiti. Chiar daca acest lucru presupune eforturi in plus si dislocarea unor resurse financiare suplimentare, candidatii pun accent zi de zi pe conceptul serviciilor de excelenta, pe un nivel de calitate care sa devina principalul argument pentru fidelizarea clientilor. Gala Premiilor de Transport a avut loc vineri, 28 martie, la Targu Mures (Hotel President). Concursul RPTCY isi propune sa premieze companiile al caror management, profesionalism si imagine reprezinta un exemplu pentru lumea transporturilor rutiere de calatori din Romania. Desemnarea castigatorilor acestei competitii a avut la baza, pe de o parte, votul cititorilor Ziua Cargo, cu o pondere de 50% si, pe de alta parte, votul juriului, care a analizat companiile participante pe baza unui dosar, completat de fiecare finalist in parte. Votul juriului are, de asemenea, o pondere de 50%. Juriul concursului a fost alcatuit din reprezentanti ai autoritatilor, specialisti si asociatii patronale: Florin Iordache – Autoritatea Rutiera Romana, Gabriel Stefanescu – Inspectoratul de Stat pentru Controlul in Transportul Rutier, Virgil Radu – Registrul Auto Roman, comisar sef Florin Pana – Politia Rutiera, Calin Taut – PwC Romania, Stefan Ichim – Marsh, Paul Cranja – Autogari.RO, Eugen Costan – COTAR, Doru Marian Crac – FORT, Lorena Sandu – UNTRR, Danut Viorel Voinea – URTP, Radu Borcescu – Ziua Cargo. Printre criteriile care au fost luate in considerare de catre juriu sunt: imaginea globala a companiei; calitatea dosarului si a documentelor de sprijin; viziunea de viitor a companiei si a directorului; managementul de resurse umane; managementul flotei; implicarea companiei in apararea intereselor breslei.

Pasagerii sunt pregatiti sa plateasca mai mult, daca astfel au acces la servicii cu o calitate superioara.

Ioan Sighiartau, director general Tabita Tour:

Am intrat in aceasta competitie increzatori, la fel cum, probabil, au intrat si ceilalti competitori. Stiam cu cine concuram si cat de serioasa este aceasta competitie, asa ca am tratat cu maxima seriozitate modul nostru de prezentare. Cu toate acestea, faptul ca am obtinut patru premii din sapte ne-a depasit asteptarile. Titlul de Transportatorul de Pasageri al Anului 2015 si cele trei premii speciale obtinute au venit ca o confirmare a faptului ca investitiile sunt garantul unui business de succes. Sa fim pe pozitie de top pe piata, la nivel national, a fost unul dintre principalele vise atunci cand am infiintat aceasta companie. Daca in urma cu 13 ani parea un obiectiv indraznet, iata ca acum am reusit sa ne indeplinim acest vis. Nu vrem sa ne oprim aici. Suntem hotarati sa impresionam, ani la rand de acum incolo, printr-o evolutie constanta si servicii de excelenta.“

Tabita Tour este Romanian Passenger Transport Company of the Year 2015. Directorului general al companiei, Ioan Sighiartau, i-a fost oferit trofeul de catre Libor Doubek, Area Sales Manager Iveco Bus Balcan, Romania, Bulgaria, Polonia.

Locul al doilea a fost ocupat de compania Atlassib iar premiul a fost inmanat directorului general Daniel Micu.

Pe a treia pozitie, la egalitate de puncte, s-au clasat doua companii: Rombus Transport (membra a grupului Eurolines) si Regia Autonoma de Transport Brasov.

Premiul pentru popularitate a fost oferit directorului companiei R.A.T. Brasov, Cristian Radu, de catre Magda Pesu, director general Anadolu Automobil Rom.

Bogdan Aldea, director vanzari autobuze si autocare Mercedes-Benz Romania, a inmanat premiul pentru siguranta rutiera directorului general al Tabita Tour, Ioan Sighiartau.

Premiul pentru IT a fost adjudecat tot de catre Tabita Tour si a fost oferit de Marius Vanghele, manager clienti UTI Grup.

Oana Stoenescu, director vanzari Garanti Leasing, a inmanat premiul pentru stabilitate financiara directorului general Tabita Tour.

Radu BORCESCU

radu.borcescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.