Camera Taximetristilor, membra a Confederatiei patronale COTAR, si asociatia ANPOTRT, considera ca toti cei care contesta noua Lege a taximetriei sunt, de fapt, “piratii” din domeniu, care pana acum au avut interese financiare ca legislatia sa fie stramba. Reamintim ca, marti, Comisia de industrii si servicii din Camera Deputatilor a modificat Legea 38/2003 privind taximetria, iar joi, Comisia juridical a dat ok-ul proiectului. Noul act normativ ii dezbina insa pe taximetristi si asociatiile patronale la care sunt afiliati. Au inceput, astfel, intre ei atacuri la persoane si dezvaluiri asupra intereselor pe care le are fiecare parte in mentinerea sau modificarea vechii legi.
Camera Taximetristilor si Confederatia patronala COTAR a adus, vineri, un atac dur la adresa unui operator de transport in regim de taxi, presedinte al unei asociatii patronale, precum si a unui reprezentant de transportatori de persoane judetene si interjudetene, care, joi, au reclamat, la randul lor, Camera Taximetristilor si cativa senatori, deputati si presedinti de consilii judetene, pe care ii considera vinovati de modificarea Legii 38/2003 si, implicit, de interese financiare.
“Regretam ca acestia renega o Lege care va reglementa activitatea de taximetrie la nivel national, dar mai mult va scoate la lumina munca la negru si pirateria din domeniu taximetriei, care se regaseste mai ales in randul firmelor din Ilfov reprezentate de Firma Pelican si care face concurenta neloiala taximetristilor din Bucuresti. Faptul ca avem dreptate este si dezicerea de ei a deputatului PDL de Ilfov Mircea Marin, care pana acum i-a sustinut. Omul si-a dat seama unde este Caracatita coruptiei si a infractionalitatii, nu la noi ci la cei care contesta aceasta Lege”, se arata in comunicatul remis redactiei din partea COTAR si a Camerei Taximetristilor.
“Suntem organizatii patronale, nu facem politica”
“Deputatii au reintrodus articolul care prevede foarte clar sanctionarea tuturor care fac transport de persoane cu autoturisme de pana in 8 plus 1 locuri, neautorizate sau licentiate de catre organele abilitate. Ca organizatii patronale, noi nu facem politica si nu ne intereseaza jocurile politice, numai ca membrii Comisiei de industrie si servicii, ca ai tuturor Comisiilor parlamentare, sunt membrii partidelor politice. Faptul ca deputatul PDL George Ionescu sau cei ai UNPR sau Minoritati au analizat cu simt de raspundere propunerile organizatiilor profesionale din taximetrie si au propus Plenului Parlamentului spre aprobare o Lege care sa combata pirateria si sa fie in slujba calatorului nu inseamna ca trebuie sa-i incriminam”, se aai arata in comunicat.
Modificarile Legii 38/2003
Reprezentantii Camerei Taximetristilor enumera amendamentele aduse Legii 38/2003, precizand ca toti cei care contesta noul act normativ nu au citit, de fapt, forma finala a acestuia. Documentul se afla in prezent la Parlament, spre aprobare. Iata modificarile:
“1. Obligativitatea ca un Dispecerat Taxi sa detina si un anumit parc propriu de masini, si anume 50 de autovehicule autorizate taxi, a fost eliminata din lege. Astfel acuzatiile ca un anumit deputat de Prahova (…) ar dori monopol pe aceasta zona nu se justifica.
2. Cazierul de conduita profesionala dat de o organizatie profesionala a fost inlocuit cu Cazierul juridic dat de Politia Rutiera, in care angajatorul este informat daca cel pe care-l angajeaza a avut probleme in trafic, accidente sau abateri de la disciplina rutiera. Este iar o acuzatie falsa, ce denota din lipsa de informare, dar mai ales disperarea contestatarilor ca se va face, intradevar, curatenie in taximetrie, acolo unde ii doare cel mai tare.
3. Noua lege vine sa reglementeze si numarul aberant de autorizatii taxi date in unele localitati din Ilfov, care depasesc cu mult numarul de locuitori. Conform noului act normativ, pe teritoriul unui oras va fi un tarif unic, stabilit de Consiliul local, in functie de costuri calculate dupa normele ANRSCE. Acest tarif va fi supus dezbaterii comunitatii, si apoi aprobat de membri Consiliului. Vor cei din Ilfov, sau sunt alte interese ca sa se continue modul de taximetrie practicat de unele firme, fara a tine cont de reglementarile legale, care de fapt erau in vigoare si pana acum? Doreste cineva ca transportul neautorizat sa nu fie sanctionat? Pana in prezent, parlamentarii ne-au demonstrat prin votul lor, la acest moment, ca se doreste respectarea legii. Pentru ca aici este marea suparare a celor care denigreaza Legea taximetriei”, se precizeaza in comunicat.
Reprezentantii COTAR, ai Camerei Taximetristilor si ai ANPOTRT amintesc faptul ca “saptamana viitoare, o parte din taximetristii independenti protesteaza tocmai pentru ca taximetristii din Ilfov sa-si desfasoare activitatea la ei acasa”, iar “cea mai mare parte dintre reglementari vine in sprijinul lor, pentru ca asociatiile reprezentative in taximetrie au sustinut, la dezbaterile din Comisia de industrii si servicii, unde au fost consultate conform legii, toate revendicarile taximetristilor independenti”. (M.S.)
Imagine: Jean-Mihai PALSU