Ministerul Afacerilor Externe (MAE) anunţă că de la ora 22.00 se reia circulaţia autocamioanelor de peste 10 tone pe podul Giurgiu-Ruse; Centrul Infotrafic spune că deja s-a reluat traficul, la ora 20.00. Contează mai puţin că autorităţile nu se pun de acord asupra orei şi mai mult că TIR-urile blocate deja de duminică seara se pot deplasa peste sau dinspre graniţă. Bulgarii nu au reparat gaura de un metru din carosabil, dar iată că, sub presiunea sutelor de camioane care aşteptau ok-ul să treacă în România, şi mai ales în urma criticilor presei de la Sofia, autorităţile au găsit o soluţie de compromis: un singur fir de circulaţie.
”Agenţia bulgară ‘Infrastructura rutieră’ precizează că se permite accesul vehiculelor treptat, pe o singură bandă de circulaţie. Traficul este reglementat de către poliţia rutieră şi sunt montate semne de circulaţie corespunzătoare. Conducătorii de autovehicule sunt îndemnaţi să respecte restricţiile de circulaţie impuse şi instrucţiunile autorităţilor de control”, informează MAE, într-un comunicat.
“Centrul INFOTRAFIC din Inspectoratul General al Poliţiei Române informează că începând cu ora 20:00, traficul rutier a fost redeschis, pentru toate categoriile de autovehicule, pe Podul Prieteniei Giurgiu-Ruse”, comunică şi Poliţia Română.
Amintim că măsura interzicerii camioanelor pe pod a fost dispusă de duminică seara, iniţial pentru vehiculele mai mari de 7,5 tone, de Poliţia de Frontieră, la solicitarea autorităţilor bulgare.
Sute de TIR-uri, în aşteptare
Peste 200 de TIR-uri aşteptau, marţi dimineaţă, în oraşul Sviştov să treacă cu feribotul la Zimnicea, potrivit postului naţional de televiziune de la Sofia. Şoferii au petrecut întreaga noapte fără mâncare. Majoritatea transportă produse alimentare, iar conducătorii auto se tem că acestea se vor strica dacă mai rămân o zi în parcarea feribotului. Cele două feriboturi transportă într-o cursă 9 autocamioane grele şi pot face în jur de 10 curse, numai ziua.
În aceste condiţii, Dobri Radev, director al complexului de feribot din Oreahovo, a cerut ca TIR-urile să fie redirecţionate spre complexele de feribot Oreahovo-Bechet, Nicopole-Turnu Măgurele sau Vidin-Calafat. Fiecare dintre cele două vase de la Oreahovo-Bechet are o capacitate de 18-20 camioane pe cursă, adică 350 de camioane pe zi în fiecare direcţie. Feriboturile din Nicopole şi Vidin erau şi ele disponibile, dar blocajele deja erau create şi deveneau periculoase pentru circulaţie.
Cotidianul Dnevnik cita, marţi, un comunicat de presă al Agenţiei Rutiere din Bulgaria potrivit căruia traficul de autocamioane de peste 10 tone pe podul Giurgiu-Ruse va fi reluat pe 13 aprilie. De la această dată, traficul greu se va efectua pe o singură bandă în ambele sensuri până la sfârşitul lunii mai, când trebuie să se încheie lucrările de reparare de urgenţă.
Spre seară, situaţia devenise deja critică, aşa că s-a decis reluarea circulaţiei pentru toate camioanele.
Presiune pe Zimnicea
Şi la noi s-au format coloane de camioane la Zimnicea, iar Poliţia de Frontieră “a dispus măsuri pentru derularea formalităţilor de frontieră cu operativitate, prin suplimentarea personalului care-şi desfăşoară activitatea la controlul documentelor şi mărirea numărului arterelor de control la automarfare, în funcţie de infrastructura punctelor de trecere a frontierei”.
Totodată, Poliţia de Frontieră Română a făcut apel către conducătorii auto să folosească şi celelalte puncte de frontieră cu Bulgaria: Vama Veche şi Negru Vodă, din jud. Constanţa, şi Calafat şi Bechet, din jud. Dolj. Uşor de zis, greu de deplasat “din vorbe” o coloană de TIR-uri.
Magda SEVERIN
Era mai bine sa ramana restrictia pentru traficul greu si sa fie incepute reparatiile capitale, deoarece in orice moment se poate agrava structura de rezistenta si atunci se va restrictiona traficul pentru toate autovehiculele pentru o perioada lunga si va suferi toata lumea.
Stiti vorba aia romaneasca ,,graba strica treaba”.
Din discutiile avute cu mai multi transportatori, acestia spun ca vor evita pe cat posibil traversarea podului Giurgiu- Ruse, deoarece nu exista nici o imbunatatire a sigurantei de traversare a podului atata timp cat bulgarii nu au inceput lucrariile, iar situatia se va inrautati pe zi ce trece.