CE: Reguli noi in domeniul inspectiei tehnice a automobilelor

Comisia Europeana (CE) a adoptat, vineri, noi reguli care inaspresc regimul de control si extind anvergura privind siguranta rutiera. In medie, pe soselele Europei isi pierd zilnic viata peste 5 persoane, in accidente cauzate de probleme de ordin tehnic. Defectiunile tehnice constituie o cauza importanta a accidentelor, determinand 6% din totalul accidentelor de automobil, ceea ce inseamna anual 2 000 de decese si mult mai multe accidentari. In ceea ce priveste accidentele de motocicleta, 8% din totalul acestora sunt legate de defectiuni tehnice, informeaza un comunicat de presa al executivului comunitar.

Principala problema identificata de CE este aceea ca pe soselele europene exista prea multe vehicule cu probleme tehnice. Cateva studii recente elaborate in Marea Britanie si Germania indica faptul ca un procent de pana la 10% din autovehicule prezinta in orice moment o defectiune care le-ar impiedica sa treaca cu succes de controlul tehnic. In plus, conform regulilor actuale, multe defectiuni tehnice cu implicatii grave pentru securitate (cum ar fi ABS si controlul electronic al stabilitatii) nu sunt nici macar verificate.

Obiectivul noilor propuneri este acela de a salva peste 1.200 de vieti anual si de a evita peste 36.000 de accidente cauzate de probleme de ordin tehnic. Printre principalele elemente ale noilor masuri propuse se numara urmatoarele:

* verificarea obligatorie a scuterelor si motocicletelor in intreaga UE; motociclistii si conducatorii de scutere, in special cei tineri, reprezinta grupul de participanti la trafic cu cel mai mare risc;

* cresterea frecventei inspectiilor tehnice periodice in cazul automobilelor vechi. In cazul automobilelor care au intre 5 si 6 ani, numarul accidentelor grave cauzate de defectiuni tehnice creste semnificativ.

* cresterea frecventei controalelor pentru autoturisme si camionete cu kilometraj foarte mare. Astfel, aceste tipuri de autovehicule vor face obiectul unor controale similare celor aplicate in cazul taxiurilor sau al ambulantelor, de exemplu.

* imbunatatirea calitatii controalelor prin stabilirea unor standarde minime comune in ceea ce priveste defectiunile, echipamentele si inspectorii.

* obligativitatea verificarii componentelor electronice de siguranta.

* combaterea manipularii kilometrajului prin inregistrarea kilometrilor parcursi.

In toate cazurile, masurile propuse stabilesc standarde minime comune pentru controlul autovehiculelor la nivelul UE, statele membre avand libertatea de a impune reguli mai stricte, daca este cazul. (M.S.)

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.