BUGET 2014: CFR Marfă dă afară circa 30% din angajaţi şi aproape dublează cheltuielile contractului de mandat

CFR Marfă va concedia 2.500 de angajaţi anul viitor, din totalul de 8.876 de salariaţi pe care estimează că îi va avea la sfârşitul acestui an, cu 177 mai puţini decât la începutul lui 2013. Astfel, numărul salariaţilor va ajunge la 6.376, potrivit proiectului de buget de venituri şi cheltuieli pentru 2014. Însă aproape va dubla cheltuielile aferente contractului de mandat: 2,255 milioane lei, faţă de 1,219 milioane lei anul acesta – iniţial, deoarece suma este propusă să crească la 1,483 milioane lei, în proiectul de rectificare (a doua din octombrie încoace). Documentul prevede pentru plăţile compensatorii suma de 16,8 milioane lei.

Proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli pentru 2014 a fost publicat, miercuri, pe site-ul Ministerul Transporturilor, data limită pentru primirea de propuneri sau observaţii fiind stabilită la 1 decembrie.

Cheltuielile cu salariile vor fi de 201,103 milioane lei, faţă de 425,561 milioane lei anul acesta, iar câştigul salarial mediu va fi de 2.467,04 lei/lună pentru cei care vor rpmâne în companie.

Bonusurile vor însuma 1,121 milioane lei, sumă similară celei de anul acesta – mărite însă la rectificare, de la 871.000 lei.

Totodată, compania estimează că va aloca 626,8 milioane lei pentru cheltuieli cu bunuri şi servicii. În 2013, nivelul estimat al acestora este de 598,9 milioane lei.

Veniturile sunt estimate la 1,117 miliarde lei, în creştere cu 8,6% faţă de cele 1,028 miliarde lei anul acesta, iar cheltuielile totale vor fi de 1,035 miliarde lei, faţă de 1,248 miliarde lei anul acesta.

Pierderile sunt estimate la 82 milioane lei, cu 63% mai mici (sau de 2,7 ori mai reduse) faţă de rezultatul negativ de 220 milioane lei prognozat pentru 2013.

Pentru anul viitor sunt prevăzute investiţii de 76,6 milioane de lei, cu 1 milion mai mult decât anul acesta.

Daţi click pentru a vizualiza integral Proiectul bugetului pentru 2014.

După privatizarea ratată a CFR Marfă, Guvernul şi FMI au stabilit ca următoarea încercare de vânzare a 51% din pachetul de acţiuni al companiei să fie amânată până la jumătatea lui 2015.

Până atunci va trebui operată o restructurare “agresivă”, cu reducerea costurilor de personal, vânzarea la fier vechi a vagoanelor învechite şi oprirea de livrări către clienţii care au acumulat datorii faţă de companie.

Pentru CFR Marfă a fost stabilită o nouă ţintă trimestrială de arierate, care să ajungă la zero datorii, excluzând dobânzile şi penalităţile pentru arieratele existente, se arată în scrisoarea de intenţie convenită de Guvern cu Fondului Monetar Internaţional (FMI) şi Comisia Europeană în această lună.

Până una-alta, “distracţia” de anul acesta a costat 1 milion de euro, însă nimeni nu este făcut răspunzător pentru privatizarea eşuată.

În plus, CFR Marfă încheie anul cu pierderi de 220 milioane de lei, cifră stabilită în cea mai recentă rectificare a bugetului companiei.

Magda SEVERIN

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.