CHEP, furnizorul lider în lume de soluţii de închiriere paleţi şi containere, anunţă, miercuri, că Unilever a prelungit contractul pentru utilizarea serviciilor de închiriere a paleţilor în Europa, fapt ce vine în sprijinul obiectivelor de durabilitate ale ambelor companii. Conform noului contract, Unilever a sporit utilizarea serviciilor CHEP în Europa cu aproximativ 70%, înlocuind, prin urmare, sistemul mai puţin eficient de schimb al paleţilor din lemn alb cu sistemul de închiriere paleţi administrat de CHEP, se arată în comunicatul remis redacţiei de CHEP.
Prelungirea contractului acoperă operaţiunile Unilever în Germania, Austria, Elveţia, Italia, Polonia, Ungaria, Scandinavia şi România, completând serviciile CHEP existente, furnizate către Unilever în restul Europei. Extinderea activităţii a fost implementată până în luna martie 2013.
„Am dezvoltat o strânsă relaţie strategică cu Unilever timp de mulţi ani de zile. Noul nostru contract ne permite să construim pe baza activităţii existente, aplicând, în acelaşi timp, programe de reducere a costurilor şi a emisiilor de carbon. Acesta ne consolidează capacitatea de a furniza pe o scară foarte largă, pentru a veni în întâmpinarea nevoilor unuia dintre cei mai mari şi mai valoroşi clienţi ai noştri. Este un exemplu excelent a două organizaţii internaţionale care lucrează în strâns parteneriat pentru avantaje reciproce”, a declarat James McCarthy, preşedintele CHEP pentru operaţiunile cu Paleţi în Europa.
Unilever este unul dintre furnizorii lider în lume de alimente, produse de îngrijire personală şi produse pentru casă, cu vânzări în peste 190 de ţări. Portofoliul său include mărci renumite, cum ar fi Knorr, Persil, Omo, Dove, Sunsilk, Hellmann’s, Lipton, Rexona, Sure, Wall’s, Lux, Rama, Ponds şi Axe. 14 dintre acestea generează în prezent o cifră de afaceri anuală de cel puţin 1 miliard euro.
„Deoarece am consolidat un parteneriat cu CHEP timp de mulţi ani, am beneficiat de modelul lor de închiriere paleţi pe o perioadă semnificativă de timp. Convertirea acestor fluxuri suplimentare către CHEP ne va simplifica procesele continue de gestionare a paleţilor, va îmbunătăţi eficienţa lanţului de aprovizionare şi ne va reduce costul total de exploatare”, a declarat Lucrecia Bolognesi, Unilever Procurement Director Logistics.
“În plus, eforturile CHEP privind durabilitatea vor contribui la ambiţia Unilever de a-şi dubla dimensiunea activităţii până în 2020, reducându-şi, în acelaşi timp, impactul ambiental general şi sporindu-şi impactul social pozitiv în tot lanţul de aprovizionare”, a adăugat ea
Un recent studiu independent de evaluare a ciclului de viaţă a confirmat că sistemul de paleţi CHEP din Europa prezintă cel mai mic impact asupra mediului înconjurător, comparativ cu sistemele de paleţi alternative, în special cu sistemul de paleţi returnabili din lemn alb şi paleţi de unică folosinţă din lemn alb.
Studiul a fost efectuat de Intertek-RDC Environment, cu sediul în Bruxelles, o companie lider în domeniul consultanţei ecologice, în conformitate cu metodologia ISO 14044.
Potrivit acestei evaluări, trecerea Unilever la paleţi suplimentari de schimb, din lemn alb, conform noului contract cu CHEP, va genera reduceri anuale de aproximativ 4.700 tone metrice de emisii de dioxid de carbon – echivalentul emisiilor produse de utilizarea electricităţii în 750 de locuinţe timp de un an – şi, de asemenea, va împiedica trimiterea la groapa de gunoi a 400 tone metrice de lemn.
Despre CHEP (www.chep.com)
CHEP este lider mondial în domeniul soluţiilor de ambalare reutilizabile, returnabile şi gestionate, deservind numeroase dintre cele mai mari companii din lume în domenii precum bunuri de larg consum, produse proaspete, băuturi şi automobile. Serviciile CHEP sunt durabile din punct de vedere ecologic şi sporesc eficienţa clienţilor, reducând, în acelaşi timp, riscurile operaţionale şi deteriorarea produselor.
Cei peste 7.500 de angajaţi CHEP şi cele 300 de milioane de paleţi şi containere oferă o acoperire fără egal şi o valoare excepţională, deservind peste 500.000 de unităţi client în peste 50 de ţări. Portofoliul de clienţi include companii şi branduri internaţionale precum Procter & Gamble, Sysco, Kellogg’s, Kraft, Nestlé, Ford şi GM. CHEP este parte a Brambles Limited.
Despre Unilever (www.Unilever.com)
Unilever este unul dintre furnizorii lider în lume de alimente, produse de îngrijire personală şi produse pentru casă, cu vânzări în peste 190 de ţări. Produsele companiei sunt prezente în 7 din 10 locuinţe la nivel internaţional şi sunt folosite zilnic de peste 2 miliarde de oameni. Unilever lucrează cu 173.000 de colegi din toată lumea şi a generat vânzări anuale de 50 miliarde euro în 2012.
Peste jumătate dintre operaţiunile companiei se realizează pe pieţele în curs de dezvoltare rapidă şi pe pieţele emergente (55% în 2012). Portofoliul său include unele dintre cele mai renumite mărci din lume, cum ar fi Knorr, Persil/Omo, Dove, Sunsilk, Hellmann’s, Lipton, Rexona/Sure, Wall’s, Lux, Rama, Ponds şi Axe, 14 dintre acestea generând în prezent o cifră de afaceri de cel puţin 1 miliard euro. (M.B.)