CNADNR are o nouă organigramă: 68 de funcții de conducere au fost reduse – 7 la nivel central și 61 la regionale

Consiliul de Administrație (CA) al CNADNR a aprobat în această după-amiază, o nouă organigramă a instituției, aprobată imediat de Adunarea Generală a Acționarilor (AGA), a anunțat ministrul Transporturilor, Dan Costescu, într-o conferință de presă susținută împreună cu directorul general al CNADNR, Cătălin Homor.

“S-au redus 7 funcții de conducere de la nivel central și 61 de la nivel regional – 68 în total”, a precizat demnitarul.

Decizia survine la 6 luni de la preluarea portofoliului Transporturilor în Guvernul Cioloș. Costescu a declarat că a găsit la CNADNR “o structură de conducere ramificată, lungă, foarte încărcată și foarte ineficientă” iar “soluția a fost reducerea acelor persoane, poziții, care nu-și găseau utilitatea în companie și care mai mult îngreunau lanțul de decizie”.

“Va trebui să facem o resetare și la nivel de management. CNADNR va trebui să fie o companie deschisă, unde se intră pe bază de concurs”, a adăugat ministrul, anunțând că “Au fost niște concursuri pentru 14 posturi înainte de Paște, vor mai urma și altele”.

Nu știm exact ce directori vor dispărea din echipa de 18 de la conducerea CNADNR. Fostul director general Narcis Neaga, urmărit penal de DNA pentru dezastrul de pe Orăștie – Sibiu, figurează ca director la Concesiuni și primește 20.000 de lei salariu/lună. În urmă cu fix o lună, noul șef al CNADNR, Cătălin Homor, anunța că DNA nu i-a interzis lui Neaga să ocupe o funcție de conducere.

Deocamdată, pe site-ul CNADNR nu s-a operat nicio schimbare:

cnadnr-conducere

Schimbările vor deveni realitate luni, 9 mai.

Nu restructurare, ci noi angajări

Dan Costescu a dat asigurări că nu a fost vizată reducerea de personal, ceea ce înseamnă că vor rămâne toți cei circa 6.000 de angajați, inclusiv șefii detronați, care vor trece pe alte funcții.

Mai mult, ministrul a anunțat că se vor angaja specialiști în CNADNR în perioada următoare.

“Cel puțin 15 specialiști vor fi necesari în cele două direcții pe care eu le consider direcții fanion – Direcția de Autostrăzi și de Drumuri naționale. De asemenea, va trebui să facem o resetare și la nivel de management. CNADNR nu va trebui să fie o societate închisă ca și până acum, unde să avem pe poziții diverse persoane rămase în companie, dar întrebate… personal i-am întrebat diverse lucruri la vizitele pe șantiere și ridicau din umeri. Nu, CNADNR va trebui să redevină o companie deschisă, unde se intră pe bază de concurs, pe bază de evaluare de competențe și numai așa”, a insistat ministrul.

Însă dacă aceste modificări au survenit după 6 luni de la preluarea mandatului de ministru, “resetarea la nivel de management” va dura cel puțin pe atât. Adică la finalul mandatului – dacă îl mai apucă.

Magda SEVERIN

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.