CNADNR vrea o suplimentare cu 7,5% a numărului de posturi, până la 6.491, astfel că a cerut în bugetul pentru acest an 456 de posturi noi de ingineri, controlori de trafic, casieri taxare, muncitori calificaţi în mecanizare şi construcţii, economişti, consilieri juridici şi tehnicieni.
Suplimentarea de personal este necesară după extinderea sistemului informatic de emitere şi gestiune a rovinietei – cu creșterea numărului de camere video în punctele cu trafic intens de pe drumurile naţionale şi autostrăzi – și pe fondul redimensionării activităţii la nivelul direcţiilor regionale şi înfiinţării unor secţii de autostrăzi având în componenţă centre de întreţinere şi coordonare. Aceste centre se ocupă de coordonarea activităţilor de întreţinere vară-iarnă, monitorizarea traficului şi menţinerea siguranţei circulaţiei pe sectoarele de autostradă.
Alt argument este organizarea unor agenţii de control şi încasare în puncte de trecere înfiinţate prin hotărâri de Guvern, la graniţa cu Bulgaria, Ucraina şi Serbia.
“Cele 456 posturi solicitate suplimentar asigură 81% din necesarul suplimentar generat de noile activităţi, restul urmând să fie asigurat prin redistribuirea de posturi din cadrul CNADNR”, a comunicat compania, la solicitarea Mediafax.
Bonusuri de 21,2 milioane lei
Cheltuielile de personal sunt cifrate la 278 mil. lei – salarii de 195,9 milioane lei, în creștere cu 17,8% față de anul trecut deoarece compania vrea să mai angajeze 456 de oameni, și bonusuri de 21,2 mil. lei.
După aprobarea bugetului pentru acest an, prin HG, CNADNR va scoate la concurs posturile pentru personalul vizat.
În Proiectul bugetului pe 2015 al CNADNR, publicat în 23 ianuarie pe site-ul MT în dezbatere publică, sunt prevăzute cheltuieli pentru investiţii de 5,5 miliarde lei, de 2,3 ori mai mari decât cele din 2014.
Din nou la MT
CNADNR a revenit în 15 ianuarie la Ministerul Transporturilor, printr-o Ordonanță de urgență care a anulat-o pe cea din decembrie 2012, când compania a fost trecută în subordinea ministrului delegat al DPIIS, Dan Șova, la acea dată mâna dreaptă a premierului Victor Ponta.
Între timp Șova a ajuns ministrul Transporturilor – fără să ia și CNADNR -, apoi a demisionat și acum este achetat penal de DNA, în două dosare de corupție.
Magda SEVERIN
Imagine: Jean-Mihai PÂLȘU