CNADNR preia provizoriu amplasamentul Transalpina de la Romstrade

După 2 ani și jumătate de la emiterea ordinului de sistare a lucrărilor pe Transalpina (DN 67C, Bengești – Sebeș), CNADNR încă nu a reziliat contractul cu constructorul SC Romstrade SRL, însă anunță că a obținut Ordonanța Președințială privind preluarea provizorie a amplasamentului, „în vederea urgentării demarării unor lucrări de consolidare”.

„Această preluare va avea loc în perioada 18-20 martie 2015. Conform celor stipulate în Ordonanța menționată mai sus, vor fi executate lucrări de reparații de strictă necesitate pentru conservarea lucrărilor și menținerea viabilității în vederea asigurării unui trafic rutier în condiții de siguranță”, precizează CNADNR.

Contractul pentru modernizare DN 67C Bengești-Sebeș, km 0+000 – km 148+414, a fost atribuit prin licitație în luna septembrie 2008, de CNADNR SA prin DRDP Craiova, firmei lui Nelu Iordache.

Acesta este trimis în judecată de procurorii DNA în două dosare: în 2013 pentru deturnarea fondurilor europene în cazul Autostrăzii Nădlac-Arad și în 2014, pentru instigare la abuz în serviciu pentru lucrarea de față, trăgând după el 7 directori și șefi de serviciu de la DRDP Craiova.

Anchetatorii dețin probe că șefii DRDP Craiova au întocmit documente pentru decontarea mai multor facturi cu lucrări neexecutate şi materiale achiziţionate, în valoare totală de aproape 23 de milioane de lei. Procesul se judecă la Tribunalul București.

„Precizăm că Antreprenorul SC ROMSTRADE SRL nu a respectat termenul contractual de 18 luni prevăzut. Pe parcursul derulării contractului, Antreprenorul nu a demonstrat că are capacitatea tehnică de a finaliza lucrările de modernizare în termenele stabilite, astfel că în data de 05.10.2012 CNANDR SA a suspendat lucrările”, precizează CNADNR.

În 5 iunie 2012, ministrul Transporturilor din Guvernul Ponta 1, Ovidiu Silaghi, anunţa că modernizarea șoselei Transalpina costă peste 1,3 miliarde lei şi că lucrările sunt executate 81,5%, el asigurând că finalizarea lor va avea loc în septembrie acelaşi an.

Nu s-a mai auzit însă nimic la termenul anunţat, iar peste 3 luni Nelu Iordache a fost arestat, nu înainte însă ca reprezentanții CNADNR să sisteze lucrările în octombrie 2012. Ulterior, Iordache l-a denunţat pe Silaghi că a primit de la el şpagă 200.000 de euro pentru a-i salva contractele.

Acum, după aproape 2 ani și jumătate de când a ordonat sistarea lucrărilor, conducerea CNADNR constată că Romstrade a abandonat șantierul fără a conserva porțiunile refăcute iar structura de rezistență a drumului a fost afectată. În aceste condiții, totul va trebui reluat de la zero.

„Având în vedere faptul că, în ultimii doi ani, lucrările au fost abandonate de constructorul SC ROMSTRADE SRL, neasigurându-se în tot acest timp și conservarea lucrărilor, în prezent se înregistrează degradări ale structurii de rezistență a drumului provocate de scurgerea necontrolată a apei provenite din precipitații și din topirea zăpezilor. Acestea pot constitui un potențial pericol de cedare a drumului sub acțiunea traficului.

De asemenea, menţionăm că CNADNR SA întreprinde demersuri în justiţie privind rezilierea contractului cu Antreprenorul SC Romstrade SRL”, mai spun reprezentanții CNADNR.

Narcis Neaga, directorul general al CNADNR SA, anunță că “va fi demartăa, imediat ce condițiile meteorologice o vor permite, executarea unor lucrări la poduri, podețe, ziduri de sprijin, rigole, șanțuri, parapete etc., care au o importanță majoră în protejarea drumului, stabilizarea versanților, colectarea și evacuarea apelor”.

Evident, cu alți bani din buzunarele românilor.

Magda SEVERIN

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.