CNADNR pune la bătaie 7,2 milioane lei (1,6 mil. euro), cu tot cu TVA, pentru servicii de pază pe o perioadă de 1 an la 183 de km de autostradă finalizaţi în ultimii 3 ani, cu tot cu Centura Arad şi cu lotul 2 al autostrăzii Nădlac – Arad (construit 80% de Alpine Bau şi abandonat în iulie anul trecut, când Compania de Autostrăzi a reziliat contractul pentru că firma a intrat în insolvenţă). Firmele de profil vor trebui să prevină furturile sau deteriorările, precum şi depozitarea gunoaielor pe carosabil şi în zonele de siguranţă. Ofertele sau cererile de participare pot fi depuse în perioada 19 – 23 iunie.
Contractele vor fi atribuite prin licitaţie deschisă, pentru preţul cel mai scăzut, şi vor fi finanţate de CNADNR din venituri proprii.
Serviciile vor fi asigurate de 40 de posturi: 22 de agenţi de pază şi 18 şoferi.
Tronsoane:
- Orăştie – Sibiu lot 1 (22,2 km) şi lot 2 (19,8 km) – inaugurate în decembrie 2013
- Lugoj – Deva lot 1 (27,7 km) şi drum de legătură cu profil de autostradă (10,5 km) – inaugurate în decembrie 2013
- Timişoara – Lugoj lot 1 (9,5 km) – finalizat în 2012
- Arad – Timişoara (32,2 km) – recepţionat în 2013, după ce fusese deschis traficului în 2011
- varianta de ocolire a municipiului Arad (10 km) – recepţionată în octombrie 2012, la un an de la deschidere
- Deva – Orăştie (34,6 km) – inaugurat în iunie 2013
- Nădlac – Arad şi drum de legătură lot 2 (16,6 km) – aproape finalizat (80%) în 2013, dar abandonat după ce contractul a fost reziliat de CNADNR cu constructorul austriac Alpine Bau, care a dat faliment.
Potrivit Caietelor de sarcini, CNADNR vrea pentru fiecare tronson de autostradă până la 3 echipaje mobile, dar şi posturi fixe, în unele cazuri.
Pentru patrulare, echipajele vor fi formate din două persoane (conducător auto şi agent de pază), iar paza fixă va fi asigurată de un singur agent.
Paza va fi asigurată fără întrerupere, iar modul de organizare şi schimburile vor fi decise de prestatori.
Magda SEVERIN