CNADNR si INS se contrazic pe kilometrii de autostrada construiti in 2011

Tronsoanele de autostrada deschise circulatiei anul trecut insumeaza peste 55 km, nu 18 km, cum a anuntat Institutul National de Statistica (INS), sustine Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR), numultumita de datele statistice publicate vineri. Intr-un comunicat privind lungimea cailor de transport din Romania la finele anului trecut, INS arata ca autostrazile insumau anul trecut 350 km, cu 2,1% mai mult decat in anul 2010, adica 18 km. Cu toata supararea CNADNR, amintim ca Guvernul Boc promisese sa dea gata nu mai putin de 116 km in 2011. Acum, daca Guvernul Ungureanu nu s-a grabit, panglicile vor fi taiate de Guvernul Ponta, ca asa e in politica. Iar prima va fi peste nici 10 zile, la Autostrada Bucuresti – Ploiesti.

In cei 55 de km socotiti, CNADNR a adunat si Centura Constantei, care, intr-adevar, este construita in regim de autostrada:

  • la 17 decembrie 2011 a fost deschis traficul pe autostrada Arad-Timisoara, de 32,2 km
  • pe ambele cai de rulare pe tronsonul de autostrada Medgidia-Constanta au fost deschisi traficului, in iulie, 14,57 km, (calea I, sectiunea Murfatlar – Constanta) si septembrie (calea II, aceeasi sectiune)
  • pe varianta de ocolire Constanta inca 8,6 km (in doua etape, iulie, respectiv septembrie).

„La 31.XII 2011, drumurile publice totalizau 83.703 km, din care 16.690 km (19,9%) drumuri nationale, 35.374 km (42,3%) drumuri judetene si 31639 km (37,8%), drumuri comunale. Din totalul drumurilor nationale, 6.188 km (37,1%) erau drumuri europene, iar 350 km (cu 2,1% mai mult decat in anul 2010, respectiv 18 km) insumau autostrazile”, arata INS,.

47,8% din drumuri, cu durata de serviciu depasita

INS mai arata ca aproape jumatate dintre drumurile din Romania modernizate sau cu imbracaminti usoare rutiere, respectiv cele care nu sunt pietruite sau din pamant, au o durata de serviciu depasita. „In ceea ce priveste starea tehnica a drumurilor publice, 47,8% din lungimea drumurilor modernizate si 56,2% din lungimea drumurilor cu imbracaminti usoare rutiere aveau durata de serviciu depasita”, se arata in comunicatul INS.

Din punctul de vedere al tipului de acoperamant, in structura retelei de drumuri publice s-au inregistrat:

  • 26.791 km (32,0%) drumuri modernizate (in proportie de 88,0% drumuri modernizate cu imbracaminti asfaltice de tip greu si mijlociu)
  • 21.949 km (26,2%) drumuri cu imbracaminti usoare rutiere
  • 34.963 km – drumuri pietruite si de pamant (41,8%).

Din totalul drumurilor publice, 260 km (0,3%) reprezinta drumuri cu 3 benzi de circulatie si 1.392 km (1,7%) drumuri cu 4 benzi de circulatie.

Drumurile judetene erau 45,0% drumuri cu imbracaminti usoare rutiere, iar drumurile comunale erau 48,1% drumuri pietruite.

10.777 km de cale ferata publica

„La 31.XII.2011 liniile de cale ferata de folosinta publica, in exploatare insumau 10.777 km, din care 10.638 km (98,7%) linii cu ecartament normal, 4 km linii cu ecartament ingust si 135 km (1,3%) linii cu ecartament larg. Densitatea liniilor la 1000 km2 teritoriu a fost de 45,21 la mia de km.p.. Densitatile cele mai mari s-au inregistrat, in ordine, in regiunea Bucuresti-Ilfov (153,2 la mia de km.p.), regiunea Vest (59,11 la mia de km.p.), regiunile Nord Vest si Sud Est (48,81 la mia de km.p.)”, mai arata datele INS.

La sfarsitul anului 2011, lungimea liniilor de cale ferata in exploatare electrificate era de 4.020 km, reprezentand 37,3% din reteaua de cale ferata in exploatare.

Magda SEVERIN

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.