Contract semnat pentru Lotul 3 din DN 18 Moisei – Iacobeni

CNADNR a semnat astăzi contractul proiectarea şi reabilitarea Lotului 3 Şesuri – Cârlibaba (km 180+850 – km 199+400) din DN 18 Moisei – Iacobeni, ce prevede remedierea lucrărilor existente şi finalizarea celor rămase de executat după abandonarea şantierului de către Shapir Structures în vara lui 2013.

Lucrările, în valoare de 54.295.957,72 lei, fără TVA, au fost atribuite prin licitație Asocierii SC Autotehnorom Srl – SC OPR Asfalt Srl – SC Rutier-Conex XXI Srl.

“Durata contractului este de 48 de luni, din care 24 de luni Proiectarea şi Execuţia Lucrărilor (din care 120 de zile proiectare) şi 24 luni  Perioada de Garantie”, precizează CNADNR.

În 2 iulie au fost semnate şi contractele pentru loturile 1 şi 2.

Contractul de reabilitare a DN18 între km 131+627 – km 220+088 Moisei – Iacobeni,  ce face conexiunea între judeţele Maramureş şi Suceava în zona montană a Munţilor Pietrosul Rodnei, a fost câştigat iniţial de compania istraeliană Shapir Structures, în 23 iunie 2011, cu o ofertă de 340.063.346,14 lei, fără TVA.

Drumul ce traversează Pasul Prislop, la 1.416 metri altitudine, a intrat în lucru în 2012 dar şantierul a fost întrerupt de constructor în vara lui 2013, după ce Guvernul Ponta a anunţat că amână finanţarea unor lucrări de infrastructură.

Starea drumului dintre cele două localităţi era catalogată de autorităţile locale drept „catastrofală”, deoarece aproape că nu se mai poate circula pe el. După negocieri intense, reprezentanţii constructorului au anunţat în august 2013 că reiau reabilitarea. Muncitorii au pus în funcţiune instalaţiile de producere a asfaltului şi a betonului şi au adus pe şantier toate utilajele necesare execuţiei lucrărilor. Lucrările au fost însă abandonate din nou.

Reabilitarea DN18 Moisei – Iacobeni este finanţată dintr-un grant de la BEI şi din contribuţia statului român.

Magda SEVERIN

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.