Inspectorii Registrului Auto Român (RAR) au efectuat în perioada 18-22 mai, în București, 131 de controale la operatorii economici autorizați pentru activități de reparații la sistemele de frânare. Ei au dorit să afle câte dintre firmele cu acest specific respectă legea în vigoare, care prevede că după fiecare reparație a sistemului de frânare a unui vehicul TREBUIE EFECTUAT TESTUL DE FRÂNARE.
Potrivit legii, service-urile trebuie să asigure clienților servicii de reparații de calitate, care să garanteze securitatea rutieră și protecția mediului înconjurător.
„Rolul Registrului Auto Român în acest mecanism este unul extrem de important. Regia întocmește reglementări tehnice și face controale permanent, astfel încat să garanteze posesorului de autovehicul că beneficiază de produse și servicii sigure”, se arată în comunicatul remis redacţiei de RAR.
Mulți dintre producătorii de autoturisme, echipamente, piese de schimb dar și prestatori de servicii de reparaţii independenţi apelează la metode “la limita legii” pentru a-și face loc pe piața marilor firme în domeniu, arată reprezentanţii RAR.
„Oferind servicii ieftine clienților și mulțumindu-i pe moment, service-urile nu fac decât să presteze reparații de proastă calitate care nu garantează siguranța în trafic. Însă întreținerea autoturismului creează întotdeauna probleme specifice. Clienții aleg de obicei atelierele care le oferă serviciile rapid. De cele mai multe ori, acestea nu au autorizație tehnică și nici nu au posibilitatea să facă verificările finale care să ateste calitatea reparațiilor efectuate.
De aceea, reprezentanţii Registrului Auto Român sunt o prezență permanentă pe piața serviciilor auto. Acțiunile acestora se finalizează fie prin îndrumări tehnice, fie prin sancțiuni”, precizează RAR.
În urma controalelor maraton din București, au fost aplicate amenzi în valoare totală de 260.000 lei.
De asemenea, s-a dispus suspendarea activităţii a 55 de societăţi care nu-şi menţineau condiţiile iniţiale de autorizare şi opririi activităţii a 9 societăţi cu autorizaţia tehnică expirată.
Sancţiunile au fost aplicate pentru:
– neconformitatea de a nu efectua inspecţiile finale, probele pe standul de frânare care să garanteze că autovehiculul supus activităţilor de reparaţii a sistemului de frânare corespunde condiţiilor şi reglementărilor legale privind admiterea şi menţinerea în circulaţie;
– pentru efectuarea de activităţi de reparaţii la sistemul de frânare în perioada în care Autorizaţia Tehnică era suspendată;
– neconformitatea de a nu-şi păstra şi respecta condiţiile iniţiale de autorizare;
– pentru efectuarea de activităţi de reparaţii la sistemul de frânare fără a deţine Autorizaţie Tehnică.
„În cazul nerespectării prevederilor legale constatate la controlele RAR nu este vorba despre reprezentanții producătorilor de automobile, ci doar de o parte dintre prestatorii de servicii de reparații independenti. Întărim, de asemenea, ideea că respectivul control a avut ca țintă tocmai verificarea service-urilor auto independente care lucrează la limita legii”, se mai arată în comunicat.
Directorul general al RAR, George-Adrian Dincă, precizează că întreaga activitate de supraveghere de piață desfășurată de Regie are scopul de a servi interesele reale ale posesorului de autovehicul și de a stabili normalitatea în sfera serviciilor auto. Pentru a evita orice fel de probleme în sensul celor menționate mai sus, Registrul Auto Român sfătuiește clienții service-urilor să solicite, la sfârșitul prestațiilor, buletinul cu valorile finale ale testului de frânare. (M.S.)