Protestele fara sfarsit din Portul Constanta, soldate, luni, cu sechestrarea timp de o ora si jumatate a directorului general Aurelian Andrei Popa, caruia angajatii i-au cerut demisia, l-au determintat pe ministrul Alexandru Nazare sa dispuna Corpului de Control al MTI efectuarea unei verificari tematice atat la Compania Nationala Administratia Porturilor Maritime SA (CNAPMC), cat si la Compania Nationala Administratia Canalelor Navigabile (CNACN).
”Situatia tensionata de la Portul Constanta este in atentia noastra, si de aceea facem toate eforturile pentru solutionarea conflictului. Controlul efectuat la CN APMC si CNACN ne va da imaginea clara asupra situatiei pentru a fundamenta deciziile de ordin administrativ”, a precizat ministrul Alexandru Nazare.
Conform mandatului semnat de ministrul Alexandru Nazare, conducerile CN APMC si CN ACN vor nominaliza persoanele responsabile de punerea la dispozitia echipei de control a tuturor documentelor necesare pentru ducerea la indeplinire a mandatului.
Cateva sute de angajati de pe platforma portuara protesteaza pentru a cincea saptamana consecutiv impotriva conducerii CNAPMC, iar luni au refuzat sa mai plece de la sediul companiei, declansand o greva spontana. Ei au blocat intrarile in sediul institutiei, cerand demiterea directorului general Aurelian Andrei Popa, pe care il acuza de incalcari repetate ale contractului colectiv de munca si de faptul ca a modificat regulamentul companiei, cu acordul CA si AGA.
Aurelian Popa a atacat in instanta actiunea de protest a angajatilor, contestand legalitatea acesteia, insa instanta a decis, saptamana trecuta, ca este perfect legala. Incurajati de decizia magistratilor, salariatii portului nu au mai vrut, luni, sa plece de la sediul APMC, dupa perioada de pichetare, insistand ca directorul Popa sa-si depuna demisia. Ei l-au sechestrat in masina in care se afla, in parcarea companiei, insa acesta a refuzat sa le dea satisfactie. A chemat Politia si, protejat de cordonul agentilor, a putut intra in sediu.
Popa a fost numit in functie de fostul ministru al Transporturilor, Anca Boagiu, la inceputul anului trecut. El a detinut anterior, timp de 11 ani, functii de management in cadrul companiei Maersk, aflata in topul international al operatorilor in transportul maritim containerizat si al operatorilor de vase de transport maritim.
Magda SEVERIN