COTAR: Portbagajul, mai important ca modificarea legii RCA

COTAR acuză Guvernul că amână în mod nejustificat adoptarea Ordonanței de Urgență privind RCA dar s-a grăbit să rezolve problema spațiului din portbagajele taximetriștilor de la Aeroportul Otopeni.

Redăm integral comunicatul primit la redacție:

Nu înțelegem de ce Executivul s-a grăbit să dea OUG pentru reglementarea volumului portbagajului taximetrelor care ajung la Aeroportul Internațional ”Henri Coandă” din București, în loc de Ordonanța de Urgență pe care o așteptăm de trei săptămâni, pentru Legea pentru scăderea valorii polițelor RCA.

Patronatele din Transporturi au purtat negocieri cu ASF și cu Guvernul României, de pe 17 decembrie 2015, și s-a cerut în repetate rânduri o lege prin care să fie stopată scumpiriea poliței de asigurări obligatorii RCA.

Proiectul de modificare a legii RCA a plecat de la ASF către Ministerul Finanțelor cu trei săptămâni în urmă, pentru ca Executivul să emită ordonanță de urgență cu acest proiect agreat de către toți partenerii: transportatori, reprezentanți ai ASF și ai Ministerului Finanțelor Publice.

Am cerut public acest lucru și am crezut că se va rezolva, pentru că fiecare zi care trece înseamnă bani mulți pe care noi îi plătim în plus firmelor de asigurăriDe asemenea, noi am cerut ieri, în Comisia de Dialog Social de la Ministerul Transporturilor, domnului Secretar de Stat Marius HUMELNICU, introducerea unui articol în Ordonanța de Urgență votată astăzi (ieri – n.r.) de Guvern, care ar trebui să reglementeze mai bine intervenția Poliției în activitatea neautorizată dar se pare ca nu a fost o urgență pentru ei. Acest articol a fost solicitat și de Ministerul de Interne și de patronatele din Transporturi. Deși era foarte important, pentru a stopa transporturile ilegale, și acest articol a fost ignorat, la fel ca și ordonanța pentru RCA, considerându-se mult mai urgentă problema volumului portbagajului taximetrelor care ajung la Aeroportul Henri Coandă”, a declarat Vasile Ștefănescu, președintele COTAR. 

cotar

Articolul referitor la volumul portbagajului taximetrelor care ajung pe Aeroportul Internațional Henri Coandă a fost introdus în Legea 38/2003 în 2010, când unele firme au pierdut licitațiile cu aeroportul, însă nu s-a aplicat până anul trecut. „Acest articol trebuia să fie scos din lege, pentru că a fost introdus atunci când un consilier al Comisiei de Industrii și servicii și câțiva deputați au avut interesul să facă această modificare, în favoarea „unor interesați” care pierduseră licitația de acces pe aeroport în anul 2010”, mai explică Vasile Ștefănescu.

C.O.T.A.R. a transmis, luni, o informare către Prim-Ministrul Dacian Cioloș, prin intermediul consilierilor domniei sale, pentru a-i prezenta situația hilară, legată de Ordonanța de Urgență promovată de Ministerul Transporturilor privind modificarea articolului privind capacitatea porbagajului unui taximetru, prevăzut în Legea 38/2003, însă nu s-a ținut cont nici de această inițiativă.

Potrivit acestei noi ordonanțe, articolul care prevedea cerințele privind volumul portbagajului taxiurilor care ajung la aeroport s-a abrogat, la solicitarea Confederației Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (COTAR), însă nu aceasta era prioritatea.

Asteptăm, domnule Prim-Ministru, ca pentru proiectul de modificare a Legii RCA să dați o ORDONAȚĂ DE URGENȚĂ care, din păcate, este cu adevărat  URGENTĂ!

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.