Intr-o scrisoare deschisa adresata prim-ministrului Mihai-Razvan Ungureanu, Confederatia Operatorilor si Transportatorilor Autorizati din Romania (COTAR), reprezentativa la nivel national a transportatorilor rutieri de persoane, scolilor de conducatori auto, a transportatorilor in regim de taxi si inchiriere, precum si a service-urilor auto din Romania, ii solicita sa dispuna Corpului de Control demararea unor verificari la Primaria Capitalei si la primariile de sector asupra contractelor de deszapezire si de intretinere a drumurilor. Vasile Stefanescu, presedintele COTAR, acuza autoritatile locale de “starea jalnica in care arata strazile din Capitala”, primariile fiind, in opinia sa, vinovate “de numeroasele accidente, ca urmare a imposibilitatii de a circula, de distrugerea a numeroase masini de transport persoane si de pagubele inregistrate de agentii economici din domeniu”.
“Ca urmare a incompetentei administratiilor la nivel de municipiu si de sectoare, mai multi membri ai confederatiei COTAR au inregistrat pierderi uriase pe cifra de afaceri, din cauza imposibilitatii desfasurarii actvitatii: nu se poate circula pe bulevardele ce apartin Capitalei, dar nici pe strazile laterale ce apartin admnistratiilor de sector. Serviciul de taximetrie, cel privind transportul de persoane si activitatea scolilor de soferi fiind cele mai afectate. Mai mult, starea jalnica a drumurilor, dupa deszapezire, a afectat o mare parte a parcurilor auto care se afla, acum, in service cu costuri foarte mari”, reclama Stefanescu.
In aceste conditii, sectorul de transporturi, “care asigura un mare numar de locuri de munca si o contributie importanta la bugetul de stat si bugetul Municipalitatii” este “in imposibilitatea de a-si mai desfasura activitatea, urmand, evident, sa facem disponibilizari de personal cu presiuni pe bugetul asigurarilor sociale dar si asupra bugetului general consolidate”, atrage atentia presedintele COTAR.
“Domnule Prim-Ministru, este de neacceptat ca noi sa platim taxe si impozite, iar acum, cand ar trebui sa beneficiem de drumuri circulabile, sa ne lovim de impasibilitatea unor autoritati care sunt dirijate de diferite interese ale „baietilor destepti” care au contractat aceste lucrari pe bani multi dar pe munca putina si de proasta calitate, dupa starea jalnica in care se afla drumurile”, se arata in scrisoarea deschisa.
Reprezentantii confederatiei considera ca “vinovatii ar trebui sa plateasca pentru disconfortul bucurestenilor, dar si pentru prejudiciul adus membrilor nostri, firme de transport”.
Vechiul of: subventia transportului de persoane
Patronatele transportatorilor amintesc si despre un mai vechi of al lor: subventia transportului de persoane. “Nu era suficient ca Primarul General al Capitalei, Sorin Oprescu, prin continuarea subventionarii unui serviciu de transport falimentar, RATB, cu 20 milioane euro/luna, ne face o concurenta neloiala, noi putand oferi bucurestenilor aceleasi conditii de transport, daca nu mai bune si la costuri mai mici, dar eliminand spaga din administratie si subventia. Insa Primarul General al Capitalei ne-a refuzat licentierea pe transportul bucurestean, cu toate ca noi am cerut ca aceste subventii de 20 milioane de euro/luna care se dau in prezent la RATB sa fie folosite in alte scopuri (subventionarea caldurii pentru populatie, repararea strazilor, imbunatatirea semnalizarii rutiere etc.)”, mai aminteste presedintele COTAR in scrisoarea deschisa.
Vasile Stefanescu precizeaza ca “pentru a ne acoperi pierderile si distrugerile provocate din cauza drumurilor proaste, trebuie sa cerem banii de la Primaria Generala si de la primariile de sector, insa acest lucru se poate face numai prin instanta. Alti bani, alta distractie, si niciun castig”.
Taxe peste taxe, dar drumuri ioc
“Aceleasi probleme le intampinam si pe drumurile nationale care au fost deszapezite doar pe o banda de circulatie, autoritatile asteptand sa vina caldura si sa redea traficului toata partea carosabila a drumurile nationale. Desi CNADNR ne cere roviniete si multe alte taxe, in prezent nu face nimic pentru a asigura un transport in sigurana al persoanelor”, conchide Vasile Stefanescu. (M.S.)
Imagine: Jean-Mihai PALSU