Criza șoferilor în Europa: Ungaria folosește fonduri UE pentru școlarizarea a 6.000 de conducători profesioniști

Lipsa șoferilor profesioniști începe să se simtă tot mai acut, în condițiile în care cei mai experimentați dintre aceștia acceptă oferte de muncă în străinătate și tot mai puțini tineri aleg această meserie.

Dacă la nivelul României informațiile privind criza șoferilor reies mai mult din declarațiile marilor transportatori, în Ungaria această situație este confirmată prin datele oficiale. Astfel, deficitul de forță de muncă în acest domeniu este de 6.500 de conducători auto, iar transporturile sunt pe poziția a doua într-un top al celor mai afectate sectoare ale economiei, din punctul de vedere al lipsei forței de muncă.

Potrivit Ministerului ungar al Economiei, cele 11.700 de firme de transport își desfășoară activitatea cu un parc auto de 62.720 de mașini. În total, transportatorii generează 3,5% din forța de muncă a Ungariei iar impozitele plătite de șoferi se ridică la aproximativ 16 miliarde de euro pe an.

În aceste condiții, Guvernul de la Budapesta a anunțat că va angaja fonduri europene pentru a acoperi costurile aferente școlarizării și obținerii permiselor de conducere pentru categoriile C și D pentru 6.000 de persoane.

Polonia face și ea eforturi să găsească soluții pentru a diminua impactul crizeișoferilor asupra economiei, acest lucru devenind o prioritate națională iar statele din Vestul Europei complică și mai mult situația angajând personal calificat din Sud-Estul Europei.

Soluția WebEye

„Putem vorbi de o criză a șoferilor profesioniști, nu doar în România, ci la nivelul întregii Europe. Companiile de transport găsesc greu personal calificat așa că sunt nevoite să angajeze șoferi cu mai puțină experiență. Este însă o soluție care implică alte costuri cu trainingul acestora. În tot acest context, WebEye a dezvoltat o soluție telematică ce le permite angajatorilor să verifice cât de bineșofează angajații”, a declarat Levente Gall.

Prin DrivingStyle, șoferii sunt evaluați constant, iar companiile au informații detaliate, la zi, despre cât de bine este exploatat parcul auto. În acest fel, managerii au la îndemână un instrument care le permite să minimizeze pierderile provocate de un stil de șofat defectuos, care pot ține atât de uzura mașinii, cât și de consumul de carburant.

Prin utilizarea sistemului telematic DrivingStyle, costurile de întreținere a mașinilor scad cu 15 – 20% iar cheltuielile pentru combustibil, cu 5-8%.

DrivingStyle permite evaluarea complexă a șoferilor. Se urmărește, practic, fiecare mișcare a acestora: cât de corect folosesc pedala de frână, cât de bine aleg turația, cât accelerează, dacă utilizează corespunzător tempomatul și retarderul, etc.

Analiza datelor se traduce într-un veritabil sistem de notare a șoferilor iar managerii știu cum să distribuie în mod optim sarcinile de lucru. De asemenea, aceștia pot decide, acolo unde este cazul, să ofere cursuri de pregătire șoferilor cu rezultate mai slabe.

Soluția DrivingStyle are avantajul că este integrată în sistemul de servicii al WebEye, așadar clienții nutrebuie să utilizeze soluțiile mai multor sisteme diferite.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.