Cum se pregătesc de Black Friday comercianții online

Perioadele de Black Friday pot afecta negativ comercianții online, dacă sunt prinși pe picior greșit, deoarece consumatorii cumpără din ce în ce mai mult.
 
 
Odată cu apropierea celei mai așteptate perioade din an, platforma românească FamShop a selectat câteva studii de caz din rândul comercianților și vine cu sfaturi pentru prevenirea unor situații neplăcute.
 
Black Friday vine, în primul rând, cu un volum mai mare de trafic în comparație cu restul anului, fiind necesară pregătirea magazinelor online cu infrastructura potrivită pentru a servi toți vizitatorii. Cei care vând în marketplace-uri au scăpat de această grijă, întrucât acestea din urmă se pregătesc minuțios cu ajutorul arhitecturilor cloud scalabile.
 
În al doilea rând, afirmă Florin Măcău, expert în e-commerce și fondatorul FamShop, traficul se va converti în vânzări, care trebuie procesate în timp util pentru efectuarea livrărilor.
 
În perioada Black Friday, provocarea majoră cu care se confruntă majoritatea comercianților este să scaleze generarea facturilor și AWB-urilor cu același număr de operatori ca într-o zi normală. Experții FamShop menționează că în unele cazuri, în discuțiile cu comercianții, aceștia din urmă preferă angajarea unor operatori suplimentari pentru o perioadă determinată de cateva luni pentru a procesa manual, întrucat nu reușesc sa facă tranziția de la sistemul actual la un sistem nou, automatizat prin software.
 
Al treilea aspect (și cel mai important) este sincronizarea stocului între programul de gestiune (ERP) și magazin online sau marketplace. Discrepanțele determină fie plasarea mai multor comenzi față de stocul real, fie mai puține. Astfel, se pot instala situații frustrante atât la nivelul clientului, cât și la nivelul comerciantului.
 
“Al patrulea subiect este reprezentat de actualizarea prețurilor speciale pentru Black Friday și revenirea la prețurile normale imediat cum se încheie această perioadă aglomerată. De aici se pornește o discuție interesantă în ceea ce privește vânzarea în marketplace-uri, unde o parte din comercianți vând produse similare cu alți concurenți. Software-ul de auto-pricing este o variantă convenabilă pentru bătălia prețurilor, însă FamShop nu recomandă utilizarea exagerată a acesteia întrucât poate duce la o dependență a scăderii prețului”, explică Florin Măcău, fondatorul FamShop.
 
Automatizare pentru 38 milioane de euro
 
Platforma românească FamShop a automatizat comenzi în primele 3 trimestre din 2019 în valoare de 38.2 milioane de euro, automatizând comercianți autohtoni, dar și din Europa, California și Japonia. Tot anul acesta, FamShop a prezentat prototipul de magazin online cu interacțiune vocală la GoTech World, cel mai mare eveniment digital din Europa centrală și de est, iar pentru anul următor are în plan creșterea cu 60% a valorii comenzilor automatizate.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.