Înmatriculările autovehiculelor noi marca Dacia au crescut cu 12,1%, la peste 40.200 unităţi, în primele două luni în ţările Uniunii Europene, pe o piaţă care a scăzut cu 9,5%, la 1,68 milioane unităţi, faţă de perioda corespunzătoare anului trecut, din cauza situaţiei economice dificile din Zona Euro, cu recesiune şi şomaj ridicat. Datele au fost prezentate de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).
În februarie, numărul înmatriculărilor de autoturisme noi a scăzut cu 10,5%, la aproximativ 795.000 unităţi, după un declin de 8,7% în ianuarie.
Dintre principalele mărci auto, numai 8 au înregistrat creşteri în primele două luni ale anului în UE. În procente, creşterea Dacia a fost depăşită numai de Honda (+15,1%) şi Jaguar (+22,1%), care afişează însă volume mai mici, de 18.000, respectiv de 3.200 unităţi.
În februarie, înmatriculările Dacia în UE au crescut cu 15,9%, la aproximativ 20.000 unităţi.
Marca Renault a consemnat un declin de 12,5% în ianuarie şi februarie, la circa 113.300 unităţi. Astfel, grupul Renault, care include automobilele Renault şi Dacia, a înregistrat o scădere de 7,1% după primele două luni ale anului, la aproximativ 153.500 înmatriculări.
În luna februarie, Renault a înregistrat un declin de 14,8%, la 57.400 automobile, rezultând o evoluţie de -8,5% la nivel de grup, la 77.400 înregistrări.
Înmatriculările de autoturisme noi din România au coborât cu 12,7% în ianuarie şi februarie, la 7.900 unităţi. La nivelul lunii februarie, România a afişat o scădere de 15,8%, la aproape 3.500 unităţi.
Germania, cea mai mare piaţă europeană, a consemnat un declin de 10,5% în februarie, la aproximativ 200.700 înmatriculări, rezultând o scădere de 9,6% pentru primele două luni din an, la 392.800.
Înmatriculările au scăzut după primele două luni cu 13,5% în Franţa, cu 17,3% în Italia şi cu 9,7% în Spania.
Marea Britanie a avut creşteri de 7,9% în februarie şi de 10,3% în primele două luni, la 210.400 unităţi.
În Polonia, înregistrările de automobile au urcat cu 4,9% în primele două luni, la aproape 24.200 unităţi, avansul încetinind însă la 0,9% în februarie.
Cehia a raportat un declin de 22% în februarie, rezultând o scădere de 14,5% în primele două luni din an, la 22.600 maşini.
Marii producători auto au înregistrat scăderi generalizate pe pieţele europene, de la începutul acestui an: -7% pentru Volkswagen şi Renault; -13 -14% în cazul General Motors, Fiat şi PSA Peugeot Citroen; -23% pentru Ford.
Constructorii de maşini premium au trecut de asemenea pe minus în februarie, cu scăderi de circa 2% la BMW şi Mercedes-Benz, respectiv -4% la Audi. Pentru primele două luni, producătorii de autoturisme de lux afişează creşteri modeste. (M.S.)