De ce a respins AGA CFR SA planul lui Sophocleous

Ministerul Transporturilor a făcut publice, miercuri, motivele pentru care Adunarea Generală a Acţionarilor (AGA) a CFR SA a respins, luni, planul de administrare revizuit de fostul Consiliu de Administraţie al companiei condus de Dimitris Sophocleous, care „a făcut o compilaţie între planul de administrare iniţial şi planul de management”. Redăm integral comunicatul remis de MT redacţiei.

  • „Planul de administrare prezentat nu avea caracter de anticipare şi de rezolvare a cerinţelor operatorilor de transport, analizele referitoare la dinamica generatorilor de cerere pentru transportul de marfă/călători fiind un capitol inabordabil.
  • Măsurile privind dezvoltarea infrastructurii feroviare erau exhaustive şi generale, în contextul în care atragerea şi accesarea fondurilor nerambursabile prin programul POS-T reprezintă o prioritate şi un obiectiv asumat de minister.
  • Nu mai puţin important este faptul că orice întârziere în implementarea unor măsuri prompte şi viabile de eficientizare a întreprinderilor publice influenţează negativ buna funcţionare a acestora, ceea ce ar atrage în mod cert încălcarea angajamentelor asumate în cadrul acordurilor cu instituţiile financiare internaţionale, cu consecinţe grave din perspectiva echilibrului bugetar.
  • Pentru Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA, prioritare sunt aspectele economico-financiare şi cele de natură tehnică şi legislativă, astfel încât, prin efectul de ansamblu al acestora, să se poată asigura viabilitatea activităţii companiei şi încadrarea în obiectivele stabilite prin acordul încheiat de Guvernul României şi FMI şi prin angajamentele asumate în cadrul acordurilor cu instituţiile financiare internaţionale.
  • Adunarea Generală a Acţionarilor (AGA) a CNCF CFR SA a solicitat Consiliului de Administraţie să prezinte în data de 8 aprilie 2013 forma revizuită a planului de administrare (prezentat în 2 aprilie 2013), întrucât forma iniţială nu prevedea obiective cuantificate privind rezultatele prognozate pentru atingerea obiectivelor şi criteriilor de performanţă, principiile de bună practică stipulate în ghidul de guvernanţă corporatistă realizat de Banca Mondială şi Ministerul Transporturilor, dezvoltarea infrastructurii feroviare pentru sporirea gradului de siguranţă, dezvoltarea strategiei pentru obţinerea viitoarelor finanţări POS T, şi nu în ultimul rând, corelarea planului cu angajamentele asumate de Guvernul României, Ministerului Transporturilor şi ale CNCF CFR SA în cadrul acordurilor cu instituţiile financiare internaţionale.
  • În actualul context economic, considerăm că imperios necesar nu este demararea unei campanii de imagine, ci în mod cert, trebuie să lansăm strategii rapide pentru crearea premiselor legislative şi administrative care să conducă la creşterea eficienţei companiei, iar eficienţa depinde în mod determinant de performanţa managementului şi de corecta implementare a mecanismelor de bună guvernare”.

Amintim că miercuri a fost numit, în locul lui Sophocleous, un nou director general la CFR SA: George Micu, fost director general al CFR Marfă. Astfel, s-a ales praful de managementul privat. (M.S.)

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.