Din ce se mai scumpesc alimentele: taxa pe muzica ambientală din hipermarketuri s-a triplat

Marile reţele de comerciale vor scumpi produsele alimentare pentru a compensa recenta triplare a sumelor pe care le plătesc Uniunii Compozitorilor şi Muzicologilor din România, pentru muzica ambientală din magazine, anunţă Asociaţia Marilor Reţele Comerciale din România (AMRCR). Cum vin sărbătorile, Hruşcă ne chinuie în toate hipermarketurile şi ne va lua acum şi mai mulţi bani, căci aceştia sunt încasaţi exclusiv de interpreţi, potrivit lui Adrian Iorgulescu, preşedintele Uniunii Compozitorilor şi Muzicologilor din România.

Astfel, magazinele plătesc drepturi de autor pentru muzica ambientală difuzată – atât pentru cea autohtonă, cât şi pentru cea străină -, iar banii încasaţi se duc numai la autori, fie că se numesc Madonna sau Marius Ţeicu, ori în cazul celor decedaţi, cum este Michael Jackson, către moştenitorii acestuia, a spus Iorgulescu.

Până în 2011, un magazin de 15.000 mp (suprafaţa medie a unui hipermarket) plătea 1.270 de lei pe lună, dar acum achită 3.600 de lei, iar pe an, 43.200 de lei. Practic, cele peste 130 de hipermarketuri care funcţionau la sfârşitul anului trecut plătesc pentru muzică aproximativ 6 milioane de lei (peste 1,3 milioane de euro).

Alexandru Vlad, vicepreşedintele AMRCR, afirmă că magazinele nu pot renunţa la muzica ambientală, care creează o atmosferă plăcută atât pentru clienţi, cât şi pentru angajaţi.

Sunt, însă, şi magazine care au renunţat la muzica ambientală, şi bine au făcut, după ce preţul alimentelor a crescut, odată cu scumpirea energiei. (M.S.)

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.