Radu Dinescu, secretarul general al UNTRR, a declarat astăzi că primele returnări din acciza suplimentară de 7 eurocenţi/litru de motorină ar putea fi primite de către transportatori la sfârşitul lui septembrie sau în octombrie, el criticând introducerea taxei suplimentare la carburanţi, dar şi normele aprobate pentru rambursarea parţială a accizei, deşi a participat la negocierile purtate la Ministerul Finanţelor, inclusiv cu premierul Victor Ponta.
“Foarte probabil vom vedea primele returnări de acciză, aşa, de ochii lumii, undeva prin septembrie spre sfârşit, octombrie, pentru că dau bine vizavi de alegerile din noiembrie”, a spus Dinescu, la conferinţa de specializate Mediafax Talks about Transport & Logistics.
El a avertizat că operatorii de transport ar putea face alimentarea cu combustibil în afara țării, acolo unde motorina este mai ieftină.
“Punctual, cea mai mare problemă pe care noi o întâmpinăm în transportul rutier astăzi este problema acelei supraaccize, care știm cu toții că a intrat la 1 aprilie, cu o promisiune de rambursare după modelul altor țări…Tendința este foarte clară. Toți cei care au auzit de această majorare a accizei, începând cu noiembrie anul trecut, când a fost publicat actul normativ în Monitorul Oficial, fie că își comandă vehicule noi de transport marfă sau persoane fie la mâna a doua, le caută cu rezervoare mai mari. Aceasta înseamnă că orice camion care are peste 800 de litri rezervor poate să vină de la Viena până la București și să se întoarcă înapoi fără probleme și să nu mai alimenteze în România”, a spus Radu Dinescu.
Miniștrii nici nu apucă să afle de unde se ia liftul în MT
Referindu-se la schimbările care au avut loc în ultimul timp la conducerea Ministerului Transporturilor, Dinescu a arătat că “miniştrii şi partea de conducere vin şi pleacă cu o viteză fantastică”.
„Cred că nici nu ştiu de unde se ia liftul. Când învaţă şi ei de unde să ia liftul ca să urce în birou acolo, la etajul 1 probabil, sau merg pe scări, deja sunt schimbaţi. Deci practic oamenii ăia, pe lângă faptul că habar n-au (…), mai ales când vedeţi că migrează dintr-un minister în altul cu atâta uşurinţă şi sunt atât de pricepuţi în toate, în toate domeniile, vin şi nu au timp să asculte nici pe cei subordonaţi, nici pe noi, nu vor decât să treacă cu uşurinţă, să meargă înainte, nu ştiu pentru ce, pentru că dacă ar merge pentru agentul economic, pentru firmele din România, pentru cetăţenii României, cred că toată lumea ar avea ceva de câştigat”, a precizat Dinescu.
3 miniştri în 3 ani cu Guvernul Boc, 5 în 2 ani cu Guvernul Ponta
Dacă în cei 3 ani cu Guvernul Boc (2009 – 2012) au fost 3 miniştri la Transporturi – Radu Berceanu, Anca Boagiu şi Alexandru Nazare, toţi membri PDL -, de la venirea la putere a Guvernului Ponta în 8 mai 2012, Ministerul Transporturilor a fost condus de 6 miniştri: Ovidiu Silaghi (PNL), Relu Fenechiu (PNL), Ramona Mănescu (PNL), Dan Şova (PSD) şi Ioan Rus (PSD).
Dinescu a afirmat că aparatul de stat nu răsplăteşte angajaţii pentru a face performanţă, iar legislaţia trebuie simplificată, dar şi aplicată corespunzător. (M.S.)