Unul dintre jucătorii importanţi de pe piaţa locală de coletărie şi curierat expres, DPD România, a raportat la finalul lui 2013 o cifră de afaceri în creştere cu 43% faţă de anul precedent.
Parte a grupului francez Geopost, DPD România a încheiat anul 2013 cu o cifră de afaceri de 64,8 milioane lei, în creştere cu 43% faţă de 2012, când a obţinut 45,3 milioane lei. Performanţele financiare se datorează atât resurselor investite în siguranţa operaţională şi financiară a afacerii, cât şi creşterii numărului de clienţi din zona comerţului online naţional şi internaţional, în acest moment clienţii din e-commerce reprezentând aproximativ 40% din volumul de business al companiei, iar 15% din coletele livrate anul trecut au reprezentat livrări internaţionale. Pentru a face faţă acestei creşteri, parcul auto s-a mărit cu peste 20%, iar unele utilitare mici au fost înlocuite cu vehicule de până la 5 t. „Rezultatele din 2013 confirmă faptul că DPD România a ajuns la maturitate şi a câştigat un capital de încredere solid în rândul clienţilor. Evoluţia pozitivă a comerţului electronic reprezintă un input serios în creşterea noastră, iar în ultimii trei ani am câştigat experienţă solidă în acest segment, perfecţionându-ne serviciile şi lansând altele noi, adaptate cererilor din piaţă. Istoric vorbind, 2013 este cel mai bun an pentru noi şi acest lucru ne permite să rămânem optimişti şi să anticipăm creştere şi pentru 2014“, a declarat Lucian Aldescu, CEO al DPD România.
Planuri pentru 2014
DPD România şi-a bugetat pentru 2014 o creştere a afacerilor de 15% şi investiţii de aproximativ 1 milion de euro în dezvoltarea capacităţilor operaţionale din principalele depozite din ţară şi lansarea de noi servicii. Compania se va concentra anul acesta pe consolidarea statutului de expert în livrările B2C (Business to Client) şi pe dezvoltarea şi îmbunătăţirea capacităţii operaţionale şi logistice. Dezvoltarea serviciului de livrări externe COD Internaţional face parte, de asemenea, din setul de obiective al companiei pentru anul în curs. Tot în 2014, DPD urmează să lanseze Predict1hour, un upgrade al serviciului prin care destinatarii sunt pre-alertaţi via SMS sau e-mail în privinţa estimării de timp pentru livrarea coletelor. În prezent, acesta este 2 ore în Bucureşti, 3 ore în marile oraşe şi 6 ore în restul ţării. Dacă la momentul 2013 compania se afla pe locul 6-7 între competitorii prezenţi pe piaţa românească, se doreşte ca în viitorul apropiat această „clasare“ să se îmbunătăţească, iar compania să ajungă în primele patru. DPD România este activă pe piaţa locală din 2008, prin preluarea Pegasus, prima companie de livrări urbane din România, înfiinţată în 1997. În martie 2008, GeoPost Yurtici Kargo a achiziţionat pachetul majoritar al Pegasus, acesta preluând numele DPD România. Din iunie 2011, DPD România se află 100% în proprietatea GeoPost Yurtici Kargo. În prezent, DPD România se numără printre primele 5 companii de curierat rapid şi coletărie din România, cu peste 500 de angajaţi (inclusiv francizele), 72 depozite şi 15.000 de colete livrate zilnic. DPD România are o acoperire naţională în proporţie de 100% şi efectuează livrări în peste 230 de ţări din întreaga lume.
Despre DPD
Cu peste 2,5 milioane colete livrate zilnic, DPD este unul dintre liderii internaţionali ai serviciilor de coletărie şi curierat express. Potrivit reprezentanţilor săi, compania deţine cea mai importantă reţea rutieră din Europa şi livrează în 230 de ţări din lume. Clienţii DPD, atât cei business cât şi persoane fizice, au la dispoziţie o gamă largă de servicii de curierat naţionale şi internaţionale. DPD are 24.000 angajaţi şi o flotă de 18.000 de vehicule, care operează în peste 800 de locaţii din 40 de ţări. Acţionarul majoritar, cu 83,32% din acţiuni, este GeoPostGroup, subsidiară aflată în proprietatea grupului francez La Poste. Cu o cifră de afaceri consolidată de peste 4 miliarde euro în 2012, GeoPost este în prezent al doilea cel mai mare furnizor de servicii de curierat şi coletărie din Europa.
Alexandru STOIAN