Aflat în vizită oficială în SUA timp de 4 zile, premierul Dacian Cioloș s-a confruntat cu rușinea de a primi aceeași solicitare din partea conducerii Ford ca și de la Dacia: construirea autostrăzii Sibiu-Pitești, de 120 de km, pentru a completa Coridorul IV Paneuropean și ieșirea spre vest pe un drum civilizat.
Concret, Mark Fields, CEO al companiei Ford, i-a cerut prim-ministrului României infrastructură rutieră civilizată iar Cioloș a admis că avem o problemă din acest punct de vedere.
“Am ieșit de la întâlnirea cu președintele Ford, Mark Fields, cu care am discutat nu doar despre ceea ce Ford a făcut până acum în România, dar și despre intențiile Ford de a continua investițiile în România. Sigur, preocuparea cea mai mare este cea legată de infrastructură – nu e Ford singura companie străină care leagă cumva perspectiva dezvoltării investițiilor de infrastructură – însă, fără să pot să vă spun mai multe, pot să vă spun că plec de aici cu un sentiment foarte pozitiv pentru că, dincolo de ceea ce Ford a făcut deja în România, știți că Ford a anunțat noi investiții pentru perioada imediat următoare, și cred eu că există încă potențial de a dezvolta prezența Ford în România”, a susținut Cioloș, potrivit trimisului special al Agerpres.
Pe de altă parte, premierul a anunțat că, în urma unei întâlniri cu membri ai comunității de afaceri din statul Michigan, o misiune a acestora va sosi în toamnă în România “în ideea de a găsi noi oportunități de investiții”.
Întâlnire cu inginerii români de la Centrul de cercetare-inovare al Ford Motor Company
Anterior, Dacian Cioloș a vizitat Centrul de cercetare-inovare al Ford Motor Company din SUA, unde s-a întâlnit cu 20 de români angajați ai companiei americane, de care s-a declarat foarte mândru și cărora le-a transmis că îi așteaptă și în România.
“Sunt foarte fericit că am avut oportunitatea de a-i întâlni pe inginerii români și trebuie să recunosc că sunt foarte mândru de ei. Sper că vom reuși să-i convingem pe cei de la Ford să investească nu numai în producție, (…) dar și în cercetare și dezvoltare, pentru că, după cum vedeți, avem multe resurse umane și este bine că lucrează la sediul central al companiei, dar sunt sigur că putem face lucruri la fel de bune și în România”, a spus prim-ministrul care a vorbit cu fiecare dintre românii prezenți la întâlnire.
Cioloș a fost însoțit de vicepreședintele pentru relații guvernamentale internaționale al Ford Motor Company, Stephen Biegun, care a afirmat că premierul a fost “un partener extrem de constructiv” pentru compania Ford. “În mandatul său și în ultimul an, am consolidat România ca pilon principal al strategiei noastre de producție în Europa”, a spus el.
Despre Autostrada Sibiu – Pitești (120 km), amintim numai că în 7 martie, pentru a treia oară în ultimii ani, peste 10.000 de angajați ai Uzinei Dacia dar și de la alte întreprinderi și firme argeșene au protestat în centrul orașului Mioveni împotriva tergiversării lucrărilor de construire.
Până în prezent nu a fost ales nici măcar traseul autostrăzii iar revizuirea Studiului de Fezabilitate este programată să fie încheiată ”până la 15 decembrie 2016”.
Abia în anul 2017 va fi lansată licitația pentru constructor, astfel că lucrările vor începe abia în 2018.
Magda SEVERIN