Mercedes-Benz România susţine între 28 octombrie – 22 noiembrie, în parteneriat cu Organizaţia Salvaţi Copiii, o serie de lecţii de siguranţă rutieră, în cadrul programului educaţional Mobile Kids – iniţiativă Daimler, cu tradiţie şi implementare la nivel internaţional. În prima săptămână de sesiuni de informare, Andi Moisescu a susţinut o lecţie de educaţie rutieră în Şcoala Centrală din Bucureşti, pentru elevii claselor a III-a, încurajându-i să devină cei mai responsabili participanţi la trafic şi un exemplu pentru ceilalţi, se arată în comunicatul remis redacţiei din partea Mercedes-Benz România.
”Am ales să mă implic activ în programul educaţional Mobile Kids, în primul rând, prin prisma propriei experienţe de părinte, fiindcă ştiu cât de importantă este educaţia şi crearea unor reflexe rutiere sănătoase pentru copiii noştri.
În plus, acţiunile susţinute de Organizaţia Salvaţi Copiii vizează crearea unui mediu mult mai sigur pentru copii. Astfel, decizia de a mă alătura campaniei a fost cât se poate de firească, mai ales, alături de Mercedes-Benz România, un partener sigur de drum”, a comunicat Andi Moisescu, Preşedintele Organizaţiei Salvaţi Copiii.
Platforma educaţională Mobile Kids, implementată pentru prima oară în România, este dedicată copiilor cu vârste cuprinse între 6 şi 10 ani, cu scopul de a-i învăţa, într-o manieră interactivă, regulile de circulaţie şi abordarea unui comportament corect în mijloacele de transport public şi personal, pentru a preveni şi reduce numărul accidentelor rutiere din rândul copiilor.
Copiii sunt participanţi activi în traficul rutier. Încă din şcoala primară, aceştia se deplasează pe jos, cu bicicleta şi ca pasageri în autoturisme sau mijloace de transport în comun, mulţi dintre ei bazându-se pe atenţia deosebită a celorlalţi participanţi la trafic.
Dar copiii pot contribui şi ei la propria siguranţă, prin acumularea unor reguli esenţiale de circulaţie.
”Prin introducerea programului Mobile Kids în România, alături de partenerul nostru de încredere, Organizaţia Salvaţi Copiii, dorim să ne concentrăm eforturile în mod creativ în educarea micilor pietoni şi a şoferilor de mâine. Continuăm astfel tradiţia începută de Daimler, acum mai bine de 12 ani, iniţiind copiii în primele lor experienţe rutiere şi oferindu-le instrumentele necesare pentru a deveni cei mai responsabili participanţi la trafic.” a declarat Gabriel Crăciun (foto), Corporate PR/Communications Mercedes-Benz România.
Desfăşurarea programului în şcoli
În cadrul programului Mobile Kids, traineri şi voluntari din partea Mercedes-Benz România şi Salvaţi Copiii susţin sesiuni de informare pe tema siguranţei rutiere într-o formă interactivă, într-o serie de şcoli selectate din Bucureşti.
MOKI, mascota programului, este prezent în sălile de clasă, încurajând prin jocuri instructive şi materiale educative în jur de 3.000 de copii să adopte o conduită responsabilă atunci când participă la trafic.
În timp ce traversează strada, se plimbă pe trotuar ori atunci când utilizează mijloacele de transport în comun sau călătoresc în automobilul familiei, copiii trebuie să aibă în minte regulile de circulaţie pentru a se deplasa în siguranţă.
Mobile Kids este o sursă importantă de informaţii, cu caracter distractiv pentru copii, conferindu-le acestora încrederea de a se deplasa independent şi în condiţii de siguranţă în trafic.
Lecţiile Mobile Kids sunt concentrate pe promovarea a zece reguli esenţiale de circulaţie şi sunt organizate într-o formă interactivă şi atrăgătoare pentru copii, pentru o aprofundare cât mai bună a informaţiilor.
După fiecare lecţie, copiii sunt invitaţi să completeze un scurt test despre comportamentul responsabil în trafic, menit să le verifice cunoştinţele proaspăt dobândite.
Testele cu cele mai multe răspunsuri corecte sunt premiate la finalul lecţiei. Totodată, fiecare copil primeşte broşuri educaţionale pe care le va putea aprofunda acasă împreună cu părinţii.
Mai mult, campania educaţională Mobile Kids se adresează şi adulţilor, nu doar copiilor.
Printr-o abordare cuprinzătoare şi o multitudine de informaţii şi materiale educative, programul Mobile Kids comunică părinţilor şi cadrelor didactice, contribuind în felul acesta la creşterea gradului de conştientizare şi de prevenire a riscurilor.
Campania Mobile Kids beneficiază de promovare pe postul de radio românesc Itsy Bitsy, primul post de radio din Europa cu programe dedicate copiilor şi părinţilor, cunoscut drept „Un radio pentru copii şi părinţi isteţi”.
Pe perioada campaniei, sunt difuzate pastile informative cu sfaturi practice şi norme de circulaţie, pentru ca lecţiile Mobile Kids să ajungă la cât mai mulţi copii şi părinţi.
Mobile Kids este o iniţiativă globală Daimler, cu o abordare unică asupra educaţiei rutiere pentru copiii din întreaga lume. Factorul comun al campaniilor Mobile Kids este, de fiecare dată, formatul distractiv al lecţiilor de siguranţă rutieră, potrivit vârstei copiilor, pentru asigurarea unei instrucţii cu impact practic, vizibil apoi în conduita lor rutieră.
Organizaţia Salvaţi Copiii România este o organizaţie neguvernamentală, de utilitate publică, non-profit, care din 1990 militează activ pentru drepturile şi protecţia copilului în România. (M.S.)