Dupa ce a fost marele castigator al Premiilor ARILOG din 2014, proiectul Fashion Days „Logistics & Operations with style”, care si-a adjudecat trofeul la categoria Best Logistics & Operational Excellence, s-a calificat in finala European Gold Medal in Logistics & Supply Chain. Clasarea intre cele mai apreciate experiente in logistica in cadrul competitiei organizate de European Logistics Association (ELA) reprezinta o premiera pentru Romania.
Asociatia Romana de Logistica a primit recent scrisoarea oficiala din partea ELA prin care ARILOG era anuntata ca proiectul companiei Fashion Days, „Logistics & Operations with Style”, se afla printre finalisti alaturi de alte 5 proiecte internationale. Competitia organizata de Asociatia Europeana de Logistica, formata din peste 30 de organizatii nationale din Europa, aduce in prim plan proiecte jurizate intr-o prima faza la nivel national, care trebuie sa descrie initiative din industria logistica si supply chain. „Pentru prima data in istoria Premiilor ARILOG, o companie din Romania atinge aceasta performanta“, se arata intr-un comunicat transmis la redactie. Ceremonia de decernare a premiilor ELA, in cadrul careia vor fi anuntati castigatorii, va avea loc pe 22 aprilie, la Bruxelles. Asociatia Romana de Logistica invita membrii sa fie alaturi de compania Fashion Days la Bruxelles, tinand cont de faptul ca rezultatele obtinute sunt remarcabile si reprezinta un mare pas inainte pentru industria logistica din Romania.
Fashion Days – Operations & Logistics with style
Fondata in 2009 de catre antreprenori elvetieni, iar din 2012 parte din Naspers Group, Fashion Days s-a extins rapid, devenind cel mai mare club de shopping online din Europa Centrala si de Est pe segmentul fashion. Astazi, peste 6 milioane de utilizatori din Romania, Bulgaria, Ungaria, Cehia, Slovacia, Polonia si Slovenia se bucura zilnic de mai mult de 500.000 de produse de la peste 1.000 branduri. De mentionat ca singurul centru logistic si operational se afla in Bucuresti, iar departamentul Logistica, cu peste 150 de angajati, asigura zilnic prelucrarea si livrarea a mii de colete catre clientii Fashion Days din cele 7 tari in care activeaza compania. Astfel, incepand cu 2012 au fost proiectate, aplicate si dezvoltate proiecte strategice axate pe trei directii principale: reducerea timpului de livrare catre clienti; eliminarea erorilor din procesarea comenzilor; cresterea numarului de produse disponibile. Obiectivele au putut fi indeplinite prin trei proiecte importante. Primul a avut in prim plan stabilirea unui parteneriat strategic cu firma de curierat DPD la nivelul Europei Centrale si de Est, proiect unic in aceasta zona prin anvergura sa. „Prin acest parteneriat, Fashion Days a realizat performanta de a livra in maximum 48 de ore comenzile clientilor din Slovenia, Polonia si Cehia, iar pentru Romania, Bulgaria, Ungaria in maximum 24 de ore. Pe langa timpul de livrare extrem de scazut, trebuie mentionate si alte beneficii majore ale acestui sistem: reducerea semnificativa a costurilor de livrare, posibilitatea de gestionare unitara a incasarilor ramburs in 6 monezi locale, capacitatea de track & trace pentru fiecare colet, sistem interactiv de notificare a livrarilor catre clientii Fashion Days“, a explicat Paul Copil, Head of Operations. Cel de-al doilea proiect tine de instalarea unei linii automatizate pentru procesare comenzi, care a dus la triplarea capacitatii de procesare zilnica. „Am crescut viteza de procesare a comenzilor cu un grad foarte mic de eroare si toate acestea cu o reducere semnificativa de costuri“, a mai aratat Paul Copil. Cel de-al treilea proiect care a dus la indeplinirea obiectivelor a constat in cresterea capacitatii de stocare pentru sustinerea vanzarilor retail – de la 1.700 mp in 2013 la 9.000 mp in prezent, prin deschiderea unui depozit specializat in activitatea de retail. In noul context, pot fi realizate mai mult de 40.000 de livrari in fiecare zi. „Expunem mai mult de 500.000 de produse de la peste 1.000 de branduri, fiind unici in piata ca urmare a acestei game extrem de largi. Cu toate acestea, putem realiza livrari catre clientii din 7 tari in termen de 1-3 zile“ a subliniat Jan Vichr, Fondator & CEO Fashion Days. In spatele povestii de succes Fashion Days, se afla o echipa tanara si entuziasta, cu peste 500 de angajati in cele 7 tari din Europa Centrala si de Est.
Calificarea Fashion Days intre primele proiecte europene de logistica alaturi de plasarea, in 2014, a lui Dragos Geletu, managing director KLG Europe Logistics, pe podiumul „European Gold Medal in Logistics & Supply Chain – Professional of the Year“ demonstreaza ca Romania se afla, cu adevarat, in elita Europei.
Meda BORCESCU
meda.borcescu@ziuacargo.ro