Compania FAN Courier a avut o cifră de afaceri de peste 280 milioane lei în 2013 – bugetul de investiţii a ajuns la 6 milioane de euro, depăşind sumele stabilite iniţial.
Cu aceste cifre, FAN Courier şi-a consolidat poziţia de lider al pieţei domestice de curierat pentru cel de-al 8-lea an consecutiv. Piaţa de curierat din România, din care FAN Courier are un market-share de 27%, se cifrează undeva la 260 de milioane euro.
Creşte comerţul online
În urma rezultatelor preliminare ale trimestrului I, reprezentanţii companiei anticipează că, pe 2014, cifra de afaceri ar urma să crească cu 10-15 procente. Un segment important care înregistrează o creştere constantă este cel al comerţului online, ce devine din ce în ce mai activ la nivel local. Comerţul online reprezintă, în acelaşi timp, unul din principalele motoare de creştere a business-ului FAN Courier din ultima perioadă. Investiţiile în tehnologie şi servicii noi, modernizarea flotei auto şi a sediilor din ţară şi specializarea personalului constituie şi ele obiective importante pentru anul 2014. În primele trei luni din 2014, compania a făcut investiţii în valoare totală de 1,5 milioane euro, cea mai mare parte a acestei sume mergând către modernizarea flotei, a infrastructurii IT şi în zona de training.
Servicii de ultimă generaţie
Cel mai recent serviciu lansat este Check on Delivery, ce oferă posibilitatea destinatarului să vizualizeze la primire conţinutul unei expediţii, fără să verifice tehnic (teste/probă) produsele. Serviciul Check on Delivery este disponibil atât pentru persoane fizice cât şi pentru cele juridice, dacă expeditorul a bifat această opţiune. În cursul anului 2013 au mai fost lansate serviciile Print & Go, soluţia automată de tipărire, envelopare şi expediere a documentelor, şi Collect Point, serviciu care oferă clienţilor posibilitatea de a expedia colete şi plicuri, 7 zile din 7, din puncte de colectare a corespondenţei, situate în reţeaua parteneră OMV din toată ţara. Începutul de an a mai adus la FAN Courier titlul „Antreprenorul Anului“, primit de Felix Pătrăşcanu în cadrul celei de-a noua ediţii a galei organizate anual de una din publicaţiile de business de referinţă din România, şi parteneriatul dintre Fan Courier şi Vodafone, prin implicarea a doi dintre acţionari în cea mai recentă campanie de imagine. FAN Courier este o companie cu capital integral românesc, fondată în 1998 de Adrian Mihai, Neculai Mihai şi Felix Pătrăşcanu. FAN Courier deserveşte cei peste 16.000 de clienţi, majoritatea persoane juridice, cu ajutorul unei echipe formate din peste 2.700 de colaboratori şi a unei flote auto de peste 1.700 de vehicule.
În 2014, FAN Courier va realiza investiţii de aproximativ 4,5 milioane de euro, direcţionate către servicii şi soluţii care aduc valoare adăugată partenerilor.
Alexandru STOIAN
alexandru.stoian@ziuacargo.ro