Lucrările de construire a Autostrăzii Arad-Timişoara au fost recepţionate vineri, după un an şi jumătate de lucru sub trafic – când asfaltul a fost înlocuit pe întreaga lungime de 32,25 km -, artera fiind deschisă circulaţiei în decembrie 2011, la termenul prevăzut în contract, dar înainte de finalizare. Ultima extensie acordată constructorilor a fost 30 iunie, însă nici aceasta nu s-a respectat. Acum totul este gata şi au fost ridicate şi restricţiile de viteză, ce ajunseseră, în anumite porţiuni, la 60 km/h, astfel că se poate circula cu 130 km/h.
Octavian Braşai, managerul de proiect, a declarat, la conferinţa de presă organizată la Hotelul Continental din Timişoara cu ocazia recepţiei lucrărilor, că eventuale probleme ce vor apărea se vor repara pe banii constructorului, timp de 2 ani, deoarece atât este şi garanţia, „apoi se face ultima recepţie şi predarea lucrării către beneficiar”.
Octavian Braşai a mai spus că Autostrada Arad-Timişoara are cel mai scăzut preţ pe kilometru, de aproximativ 4,3 mil euro/km, comparativ cu alte autostrăzi din România.
Emil Ruşoi, reprezentantul CNADNR la recepţia lucrărilor, a precizat că instituţia pe care o reprezintă nu a penalizat constructorii, deoarece a acordat extensii de timp. “S-au dat penalităţi pentru alte date din contract, nu pentru întârzieri. Sunt sume nesemnificative”, a spus el.
Şeful de şantier, Laurenţiu Stavrat a arătat că pe Autostrada Arad-Timişoara, de 32,25 km, au fost construite 11 poduri, s-au făcut 3 milioane mc de săpături şi 2 milioane mc de asfalt.
Lucrările la autostrada dintre Arad şi Timişoara au început în 2009 – cu termen de finalizare 24 de luni -, au costat 482,8 milioane de lei (135,43 mil euro) şi au fost executate de consorţiul FCC Construccion şi Astaldi.
Autostrada face parte din Coridorul IV Paneuropean.
Magda SEVERIN