Cu cel puţin 5 minute mai rapizi decât orice concurent
Este mesajul pe care reprezentanţii FM Logistic România l-au transmis partenerilor de afaceri cu ocazia tradiţionalului eveniment anual dedicat clienţilor.
Cătălin Olteanu, directorul general FM Logistic România, a prezentat, în acest context, modul în care este pusă în practică strategia care include dezvoltarea în zone noi, implementarea de măsuri de îmbunătăţire continuă şi extinderea ofertei de transport. Reamintim, conducerea FM Logistic a regândit în 2012 strategia grupului, definind „Ambiţia 2022“. „Ne-am propus, la nivel de grup, să ajungem de la o firmă de aproape un miliard de euro în 2012, la două miliarde în 2022. O firmă globală, puternică, care să înglobeze toate segmentele de piaţă şi care să fie în stare să îşi dubleze cifra de activitate. Aceasta o vom face prin reîntărirea bazelor noastre de business, dezvoltarea unor noi direcţii de creştere şi, nu în ultimul rând, prin mai multă presiune pe zona de excelenţă operaţională. Vom reanaliza sectoarele de bază către care ne adresăm, vom căuta sectoare noi, ne vom întări prezenţa în Europa şi ne vom uita şi către alte orizonturi“, a afirmat Cătălin Olteanu, subliniind că nu trebuie pierdut din vedere faptul că transportul a reprezentat inima firmei, direcţia pe care FM Logistic şi-a început activitatea în Franţa, şi care rămâne şi în România „regina“ cifrei de afaceri.
Investiţii în zona de fresh
FM Logistic a achiziţionat Univeg Logistic, una dintre cele mai mari de companii de logistică de fresh din Rusia, care poartă în prezent denumirea FM Fresh. Prin această achiziţie, FM Logistic a devenit cea mai puternică companie de logistică din Rusia. „Este vorba despre o piaţă mare, strategică, dar şi foarte provocatoare. Distanţele sunt mari, totul este la scară mare, iar ceea ce facem noi acolo diferă într-o mare măsură de ceea ce facem în restul lumii. Colegii din Rusia au acces la 6 depozite clasa A, care deservesc clienţi importanţi precum Auchan, Billa, Selgros, Atak sau X5 Retail Group. S-a dezvoltat şi o mare reţea de transport pentru produse fresh cu temperatură controlată. Este un sector nou pentru noi, pe care nu activam în urma cu câţiva ani“. Directorul general FM Logistic România a explicat că, în urma achiziţiei Univeg, grupul a avut acces la know-how privind sectorul fresh, la instrumente, dar şi la o echipă foarte competentă, care poate asigura suport pentru a deschide un astfel de business şi în alte ţări. În acest context, după achiziţia din Rusia, FM Logistic a intrat, în scurt timp, în parteneriat cu Auchan pentru platforma de fresh din Ungaria, iar performanţele sunt foarte bune. „Vrem să facem acelaşi lucru şi în România, dacă vom găsi un partener în acest sens“, a subliniat Cătălin Olteanu.
Mai buni în a oferi avantaje clienţilor
Grupul pune accent pe segmentul de îmbunătăţire continuă a activităţii, care a fost redefinit în 2013, pentru a veni în întâmpinarea clienţilor. „Accesăm soluţii venite la nivel de corporaţie, avem acces la bune practici prezentate de oameni cheie care se ocupă de îmbunătăţirea continuă a activităţii în fiecare ţară. Sperăm să ajungem să fim mai buni şi mai rapizi cu cel puţin 5 minute decât orice concurent al nostru. Vom obţine o satisfacţie a clientului prin combinarea energiilor noastre, prin lucrul în echipă şi printr-un focus general, iar unde activitatea nu se mai poate îmbunătăţi, suntem pregătiţi să mergem spre zona de inovare“, a mai arătat Cătălin Olteanu, precizând că sunt în permanenţă accesate idei noi. „Vom derula un program „Move“ de diagnoză a business-ului. Vom începe prin a fi mult mai atenţi la operaţiuni, prin vânarea şi eliminarea pierderilor. Vom investi în training şi în dezvoltare. Rezultatul este să îi ajutăm pe clienţii noştri să crească. Astfel, vom creşte şi noi alături de ei“, a apreciat el.
Dezvoltări în transport
„Vrem să creştem oferta noastră de transport pentru piaţă. Putem să reducem costurile, să livrăm mai des, putem face recepţii multiple, să gestionăm mai bine documentele de transport şi să îmbunătăţim zona de comunicare, atât între noi, cât şi cu clienţii şi cu clienţii clienţilor noştri“, a spus directorul general FM Logistic România. În opinia sa, apariţia şi înmulţirea platformelor în zona de retail a însemnat pentru logisticieni o uşurare, dar şi o nouă provocare. Comerţul tradiţional a rămas destul de izolat, neputând să mai acceseze la fel de uşor ca înainte zona de recepţie a mărfii. Lucrurile s-au complicat, de asemenea, pentru producători în ceea ce priveşte livrarea. „Aici intervine FM, care oferă soluţia de preluare de la micii producători şi consolidarea mărfii în depozitele proprii, pentru ca apoi, către platformele clienţilor din retail, să fie livrată marfa consolidată a mai mulţi producători, astfel încât să fie optimizată încărcarea în camioane. Cealaltă variantă, pe care o propunem producătorilor care nu au posibilitatea de a livra în zone mai dificile, ţine de zona de grupaj. Marfa este adusă în platformele noastre, pentru ca apoi să o distribuim în ţară folosind zona de cross-docking şi hub-urile pe care deja le avem. Astfel, optimizăm nivelul de stoc, reducem timpul de recepţie în platforme, putem majora frecvenţa livrărilor, putem standardiza operaţii, ceea ce ar ajuta pe toată lumea“, a concluzionat directorul general FM Logistic România.
Meda BORCESCU
meda.borcescu@ziuacargo.ro